Česká značka ROJI představila svou druhou kolekci plnou přirozenosti, síly a odhodlání

Česká značka ROJI představila svou druhou kolekci plnou přirozenosti, síly a odhodlání

Představte si módní přehlídku na vysoké úrovni, propracované modely do posledního detailu, dechberoucí atmosféru a kolekci vzývající ženskou energii, sílu a eleganci. To je aktuální kolekce značky ROJI!

Jen před pár dny představila česká návrhářka Jitka Ročňová svou druhou kolekci v Kaiserštejnském paláci.

Podzim a zima 2019/2020 bude v duchu nadčasových kousků respektujících anatomii těla. Sama autorka kolekce klade důraz na každý milimetr látky. „Můj život je provázen malým prokletím, kterému se říká perfekcionismus. Zrcadlí se ve všem, co dělám. Sama k sobě jsme tvrdá a nespokojím se s průměrem. Proto jsou mé modely skutečně propracované do nejmenších detailů z těch nejkvalitnějších přírodních materiálů,“ svěřila si nám Jitka Ročňová.

Pro inspiraci k podzimní kolekci si návrhářka značky zašla ke třem významným ženám české i zahraniční módní scény, Haně Podolské, Marlen Dietrich a Audrey Hepburn. Každá z nich významně ovlivnila tehdejší uvažování společnosti, a to jak svou osobností, tak stylem oblékání. Ostatně je to právě Hepburn, která Jitku provází od samého začátku jejího tvoření. „Moji tvorbu zásadně ovlivnila Audrey Hepburn, která byla a asi vždy bude moji velkou inspirací. Audrey uměla být svůdně sexy, nechávala prostor představivosti jak ve svém stylu oblékání, tak celkovém vystupování ve společnosti. Myslím, že ženy by měly být více dámy. Trend, který se dostává v současných letech do popředí, úzce spjat s feminním vystupováním, potlačuje svůdnou ženskost. Mužské a ženské role ve společnosti se prapodivně přetáčejí, což se zrcadlí i v chování, potažmo ve stylu oblékání,“ odpovídá návrhářka na naši otázku spjatou s chybějící cudností v dnešních módních trendech a doplňuje, kdo je její zákaznicí: „Většina mých klientek jsou ženy, které v životě samy něco dokázaly vybudovat, mají zdravé sebevědomí, odvahu, nadhled, umí okouzlit prostředí svojí pozitivní energií a přístupem k životu. Váží si sebe samých, proto nechtějí nosit oblečení z umělých látek.“

Módní přehlídka, kterou jsme mohli vidět, obsahovala jak klasické ženské siluety, tak jednoduché linie i originální prvky. Ženskost, síla, odhodlání a přirozenost zahalená do 100% hedvábí, kašmíru a vlny jsou laděny do zemitých podzimních barev a neutrálních tónů, jako je hnědá, karamelová, hořčicová, bordó, černá a béžová.

Jitka Ročňová svou značku ROJI založila v roce 2017, aby odrazila kvalitní módu nezávislé ženy. „Vždy jsem milovala hezké, nadčasové oblečení. Naučit se šít a proniknout do oděvního průmyslu mě donutila absence kvalitního oblečení z přírodních materiálů, které budou skutečně nositelné. Ženy se v nich budou cítit sebevědomě, sexy a nebudou muset dělat kompromisy mezi kvalitními materiály a zároveň nadčasovými střihy,“ usmívá se návrhářka a svěřuje se, zda své modely sama nosí: „Obvykle si něco obléknu ze svého štendru, co mi tam zůstalo a říkám si, že o to asi není zájem u mých klientek. Většinou to netrvá ani pár dnů a mám na tu věc dalších pět objednávek (smích). Mám pár oblíbených, cool, bohémských kousků. Jak už jsem zmínila, ženy by měly být větší dámy, být svůdné, sexy, cítit se sebevědomě. V mé tvorbě se zrcadlí má povaha uzavřeného introverta, proto mohou mé modely působit maličko upjatě pro někoho, ale snažím se ve všem najít rovnováhu."

Část oděvů vznikla ve spolupráci s českým malířem Milanem Sodomou, a jsou tak výsledkem propojení módy, umění a ženské elegance. Sama návrhářka o této spolupráci říká: „Milana Sodomu jsem ke spolupráci vyzvala proto, že se zabývá ženskou tematikou. Klade důraz na to, aby ženy byly ženami a ve společnosti bylo víc ženské energie. A o to stejné usiluji i já. Přeji si, aby se dámy mohly oblékat žensky, cítily se dobře a vyzařovalo z nich sebevědomí.“

roji.cz / foto: Aneta Vrkotová

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram