dnes je 25.08.2019 a svátek má Radim

Dresscode: Business formal attire

Přidat na Seznam.cz
Víte, jaký je nejvhodnější oděv na důležitou schůzku s klienty nebo na pracovní pohovor? Máme pro vás několik tipů, co obléct a čemu se vyvarovat.

Business formal attire, někdy také Corporate Dress Code, je nejelegantnějším a nejvíce formálním oděvem do práce. Má velmi striktní předpisy a je to nejvhodnější volba na důležité pracovní schůzky či události. V dnešní době již není na běžné pracovní nošení vždy vyžadován, a tak se s ním běžně setkáváme jen u některých typů zaměstnání, jako je pojišťovnictví, v právnických společnostech, bankovnictví či mezinárodních korporacích. Jedná se o klasické, často konzervativní oděvy a kombinace, které by neměly být nijak výstřední nebo vyzývavé a vždy by měly vyjadřovat respekt k dané situaci.  

HISTORIE

Nošení obleků, jako náhrada pro těžké a nepraktické kabátce, začalo být populární v 19. století ve Velké Británii. Oblek se postupně stal standardním business oděvem pro všechny muže, kteří nepracovali fyzicky. Do 2. světové války byl běžně nošen s vestou a kloboukem. Dnes se tak obleky dělí do tří stylů; britského - kdy oděv přirozeně sedí na postavě, často se skládá ze tří částí a je zhotoven z tvídu, italského - vypasovaného, kde je kladen důraz na vytvarování postavy a nakonec pak amerického, který je spíše volnější.

U žen nastal vývoj až později ve 20. století. Na jeho začátku nebylo běžné, že by ženy pracovaly na obchodních pozicích či ve velkých firmách. Změny tak začaly přicházet až s druhou světovou válkou, kdy se začaly i v ženském šatníku objevovat pánské prvky, jako jsou kalhoty, smokingy a obleky. Největší vývoj pak přišel s velkými korporátními společnostmi, kdy byly ženy obsazovány do vysokých manažerských pozic. Ženy začaly hledat vhodný oděv do práce a přejaly tak mnoho prvků od mužů.

PÁNSKÝ BUSINESS FORMAL DRESSCODE

K pánskému business formal dress codu patří neodmyslitelně oblek, který by měl být tmavý. Ideálně černý, šedý či tmavě modrý, v letních měsících je pak přípustné sáhnout i po světlých odstínech šedé či béžové. Košile musí být jednobarevná, nejlépe světlé barvy, může však být i s jemným vzorem. Volba kravaty by měla být také střídmá, nejvhodnější jsou nekřiklavé barvy, proužky či jiné geometrické vzory. Doplnit ji můžete kravatovou sponou. Rozhodně byste se měli vyvarovat barevných kontrastních vzorů či výrazných materiálů. Pozor na správné uvázání kravaty a zapínání posledního knoflíčku u saka, v tomto se velmi často dělají chyby!

Důležité je, aby byly všechny kožené doplňky sladěné. Začneme tedy obuví, která by měla být černá či tmavě hnědá, nejvhodnějším typem jsou derby nebo oxfordky. Podle barvy by se pak měl vybírat také kožený opasek, aktovka, hodinky i peněženka. Ladit by měly také všechny kovové prvky v outfitu, tedy šperky, přezka na opasku, obroučky brýlí či kování na tašce. Zvolte tedy buď stříbrnou, nebo zlatou. V chladnějších měsících by měl být oblek doplněn kabátem, a to buď vlněným dvouřadým tmavé barvy nebo trenčkotem v béžové či tmavě modré. Rukavice jsou nejvhodnější kožené, ve stejné barvě jako ostatní kožené doplňky. Taktéž by měla být zvolena decentní šála popřípadě také klobouk.

DÁMSKÝ BUSINESS FORMAL DRESSCODE

Ženy také volí velmi konzervativní, klasické oblečení. Vhodnou volbou je kostým, ať už klasický nebo kalhotový. Stejně jako u mužů i ženy by měly volit tmavé barvy, černou, šedou či modrou, v létě pak mohou sáhnout po světlých odstínech. Neměl by být vypasovaný, spíš klasicky střižený a pohodlný, sukně by měla mít délku ke kolenům. Kratší délky mohou v pracovním prostředí působit vulgárně. Kostýmek lze nahradit také business šaty. Ty by měly být jednobarevné, popřípadě s decentním vzorem jako proužky a kostka. Ty pak lze doplnit stejnobarevným sakem s délkou k bokům.

Nejvhodnější obuví jsou kožené černé lodičky, baleríny popřípadě boty pánského stylu (například oxfordky), zcela nevhodné jsou například sandály. V případě lodiček by neměly být podpatky příliš vysoké, mohou být doplněny černými punčochami, v létě můžete klidně vyrazit i bez nich. Stejně jako u mužů platí, že by měly být všechny kožené komponenty sladěné. Kabelka, opasek i hodinky by tak měly ladit s obuví. Všechny další doplňky, šperky i make-up musí být střídmé. Kravaty by měly být jednobarevné či s decentním vzorem, to stejné platí i pro šátky. Ze šperků jsou pak vhodné jednoduché náušnice a hodinky, určitě by ženy neměly mít ruce plné prstýnků a náramků.

workspirited.com, the nordicfit.com, 
pinterest.com, the balance.com

Přidat na Seznam.cz
MÓDA JAK SE DRESSCODE BUSINESS ATTIRE BUSINESS FORMAL JAK SE OBLÉKAT DRESS CODE DÁMSKÁ MÓDA PÁNSKÁ MÓDA

Související články

Značka Marc O’Polo plánuje mezinárodní růst, proto znovu vsadila na Annu Ewers

Podzim i zima pomaloučku začínají klepat na dveře. I kdybychom tuto skutečnost v myšlenkách ještě oddálili, možná bychom se mohli alespoň začít poohlížet po parádních sezónních kouscích. Například u značky Marc O’Polo.

Celý článek

Co byste měli vědět o kolekci navržené vévodkyní ze Sussexu Meghan Markle?

Kolekce, která bude mít podstatně hlubší význam a je spojená s módní návrhářkou Mishou Nonoo, by se měla začít prodávat již toto září.

 

Celý článek

Značka Noirs klade důraz na módu pro ženy, které se vzájemně podporují

Dost bylo rivality! Je potřeba se sjednotit a myslet alespoň v některých věcech podobně. Například o udržitelné módě, lásce k přírodě a ekologii. To vše a mnohem víc je cílem české značky Noirs.

Celý článek

Queens a lokální móda jdou ruku v ruce! Společně s návrhářkou Michaelou Hriňovou připravuje týdenní pop up store

Spolupráce Queensu se slovenskou návrhářkou Michaelou Hriňovou, která vyvrcholí týdenním pop upem v Praze je tím, co nás v nadcházejících dnech čeká. Lokální podpora funguje v tomto směru na sto procent!  

Celý článek

Modelka Cara Taylor v kampani Richard Allan x H&M inspirované šedesátými lety

Módní řetězec H&M se spojil s britskou značkou Richard Allan a vznikla kampaň silně inspirovaná šedesátými lety v hlavní roli s modelkou Carou Taylor. Snímky nafocené v ulicích Londýna působí hravým a bezstarostným dojmem. 

Celý článek

Podzimní pletená kolekce české návrhářky Božidary nese název Melancholic

Srpen se přehoupl do druhé poloviny a ať už chceme či nikoliv, brzy nás nemine období, kdy se budeme muset zachumlat do hřejivých svetrů a roláků. A když už toto období nastane, proč to nevzít zcela stylově se svetry české návrhářky Božidary?

Celý článek

Podzimní kampaň Victoria's Secret na černobílých snímcích

Jistě nám dáte za pravdu, že právě černobílé záběry mají pořád své kouzlo. Když babička najde zaprášené černobílé fotografie, má to neskutečnou atmosféru. A na to nejspíš sází i fotograf Russell James.

Celý článek

Mladá modelka Kaia Gerber je novou svěží tváří podzimní kampaně Versace

Všem muselo být jasné, že když se spojí značka Versace s momentálně oblíbenou a velmi obsazovanou modelkou Kaiou Gerber a uznávaným fotografem Stevenem Meiselem, vzejde z toho něco skvělého. A to se také stalo. Nová kampaň určitě zaujme po všech stránkách. 

Celý článek