dnes je 16.07.2019 a svátek má Luboš

Proč všechny slavné značky mají podobné logo?

Přidat na Seznam.cz
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.

V jednoduchém logu tkví síla

Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.

Exkluzivita a luxus

Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti.  Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.

Spokojenost zákazníka

Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.

Fashionista, Bloomberg, NY Times

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI LOGO BURBERRY SAINT LAURENT DIANE VON FURSTENBERG DESIGN MARKETING

Související články

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek

Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Před 2 týdny značka Chanel rozpustila veškeré pověry o úpadku této francouzské značky. Tržby za minulý rok dosáhly 11 miliard dolarů a stále stoupají. Značka se těší i nadále velké prosperitě a návrháři se snaží, aby odkaz jejich boha žil stále.

Celý článek

Dvojitá přehlídka v Grandhotelu Pupp aneb Poneři ukázali, jak nosit eleganci

V sobotu 29. 6. se na terase Grandhotelu Pupp konala velkolepá módní show Art of love sourozenců Ponerových. Své nejnovější kolekce rozdělili do dvou částí. V první půlce jste mohli zhlédnout koktejlové a všední šaty.

 

Celý článek

50 let od Woodstocku a festivalová móda se téměř nezměnila

V roce 1969 se nedaleko města Woodstock konal nejlegendárnější třídenní hudební festival všech dob. Půl milionu návštěvníků, protesty proti válce ve Vietnamu, nesmrtelní umělci, ale i originální móda, která rezonuje dodnes, to všechno může definovat jednu z klíčových a největších událostí na poli populární hudby.

Celý článek

Sexy umění v podání Toni Garrn v aktuálním čísle Harper's Bazaar

Singapurská verze časopisu Harper's Bazaar přináší na červenec 2019 velmi poutavou obálku se šestadvacetiletou německou modelkou.

Celý článek

Jak princezna Diana navždy změnila naši dobu

Princezna Diana - nejslavnější princezna všech dob. Ikonická nejen pro své oblékání, ale také rebelka v konzervativním okolí královské rodiny. Její osud zasáhl svět jako žádný jiný. Jak její život změnil svět módy, jak jej známe dnes, se dozvíte v tomto článku.

Celý článek