dnes je 19.10.2019 a svátek má Michaela

Proč všechny slavné značky mají podobné logo?

Přidat na Seznam.cz
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.

V jednoduchém logu tkví síla

Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.

Exkluzivita a luxus

Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti.  Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.

Spokojenost zákazníka

Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.

Fashionista, Bloomberg, NY Times

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI LOGO BURBERRY SAINT LAURENT DIANE VON FURSTENBERG DESIGN MARKETING

Související články

Pozvánka na Designblok 2019

Jako každý rok se v prostorách holešovického výstaviště koná Pražský mezinárodní designový festival. Nechte se nalákat na letošní program, který byl již zahájen a potrvá do 21. října.

Celý článek

Módní dům Tod's jmenoval nového kreativního ředitele

Walter Chiapponi přichází od značky Bottega Veneta, kde pracoval pod bývalým tvůrčím ředitelem Tomasem Maierem. Nyní ho čeká lepší pozice u značky Tod's.

Celý článek

Pure Model 2019 má své vítěze

Finále prestižní modelingové soutěže Pure Model 2019 je za námi. Vítězové druhého ročníku získali kontrakt v hodnotě 1 500 000 Kč a velkou naději uchytit se ve světě modelingu.

Celý článek

Mariana Prachařová opět v roli modelky

Zpěvačka, influencerka a herečka Mariana Prachařová navštívila město módy – samotnou Paříž, aby se stala modelkou svému dvornímu kadeřníkovi Honzovi Kořínkovi.

Celý článek

Americká herečka Jane Fonda byla zatčena za protest na ochranu klimatu

Držitelka dvou Oscarů i cen Emmy je celoživotní aktivistkou. V pátek byla spolu s dalšími 15 lidmi ve Washington D.C. před kapitolem zatčena za pořádání protestu bez povolení.

Celý článek

Přichází velký zlom: Victoria's Secret najmula první plus-size modelku

Jedna z nejpopulárnějších značek spodního prádla poprvé přichází s modelkou větší velikosti. Někteří kritici však vzkazují, že tento krok učinili příliš pozdě.

Celý článek

Těchto osm výrobců textilu šetří svět

Klimatická krize už není tématem, které by firmy přehlížely. Veškeré životní aspekty a úsilí o udržitelnost jsou hlavním programem a my si teď představíme osm společností, které snižují svou uhlíkovou stopu.

Celý článek

Elegantní Monika Babišová v USA: Navštívila konferenci o udržitelné módě a setkala se s Trumpovými

Premiér Andrej Babiš má za sebou oficiální návštěvu Spojených států amerických. Na jeho cestách ho doprovázela i manželka s dcerou Vivien. Monika Babišová pak v rámci separátního programu navštívila spoustu zajímavých míst, k této příležitosti si s sebou sbalila i krásné outfity.

Celý článek