dnes je 28.04.2017 a svátek má Vlastislav

Rozhovor s Tomem Fordem o jeho nové kolekci

Návrhář Tom Ford se rozpovídal o své první See-Now-Buy-Now kolekci a díky jeho pohledu možná více pochopíme, v čem celý tento nový trend spočívá.

Tom Ford spadá do první vlny návrhářských jmen, která se rozhodla své kolekce převést do nejmodernější podoby, kterou zatím známe. See-Now-Buy-Now kolekce si nevyžadují dlouhé pořadové listy ani obsáhlé časopisové editoriály. Jsou uzpůsobené tomu, aby jeden večer byly předvedeny na módních show a den druhý visely v obchodě. 

Jaké ve vás nový koncept kolekce vyvolává pocity? 

Je to skvělé. Mimo jiné také proto, že jsem oblečení neviděl od té doby, co jsem ho navrhnul. A takhle se dostane hned do prodeje. Ty návrhy miluji a rozhodně jich nejsem přesycený, takže se vážně těším. Ale nevím, jestli je tento způsob vhodný. Budu se teprve muset naučit, jak funguje a jak na to budou reagovat naši zákazníci. Nikomu oblečení před prodejem nepředvádím a ani žádné neposílám do časopisů. 

Nepřijde vám to zvláštní?

Já sám nevím. Oblečení, které jsem odprezentoval teď na podzim už je v obchodech. Je sice použitelné na focení, ale vzhledem k tomu, jak je celý proces zdlouhavý, se dostane do časopisu nejdříve o dva měsíce později. Společně s Burberry jsem zatím jediný, kdo tuto filosofii nastavil, ale pokud na to přejde většina značek, módní magazíny se budou muset naučit připravovat editoriály rychleji. 

Bylo pro vás důležité přijít s tím jako první?

To je vtipný příběh. Vymyslel jsem to, udělal jsem si rešerše a pak najednou zpanikařil a couvnul. A potom stejný koncept zveřejnilo Burberry, tak jsem hned volal Christopheru Baileyovi a řekl jsem mu, že tedy byl první, ale já se to chystám udělat také. Takže jsem vzápětí vydal stejné oznámení.    

Jste návrhářem, který zamířil do Hollywoodu. A aktuálně tu máme spoustu celebrit, které přispívají do světa módy. Co si o nich myslíte?

Myslím, že pokud mají silný a hodně osobitý styl, jsou schopni vzbudit mnoho energie k budování vlastního stylu mezi lidmi. Mnoho lidí podceňuje náročnost našeho odvětví. To, jak tvrdě pracujeme, jak hodně tomu musíme dát a jak hodně odhodlaní musíme být. A pokud je někdo opravdu stylový, jako třeba Rihanna, pak je to jedině dobře. 

Tom Ford odpovídal na otázky magazínu Vogue.

ZE SPOLEČNOSTI ROZHOVOR TOM FORD SEE-NOW-BUY-NOW MÓDNÍ NOVINKY

Související články

Aktuálně ze světa módy: J.Crew snižuje počet zaměstnanců, LVMH koupil Couture Dior

Někdy píšeme o módních kampaních a změnách návrhářů, aktuálně přinášíme témata z té části módního průmyslu, které na první ani druhý pohled nevidíte.

Celý článek

Módní kampaň Fashion Revolution vám prozradí #whomademyclothes

Jsou to čtyři roky, kdy se v Bangladéši zřítila oděvní továrna Rhana Plaza. Tehdy v ní zahynulo 1130 lidí a dalších 2500 bylo zraněno. Lidí, kteří šili oblečení pro známé oděvní značky. Od té doby vzniklo globální hnutí Fashion Revolution.

Celý článek