dnes je 17.10.2018 a svátek má Hedvika

Spíše než na trendy dám na pocit, říká Naďa Gocmanová

Rozhovor se ženou, která stojí za ležérní a osobitou značkou Goci. Jak tvoří kolekce a pro koho jsou určeny?

Jak vznikla vaše značka GOCI a co se skrývá v jejím názvu?

V době, kdy jsem se vdala a získala tak příjmení Gocmanová, bylo mým zaměstnáním práce fakturantky v jedné obchodní firmě. Práce u počítače mě ubíjela, a tak byly mé papíry neustále popsané logy a nápisy GOCI. Snila jsem o své módní značce, kterou se mi podařilo založit dlouho po mateřské dovolené v roce 2015. Goci je tedy zkratka mého příjmení.

Pro jaký typ žen je Vaše móda určena?

Naše móda je určena ženám, které se nebojí být samy sebou. Zní to jako klišé, ale je v tom vyjádřena spousta věcí. Ženy jsou v zásadě citlivé bytosti, ale umí být i odvážné a úspěšné. V dnešním uspěchaném světě není lehké zvládat svou práci, rodinu a přátele tak, aby byl člověk opravdu šťastný. Snažíme se proto dát ženám pocit, že jim to sluší. Sluší, i když právě odvezly děti do školky, spěchají do práce nebo vyběhly z posilovny. Nakonec si po celém dni zajdou s kamarádkou na kafe a přitom se cítí pohodlně a atraktivně. Je to takové naše vlastní podání “outdooru“… oblečení má splňovat pohodlí, kvalitu, hodit se nejen do práce ale i pro volný čas a přitom všem být osobité a  variabilní.

Jak byste popsala svou tvorbu ve třech slovech?

Osobitost, pohodlnost, ležérnost.

Ovlivňují Vaši tvorbu módní trendy?

Ano. Je to jeden z několika faktorů, které zapadají do skládanky při tvorbě nových modelů nebo celé kolekce. Přesto beru trendy s rezervou. Často se mění, a proto jsou pro mě spíš doplňkem nebo inspirací k doladění návrhu. Daleko důležitější je pro mě osobní pocit. Jednoduše  řečeno... udělám to tak, jak to cítím já. 

Co je pro Vás prioritní?

Nedokážu říct, co je pro mě prioritou. Je to spojení všech okolností včetně inspirace, která na nás číhá na každém rohu v podobě  různých tvarů, lidí, vztahů, barev i situací.

Pocházím z rodiny, kde je krejčovské řemeslo tradicí, takže mě moc baví hrát si se střihem, kombinovat různé materiály a barvy. Co na téhle práci zbožňuju, je tvorba prvního vzorku. Modelace a dokončení vzorku totiž ve výsledku dokáže změnit celý původní návrh. Ten “adrenalin“ mě prostě naplňuje.

Tvoříte nové kolekce pravidelně?

Tvoříme kolekce, ale jestli jsou pravidelné opravdu nevím. Je to vždy spontánní věc. Vznikají totiž  takzvaně za pochodu a ve chvíli, kdy je čas a nálada tvořit. Neumím vymýšlet na povel. Ale zřejmě jste to myslela jinak. Samozřejmě vnímáme čtyři roční období a snažíme se uvést na trh minimálně 2 kolekce ročně - jaro-léto a podzim-zima. A jelikož nejsme velkovýroba, kolekce vznikají v limitovaných edicích.

ZE SPOLEČNOSTI DÁMSKÁ MÓDA DOMÁCÍ TVORBA ČESKÁ TVORBA ČESKÁ NÁVRHÁŘKA GOCI NAĎA GOCMANOVÁ LEŽÉRNOST ROZHOVOR

Související články

Jak se nosí džíny a svetr v podzimních měsících?

Neodhazujte oblíbené džíny, ba naopak! Doplňte je vkusným svetrem.

Celý článek

V Cruise kampani Louis Vuitton z Korsiky zářila Alicia Vikander

Drobná Alicia Vikander nás naláká na prosluněné pobřeží Korsiky a také Cruise kolekci Louis Vuitton. 

Celý článek

Nová módní adresa v Praze

V Týnské uličce v centru Prahy nově otevřel obchod a ateliér F.designers: Store & Atelier, který nabídne oblečení od českých a slovenských návrhářů. 

Celý článek

Pohádková romantika princezny Eugenie

Princezna Eugenie se v pátek 12. října 2018 vdala v šatech od anglického návrháře Petera Pilotto. 

Celý článek

Topmodelka Doutzen Kroes v módním editoriálu pro TELVA magazín

Půvab Holanďanky Doutzen Kroes využil magazín TELLVA pro módní editoriál do říjnového vydání. Topmodelka obsadila také titulní stranu.  

Celý článek

Křehká kolekce Nadotek pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel

Oděvní designérka Liběna Rochová a výtvarník Musa společně vytvořili kolekci, aby pomohli lidem trpícím nemocí motýlích křídel. 

Celý článek

5 prvků, které se objevují u všech eco-friendly značek

Módní značky se snaží držet krok s dobou a když zákazník slyší na slovo sustainable, eco, natural či ethical, je jen otázkou času, kdy se naučí trendy aplikovat jako svůj hlavní marketingový tah.

Celý článek

Penélope Cruz se dočkala - stala se novou tváří kampaně Chanel

Módní velikán Chanel uvedl svou Resort kampaň 2019, do které si namísto modelky vybral úspěšnou herečku Penélope Cruz. 

Celý článek