dnes je 18.07.2019 a svátek má Drahomíra

Vlákna z ananasů Pinatex začíná používat i Hugo Boss v nové kolekci veganské obuvi

Přidat na Seznam.cz
Pinatex je jedinečná přírodní textilie, která by v budoucnosti mohla nahradit kožené textilie, které jsou velmi škodlivé pro životní prostředí. Tuto technologii začala používat i značka Hugo Boss.

Technologie budoucnosti

Pinatex – tak se nazývá nově vyvinutá technologie, která by v budoucnosti mohla nahradit koženou textilii. Je vytvořena z vláken listů ananasu. Za vytvořením této textilie stojí velmi zajímavý příběh. Autorkou nápadu je španělská doktorka Carmen Hijosa, která od roku 1990 pracovala na testování kvality kožených výrobků. Postupem času však zjišťovala, jak veliký dopad na životní prostředí mají kožené výrobky. Věděla však, že alternativní textilie z PVC nejsou schopny kůži zcela nahradit už jen kvůli časové záruce a náročnosti zákaznického segmentu. Proto založila výzkum na vytvoření zcela nové udržitelné alternativy. Výzkum trval neuvěřitelných 8 let. Inspirace nakonec přišla z původní tradiční výroby textilií z rostlinných vláken.

Pozdvihnutí lokální ekonomiky

„Listy mají skvělé vlastnosti – jsou silné a pružné – napadlo mě tedy využít tyto vlákna pro vytvoření stejné struktury jako má kůže. A to byl začátek tohoto nového materiálu," říká Dr. Carmen Hijosa. Ananasové listy jsou navíc zemědělským odpadem, který tak může být efektivně využit. Dr. Carmen Hijosa tak založila vlastní firmu Ananas Anam Ltd. na výrobu tohoto jedinečného materiálu. Dodavatelé ananasových vláken jsou převážně zemědělci z Filipín, Pinatex tak dává možnost místním zemědělcům přivydělat si z odpadu, který by jinak skončil jako součást kompostu. Díky firmě Ananas Anam se dokonce začíná měnit struktura ekonomiky. Poptávka je přitom obrovská a firma bude v budoucnu pravděpodobně potřebovat další subdodavatele. Na jeden metr čtvereční látky Pinatex je potřeba 460 ananasových listů.

Hugo Boss a nová koncepce udržitelné módy

Letos v lednu dokonce začala Pinatex používat i značka Hugo Boss, která vytvořila novou kolekci „veganských" pánských bot. Kolekce je unikátní nejen v tom, že materiál byl vytvořen absolutně bez nutnosti utrpení zvířat, ale navíc není barven chemicky, pouze za použití přírodního barviva z rostlin. Podrážka bot je vytvořena z termoplastického polyuretanu (TPU), který je recyklovatelný. Boty je možné pořídit v modré, oranžové, černé či žluté barvě.

Od podrážky po krabici

A stejně jako boty je designováno i balení, ve kterém si je můžete pořídit. Boty totiž dostanete zabalené do materiálu s minimálním ekologickým dopadem – recyklovatelná papírová krabice se 100 % obnovitelnými vlákny. Koncepcí této kolekce se tak povedlo značce Hugo Boss odstartovat boj za udržitelnou módu pro rok 2019. „Tento projekt je součástí probíhající kampaně v rámci firemních závazků k inovativním nabídkám a zároveň výzkumu nových udržitelných alternativách designu, zdrojů, produkce a produktů jako takových," říkají zástupci značky Hugo Boss.

ananas-anam.com; dezeen.com; gulf-times.com

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI BOTY OBUV PÁNSKÁ OBUV HUGO BOSS UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNOST

Související články

Herečka Margot Robbie vyměnila na filmové focení Chanel za amerického návrháře

Margot Robie je od května ambasadorkou značky Chanel. Na focení svého nového filmu si sjednala amerického návrháře. Focení však bylo přerušeno díky jiné hollywoodské hvězdě - Bradu Pittovi.

Celý článek

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek

Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Před 2 týdny značka Chanel rozpustila veškeré pověry o úpadku této francouzské značky. Tržby za minulý rok dosáhly 11 miliard dolarů a stále stoupají. Značka se těší i nadále velké prosperitě a návrháři se snaží, aby odkaz jejich boha žil stále.

Celý článek

Dvojitá přehlídka v Grandhotelu Pupp aneb Poneři ukázali, jak nosit eleganci

V sobotu 29. 6. se na terase Grandhotelu Pupp konala velkolepá módní show Art of love sourozenců Ponerových. Své nejnovější kolekce rozdělili do dvou částí. V první půlce jste mohli zhlédnout koktejlové a všední šaty.

 

Celý článek

50 let od Woodstocku a festivalová móda se téměř nezměnila

V roce 1969 se nedaleko města Woodstock konal nejlegendárnější třídenní hudební festival všech dob. Půl milionu návštěvníků, protesty proti válce ve Vietnamu, nesmrtelní umělci, ale i originální móda, která rezonuje dodnes, to všechno může definovat jednu z klíčových a největších událostí na poli populární hudby.

Celý článek

Sexy umění v podání Toni Garrn v aktuálním čísle Harper's Bazaar

Singapurská verze časopisu Harper's Bazaar přináší na červenec 2019 velmi poutavou obálku se šestadvacetiletou německou modelkou.

Celý článek