dnes je 07.06.2020 a svátek má Iveta/Slavoj

5 chyb při hubnutí, které ženy dělají

Přidat na Seznam.cz
Sabotují stravovací návyky vaše úsilí zhubnout?

Chyba  1 – nepřehánějte to s “dobrými kaloriemi”
Neustále kolem sebe vidím ženy, které to až přehánějí s hlídáním přísunu kalorií. Hodně z nich si dokonce myslí, že to,  co je celozrnné, výživné a dietní je také možné konzumovat v neomezeném množství. Nízkokalorická jídla jsou pro vaše zdraví určitě důležitá, ale z velké části jsou také příčinou přibývání na váze. A to jednuše z toho důvodu, že jich jíte moc!
Přijde mi vtipné sledovat v restauraci ženu, co si objedná obrovskou mísu celozrnné rýže s kuřetem, fazolkami, sýrem a hlavně s radostí, že jsou to vlastně všechno zdravé a dietní potraviny.
Ovšem, potraviny to jistě dietní jsou, ale na talíř se jí takto dostane mnohem víc kalorií, než její tělo z jednoho jídla opravdu potřebuje. Namísto hubnutí váha stojí, nebo dokonce přibývá.
Pokuď držíte dietu, měla by jste v první řadě vědět, jak kaloricky “ velké”  by měly být vaše denní porce jídla.

Chyba 2 – vyřadit sacharidy, tuky a bílkoviny
Spousta z nás přejde kvůli snížení váhy na veganskou stravu nebo dokonce na bezlepkovou dietu. Pokud ale chybějící sacharidy, tuky a bílkoviny nedoplňujete, může i takováto dieta vést k nárůstu váhy. A to ani nemluvím o únavě, podrážděnosti a zažívacích problémech. V dietě vždy platí: “ ne příliš málo, ne příliš mnoho”.

Chyba  3 – nejíte dost často
Je určitě lákavé,když můžete ušetřit kalorie s každým vynechaným jídlem, ale budete tím pádem bez energie, bez nálady a nezhubnete. Tělo si totiž s každým vynechaným jídlem bere energii ze zásob, čímž zpomaluje váš metabolismus. Naspalujete a nehubnete!
Jezte každé tři hodiny v malých dávkách a udržte si váš matabolismus aktivní!

Chyba 4 – Emocionální mlsání
Jste šťastná, mlsáte! Jste smutná, mlsáte! Jste ve stresu, mlsáte! Nudíte se, mlsáte! Takové lehkomyslné emocionální mlsání zná každá z nás. Ten rychlý pocit svobody!
Být si ale vědoma toho, proč jíte, je při dietě stejně důležité, jako to, co jíte!
Dělejte si záznam o tom, kolik a čeho sníte spolu s pocity, které vás doprovázejí před a po jídle. Naučte se rozpoznávat pocity, které vedou k vašemu mlsání a zkuste je nahradit zdravější metodou. Buďte na tyto chvilky připravená!

Chyba 5 – honíte nejnovější dietní trendy
Každá známe super účinky grapefruitu i “ tukožroutské” polévky. Ze začátku i váha ubývá, ale pravdou je, že tyto drastické nízkokalorické diety vaše tělo tzv. zakonzervují. Nejprve hubnete  a pak najednou přestanete. Do toho vás bolí hlava, jste náladová, unavená a bez chutě. Počáteční úbytek váhy je v tomto případě pouze dočasný. Tak rychle, jak ubyla, se zase rychle vrátí.  A to se modlete, aby s sebou nepřinesla ještě další kila navíc!
Nalepte si na lednici blbenku se vzkazem: “ Trendy rychlé a nízkokalorické diety nejsou vhodné pro mé zdraví, ani pro můj šťastný život” a pak se jim vyhýbejte jako čert kříži.

 

Zdroj: Allyou
Foto: 123rf.com, Kris Ubach, Quim Roser, Maximilian Stoc

 

 

Přidat na Seznam.cz
ZDRAVÍ DIETA HUBNUTÍ STRES POTRAVINY CHYBY ŽENA STRAVOVÁNÍ

Související články

Martina Marková radí jak na cvičení doma. Odhalila i své nejoblíbenější recepty

Pětkrát se stala mistryní ČR v tanci, byla označována jako nejhezčí tanečnice historie StarDance a založila svou firmu BodyHunters. To je úžasná Martina Marková, která si na nás udělala čas, i když neví kam dřív skočit. Odhalila nám své tipy a triky nejen ohledně cvičení ale také stravy
 

Celý článek

Úhel pohledu ženy a muže na vztah

Rozdíly mezi mužem a ženou jsou hlavní témata ve všech milostných knihách nebo příbězích. To, že jsou muži z Marsu a ženy z Venuše je známo a odlišností je bez pochyb hodně.

Celý článek

Sebevědomí a skvělá postava i když nemáte čas? Vyzkoušejte ketodietu, při které nebudete hladovět!

Zhubnout trvale v relativně rychlém čase je v dnešní době určité sci-fi. Hlídat si stravu, sportovat, a ještě se starat o chod domácnosti, děti a manžela, může být nad naše síly. Jsou však způsoby, jak si hubnutí usnadnit. Znáte ketodietu?

Celý článek

Jak bojovat se zamlžením brýlí při nošení roušky, poradí optometrista

Moje rouška chrání tebe, tvoje rouška chrání mě. Noste roušky, jsme v tom totiž společně! Jestli ale také bojujete se zamlžováním vašich brýlí při nošení roušky, pak právě pro vás je tento článek...

Celý článek

Roušky jako byznys aneb zbláznili jste se?

Že je dnešní situace nelehká, o tom není pochyb. V množství informací ohledně COVID-19 nám nezbývá než důvěřovat vládě a odborníkům. Hlavně bychom se měli pokusit neztěžovat situaci profesionálům, kteří jsou tomuto virovému onemocnění vystaveni nejvíce a jsou na ně kladeny největší nároky, tedy lékařům, zdravotníkům a vědcům.

Celý článek

Jak začít s KETO dietou aneb 5 užitečných kroků, které byste měli mít na paměti

Rozhodli jste se, že chcete zkusit ketogenní dietu, ale tak nějak přesně nevíte jak začít? Připravili jsme si pro vás článek, který vás jednoduše provede prvními kroky a pomůže předejít nepříjemným začátečnickým stavům jako je „sacharidová“ chřipka nebo zažívací obtíže.

Celý článek

Snídaně, která dodá energii na celý den. Ochutnejte tsampu!

Objevili jsme malý zázrak, který má všechno, co od zdravé potraviny očekáváte. Spoustu energie, vitamínů i vlákniny a málo kalorií. Navíc ji připravíte během pár minut, budete se cítit skvěle a plné síly. Co víc si po ránu přát?

Celý článek

Jak si bezstarostně užít svátky

Období plné vůně vánočního cukroví, dětských besídek, originálních dárků ale také generálního úklidu. Jak si ty nejkrásnější svátky v roce užít v poklidu? Máme pro vás několik rad.

Celý článek