dnes je 20.07.2019 a svátek má Ilja

Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí

Přidat na Seznam.cz
Není snad již nikdo, kdo by neuvažoval nad konkrétními potřebami svých zákazníků. Tyto značky však myslí ještě o krok dál…

Přizpůsobitelnější obsah našich skříní je asi úžasnou představou. V tuto chvíli už to ani není žádné sci-fi. Ve světě jsou značky, které se rozhodly módní průmysl posunout blíže k udržitelnějším a inkluzivnějším postupům. Spotřebitelé tak nebudou muset zápasit s frustrujícími standardy v jednotlivých velikostech, systémech a následných nákupech na jedno použití.

Co si představit pod touto myšlenkou?

Značky chtějí zavést obchodní model na míru zákazníkům, tedy přizpůsobit se jednotlivým velikostem zákazníka, typům těla a v některých případech i zohlednit preference různých stylů. Poptávka na toto téma v posledních rocích velmi vzrostla, a tak se i za poslední rok leccos změnilo. Přibyly značky, které myslí stejným způsobem.

Jak získat údaje klientů?

Každá značka má svůj přístup. Například značky Zozo a Red Thread používají mobilní technologii k třírozměrnému skenování těla člověka pro získání přesných rozměrů a mír, zatímco značky jako Olivia Rose The Label po zákazníkovi žádá, aby si připravil své oblečení a dále zohlední individuální měření a estetiku každého člověka. Je to vlastně velká věda, ale přináší společnostem nemalé zisky a dále také nižší skladové zásoby.

Posun do budoucnosti

„Je to neuvěřitelná doba, kdy máme obrovskou perzonalizaci v kategoriích, jako je krása a hudba, ale naše oblečení se stále vyrábí ve standardních velikostech,“ říká Ray Li, generální ředitel společnosti Sene, která vznikla v Los Angeles skupinou módních, technických a značkových odborníků. V roce 2017 Li a jeho partner Mark Zheng spustili Sene s touhou zastavit módní průmysl s čtvrtletními kolekcemi na zakázku a moderními styly, od XXL trička za 65 dolarů až po krátký trenčkotový plášť za 695 dolarů.

Zkoušení z pohodlí domova

Zákazníci mohou používat Sene Home Fitting Box a vyzkoušet si tři různé styly po dobu pěti dnů, tedy včetně virtuálního fittingu přes video chat, z pohodlí domova a domluvit si tak delší nohavice, rukávy nebo širší pas, oproti standardním velikostem, které udávají vaši postavu.

Značky, které se vydaly tímto směrem jsou v nepřetržitém cyklu navrhování, prototypování a testování skutečných žen, které se jim zatím vrací se stále vyššími obraty. Tato myšlenka navíc řeší kromě výrobního procesu i módní problém s odpady. A proto se nám líbí dvojnásob.

 

instagram.com/sene, red thread, oliviarosethelabel, hemster, eshakti

Přidat na Seznam.cz
MÓDA DÁMSKÁ MÓDA LIFESTYLE OBLEČENÍ ŠITÉ NA MÍRU MÓDA BUDOUCNOSTI

Související články

Polský časopis Fashion Magazine připravil stylový přírodní editorial

Modelka Karina Kurzacz zahalená do klasických krajkových šatů se staženými vlasy působí, jako by vypadla z retro filmu. A přesto vás tento editorial zaujme.

Celý článek

Designové vychytávky na červenec

Červenec je jednoznačně měsícem prázdnin a léta ve všemožném pojetí. Od času stráveného u vody, přes výlety do hor až po odpočinek doma na zahrádce. Vybrali jsme pro vás pár designových vychytávek, které by vám (nejenom) v tomto měsíci, mohly být dobrým společníkem.

Celý článek

Brno otevře první Re-shop v Česku

Brno má velký náskok před ostatními českými městy v recyklaci odpadu. Dva projekty, Re-use a Retro-use, již nějakou chvíli fungují a myšlenkový maraton, tzv. hackathon, dal příležitost vzniku prvního Re-shopu. Neočekávejte žádný obyčejný blešák, ale místo plné kreativity a obchod s poklady.

Celý článek

Co nesmí chybět ve vaší plážové tašce?

Jednou z nejpopulárnějších chvil roku, na kterou se těší skoro celý svět, je dovolená u moře. Pokud ji máte ještě před sebou, nechte se inspirovat, jak efektivně se připravit k moři.

Celý článek

Letní romantika: Co na sebe, když vás pozve na rande?

Letní večery mají své kouzlo samy o sobě.  Proto, pokud se váš hrdina odhodlá této výjimečné doby využít a pozve vás na večeři, je jedno jak dlouho spolu jste. Připravte se na ni, oblečte se krásně a neodolatelně. Inspirujte se v našem článku.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek

Svůdná Adriana Lima ve sportovní kampani značky PUMA

Nejnovější kampaň sportovní značky PUMA jednoznačně sází na klasickou sportovní postavu oblíbené modelky Adriany Lima.

Celý článek

Tip na výlet: Záhřeb a návštěva obchodu DeLight

Do Chorvatska na pobřeží se podíval snad každý Čech. Ale i hlavní město Záhřeb toho může nabídnout mnohem víc než jen skvělou zmrzlinu a krásnou katedrálu. V uličce kousek od náměstí se pyšní nádhernými modely obchod s dámskou kolekcí nové chorvatské značky Delight.

Celý článek