dnes je 19.01.2019 a svátek má Doubravka

Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí

Není snad již nikdo, kdo by neuvažoval nad konkrétními potřebami svých zákazníků. Tyto značky však myslí ještě o krok dál…

Přizpůsobitelnější obsah našich skříní je asi úžasnou představou. V tuto chvíli už to ani není žádné sci-fi. Ve světě jsou značky, které se rozhodly módní průmysl posunout blíže k udržitelnějším a inkluzivnějším postupům. Spotřebitelé tak nebudou muset zápasit s frustrujícími standardy v jednotlivých velikostech, systémech a následných nákupech na jedno použití.

Co si představit pod touto myšlenkou?

Značky chtějí zavést obchodní model na míru zákazníkům, tedy přizpůsobit se jednotlivým velikostem zákazníka, typům těla a v některých případech i zohlednit preference různých stylů. Poptávka na toto téma v posledních rocích velmi vzrostla, a tak se i za poslední rok leccos změnilo. Přibyly značky, které myslí stejným způsobem.

Jak získat údaje klientů?

Každá značka má svůj přístup. Například značky Zozo a Red Thread používají mobilní technologii k třírozměrnému skenování těla člověka pro získání přesných rozměrů a mír, zatímco značky jako Olivia Rose The Label po zákazníkovi žádá, aby si připravil své oblečení a dále zohlední individuální měření a estetiku každého člověka. Je to vlastně velká věda, ale přináší společnostem nemalé zisky a dále také nižší skladové zásoby.

Posun do budoucnosti

„Je to neuvěřitelná doba, kdy máme obrovskou perzonalizaci v kategoriích, jako je krása a hudba, ale naše oblečení se stále vyrábí ve standardních velikostech,“ říká Ray Li, generální ředitel společnosti Sene, která vznikla v Los Angeles skupinou módních, technických a značkových odborníků. V roce 2017 Li a jeho partner Mark Zheng spustili Sene s touhou zastavit módní průmysl s čtvrtletními kolekcemi na zakázku a moderními styly, od XXL trička za 65 dolarů až po krátký trenčkotový plášť za 695 dolarů.

Zkoušení z pohodlí domova

Zákazníci mohou používat Sene Home Fitting Box a vyzkoušet si tři různé styly po dobu pěti dnů, tedy včetně virtuálního fittingu přes video chat, z pohodlí domova a domluvit si tak delší nohavice, rukávy nebo širší pas, oproti standardním velikostem, které udávají vaši postavu.

Značky, které se vydaly tímto směrem jsou v nepřetržitém cyklu navrhování, prototypování a testování skutečných žen, které se jim zatím vrací se stále vyššími obraty. Tato myšlenka navíc řeší kromě výrobního procesu i módní problém s odpady. A proto se nám líbí dvojnásob.

 

instagram.com/sene, red thread, oliviarosethelabel, hemster, eshakti

MÓDA DÁMSKÁ MÓDA LIFESTYLE OBLEČENÍ ŠITÉ NA MÍRU MÓDA BUDOUCNOSTI

Související články

Cestovní nálada v letní kampani Miu Miu má říz

Ponurý svět cestování nás vtáhne do příběhu prostřednictvím krásných modelek, perfektních módních outfitů a cestovních sedaček.

Celý článek

Aktuální kolekce české značky Design Dictat přináší jednoduché linie

Značka, která má u nás své místo a kterou bedlivě sledujeme, opět přichází s jednoduchými liniemi, které většina žen miluje. Nejčistší minimalismus tu tvoří hlavní podstatu celé kolekce.

Celý článek

Šik Angelina Jolie miluje neutrální barvy

Známá herečka je obrázkem nenásilné elegance. Paleta jejího stylu se skládá hlavně z béžové, krémové a tělové barvy.

Celý článek

10 pánských trendů ve Street Fashion pro rok 2019

Pánové se mají na co těšit! Staré klasiky dostávají novou podobu a nezvyklé doplňky jim pomůžou i prakticky! Co bude k vidění v ulicích na stylových českých mužích?

Celý článek

Kate Moss a Kaia Gerber novými tvářemi jarní kampaně Stella McCartney

Udržitelnost a cirkulární ekonomika je hlavní téma nové jarní kampaně módního domu Stella McCartney. Tvářemi kolekce se staly supermodelka Kate Moss a dcera Cindy Crawford, Kaia Gerber.

Celý článek

Fotografie odhalující „Tajný život tužek“

Alex Hammond a Mike Tinney se rozhodli pomocí fotek představit 500 let starý kreslicí nástroj a jeho význam v dnešním, stále více technologicky zaměřeném světě.

Celý článek

Bikiny i klasické plavky ze spojení House of Harlow 1960 x REVOLVE

O značce House of Harlow 1960 jsme vám ještě nepsali. Je nejvyšší čas to napravit, zejména vám ukázat jejich nejnovější spolupráci s prodejcem Revolve.com.

Celý článek

Designové vychytávky na leden

Leden přináší od českých návrhářů pestrý výběr z toho nejlepšího, co design u nás nabízí. Udělějte si radost! 

Celý článek