dnes je 27.11.2022 a svátek má Xenie

Daniel Lee nahradí v Burberry aktuálního kreativního ředitele Riccarda Tisci. Značka si od toho slibuje výrazný nárůst obratu

Přidat na Seznam.cz
Světové módní týdny přináší vždy alespoň jednu překvapivou zprávu. Tentokrát se týká módního domu Burberry a výměny hlavních kreativních návrhářů. Neoficiální informace o této výměně však kolovaly již před měsícem.

Riccardo Tisci / foto Getty Images

Třetí den pařížského týdne módy přináší aktuální novinky od Burberry. Riccardo Tisci na konci září odstupuje ze své role hlavního kreativního ředitele značky. Zastoupí ho Daniel Lee, který naposledy pracoval pro značku Bottega Veneta.

Oznámení, které společnost Burberry učinila ve středu ráno, potvrzuje zvěsti, které se vířily již minulý měsíc. Po téměř pěti letech s britskou značkou představil Riccardo Tisci svou poslední kolekci v Londýně. Její představení odsunul z původního termínu na pondělí 26. září, a to z důvodů oficiálního smutku Spojeného království po smrti královny Alžběty II. Navzdory změně termínu bylo molo i publikum plné hvězd, mezi nimi nechyběly Naomi Campbell, Bella Hadid a Kanye West.

Burberry je velmi zvláštní místo s kouzelnou minulostí a velmi slibnou budoucností. Kapitola, kterou jsem měl napsat v jejím dlouhém příběhu, je kapitolou, na kterou jsem neuvěřitelně hrdý, a rozhodl jsem se, že vyvrcholí mou kolekcí toto pondělí," uvedl Riccardo Tisci v oficiálním prohlášení pár dnů před přehlídkou. Řekl také, že ve svých kolekcích podporoval kreativitu a rozmanitost, aby posouval Burberry neustále vpřed.

Na začátku byla éra Tisci v Burberry poznamenána rozruchem na sociálních sítích, poklesem produktů a novým logem – plus velká očekávání od vedoucích pracovníků, že značku obrátí. Pandemie v roce 2020 však měla velký dopad na zmíněnou strategii, která se k pozitivnímu začala obracet až na přelomu let 2021 a 2022. I přes oficiální spokojenost módního domu s hlavním kreativním návrhářem se v srpnu letošního roku objevila zpráva o jednání s Danielem Lee ohledně pozice hlavního kreativní ředitele značky.

Riccardo sehrál pro Burberry klíčovou roli," uvedl Jonathan Akeroyd, generální ředitel Burberry, ve svém vlastním prohlášení. "Vylepšil náš kreativní jazyk, zmodernizoval a povýšil naši produktovou nabídku a přivedl naší značce novou generaci luxusních zákazníků. Jménem všech v Burberry bych mu rád poděkoval za jeho kreativní vedení a popřál mu jen tu nejlepší budoucnost."

Daniel Lee / foto: Getty Images

Daniel Lee nastupuje do své nové role kreativního ředitele značky Burberry v pondělí 3. října a bude sídlit v Londýně. Jeho tříleté působení v Bottega Veneta, které skončilo poněkud náhle na podzim roku 2021, bylo krátké, ale působivé a katapultovalo značku (zejména její kožené zboží) zpět do hlavního dění módního trhu. Jeho výsledky ve vytváření komerčně úspěšných produktů z něj dělají velmi žádaného návrháře.

„Společně s týmem napíšeme další vzrušující kapitolu této legendární britské luxusní značky, která bude pokračovat v jejím historickém dědictví a bude stavět na Riccardově odkazu,“ řekl Lee v prohlášení. "Jsem velmi nadšený, že se vracím do Londýna, města, které podporuje průkopnickou kreativitu a které mě stále inspiruje."

Před svým působením v Bottega Veneta pracoval jako ředitel designu konfekce v Celine pod vedením Phoebe Philo. První kolekce Daniela Lee pod značkou Burberry bude mít premiéru v únoru na londýnském týdnu módy.

Daniel je výjimečný talent s jedinečným porozuměním dnešnímu spotřebiteli luxusního zboží a se silným obchodním úspěchem a jeho jmenování posiluje ambice, které pro Burberry máme," uvedl Akeroyd.

 

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI BURBERRY DANIEL LEE KREATIVNÍ ŘEDITEL RICCARDO TISCI

Související články

Naomi Biden, vnučka prezidenta Joe Bidena, se vdávala v šatech od Ralpha Laurena s dlouhým závojem

Nejstarší vnučka prezidenta Bidena se v sobotu vdala za Petera Neala. Svatba proběhla na jižním trávníku Bílého domu a čítala přibližně 250 hostů. Nevěsta oblékla svatební šaty klasické americké značky, která je jí blízká.

Celý článek
Můj deník vděčnosti

KŘEST KNIHY ŽIVOTNÍ KOUČKY ERIKY BACH - MŮJ DENÍK VDĚČNOSTI

Jak se v životě cítit lépe? Základem je přenastavit svou mysl a zaměřovat pozornost na to dobré. A právě s tímto vám může skvěle pomoci nástroj Můj deník vděčnosti, který jeho autorce Erice Bach pokřtila ředitelka nadačního fondu Kapka naděje Vendula Pizingerová, funkční lékař Jan Vojáček a moderátorka Gabriela Partyšová.

Celý článek

Kurz šití a upcyklace? Zkuste je u návrhářského dua SegraSegra

Chybějící knoflík, malá dírka nebo rozbitý zip? Naučte se je opravit a prodlužte tak vašemu šatníku životnost. Pokud nevíte jak na to, dozvíte se to na kurzech šití pro začátečníky, které od listopadu startují v letenské prodejně SegraSegra.

Celý článek

Ve vánoční kampani Dior si vedle modelky Anya Taylor-Joy zahrála sova a vlk

Anya Taylor-Joy je jednou z předních ambasadorek značky Dior, je také známou herečkou a modelkou. Vánoční kampaň je plná třpytu, přátelství i špetky něčeho navíc.

Celý článek

Adidas ukončil spolupráci s Kanye Westem

Výroky umělce o nadřazenosti bílé rasy a antisemitské výlevy vedly německou oděvní a obuvnickou společnost k ukončení téměř deset let trvající miliardové smlouvy.

Celý článek

Gigi Hadid odhaluje příběh jména své módní značky

Gigi Hadid v rámci pátečního summitu Vogue v New Yorku prozradila více o své nedávno založené značce Guest in Residence. Rozpovídala se, kdo ji inspiroval i proč dostala značka tak netradiční jméno.

Celý článek

Kniha „Worn Out“ vypráví realitu o fast fashion i o spoluúčasti celebrit na vykořisťování některých značek

Bývalá redaktorka magazínů InStyle a Teen Vogue Alyssa Hardy nešetří ve své nové knize žádnými detaily, které odhalují temné podhoubí našich současných módních výstřelků.

Celý článek

ICONIC by Tatiana je parfém plný opojné vůně, díky kterému budete ještě více nespoutaná a osobitá

Tatiana Kuchařová do své ICONIC rodiny přivítala nového člena. Je jím její první parfém, na kterém spolupracovala s Tomáše Arsovem.

Celý článek