dnes je 15.10.2018 a svátek má Tereza

Dresscode: Business formal attire

Víte, jaký je nejvhodnější oděv na důležitou schůzku s klienty nebo na pracovní pohovor? Máme pro vás několik tipů, co obléct a čemu se vyvarovat.

Business formal attire, někdy také Corporate Dress Code, je nejelegantnějším a nejvíce formálním oděvem do práce. Má velmi striktní předpisy a je to nejvhodnější volba na důležité pracovní schůzky či události. V dnešní době již není na běžné pracovní nošení vždy vyžadován, a tak se s ním běžně setkáváme jen u některých typů zaměstnání, jako je pojišťovnictví, v právnických společnostech, bankovnictví či mezinárodních korporacích. Jedná se o klasické, často konzervativní oděvy a kombinace, které by neměly být nijak výstřední nebo vyzývavé a vždy by měly vyjadřovat respekt k dané situaci.  

HISTORIE

Nošení obleků, jako náhrada pro těžké a nepraktické kabátce, začalo být populární v 19. století ve Velké Británii. Oblek se postupně stal standardním business oděvem pro všechny muže, kteří nepracovali fyzicky. Do 2. světové války byl běžně nošen s vestou a kloboukem. Dnes se tak obleky dělí do tří stylů; britského - kdy oděv přirozeně sedí na postavě, často se skládá ze tří částí a je zhotoven z tvídu, italského - vypasovaného, kde je kladen důraz na vytvarování postavy a nakonec pak amerického, který je spíše volnější.

U žen nastal vývoj až později ve 20. století. Na jeho začátku nebylo běžné, že by ženy pracovaly na obchodních pozicích či ve velkých firmách. Změny tak začaly přicházet až s druhou světovou válkou, kdy se začaly i v ženském šatníku objevovat pánské prvky, jako jsou kalhoty, smokingy a obleky. Největší vývoj pak přišel s velkými korporátními společnostmi, kdy byly ženy obsazovány do vysokých manažerských pozic. Ženy začaly hledat vhodný oděv do práce a přejaly tak mnoho prvků od mužů.

PÁNSKÝ BUSINESS FORMAL DRESSCODE

K pánskému business formal dress codu patří neodmyslitelně oblek, který by měl být tmavý. Ideálně černý, šedý či tmavě modrý, v letních měsících je pak přípustné sáhnout i po světlých odstínech šedé či béžové. Košile musí být jednobarevná, nejlépe světlé barvy, může však být i s jemným vzorem. Volba kravaty by měla být také střídmá, nejvhodnější jsou nekřiklavé barvy, proužky či jiné geometrické vzory. Doplnit ji můžete kravatovou sponou. Rozhodně byste se měli vyvarovat barevných kontrastních vzorů či výrazných materiálů. Pozor na správné uvázání kravaty a zapínání posledního knoflíčku u saka, v tomto se velmi často dělají chyby!

Důležité je, aby byly všechny kožené doplňky sladěné. Začneme tedy obuví, která by měla být černá či tmavě hnědá, nejvhodnějším typem jsou derby nebo oxfordky. Podle barvy by se pak měl vybírat také kožený opasek, aktovka, hodinky i peněženka. Ladit by měly také všechny kovové prvky v outfitu, tedy šperky, přezka na opasku, obroučky brýlí či kování na tašce. Zvolte tedy buď stříbrnou, nebo zlatou. V chladnějších měsících by měl být oblek doplněn kabátem, a to buď vlněným dvouřadým tmavé barvy nebo trenčkotem v béžové či tmavě modré. Rukavice jsou nejvhodnější kožené, ve stejné barvě jako ostatní kožené doplňky. Taktéž by měla být zvolena decentní šála popřípadě také klobouk.

DÁMSKÝ BUSINESS FORMAL DRESSCODE

Ženy také volí velmi konzervativní, klasické oblečení. Vhodnou volbou je kostým, ať už klasický nebo kalhotový. Stejně jako u mužů i ženy by měly volit tmavé barvy, černou, šedou či modrou, v létě pak mohou sáhnout po světlých odstínech. Neměl by být vypasovaný, spíš klasicky střižený a pohodlný, sukně by měla mít délku ke kolenům. Kratší délky mohou v pracovním prostředí působit vulgárně. Kostýmek lze nahradit také business šaty. Ty by měly být jednobarevné, popřípadě s decentním vzorem jako proužky a kostka. Ty pak lze doplnit stejnobarevným sakem s délkou k bokům.

Nejvhodnější obuví jsou kožené černé lodičky, baleríny popřípadě boty pánského stylu (například oxfordky), zcela nevhodné jsou například sandály. V případě lodiček by neměly být podpatky příliš vysoké, mohou být doplněny černými punčochami, v létě můžete klidně vyrazit i bez nich. Stejně jako u mužů platí, že by měly být všechny kožené komponenty sladěné. Kabelka, opasek i hodinky by tak měly ladit s obuví. Všechny další doplňky, šperky i make-up musí být střídmé. Kravaty by měly být jednobarevné či s decentním vzorem, to stejné platí i pro šátky. Ze šperků jsou pak vhodné jednoduché náušnice a hodinky, určitě by ženy neměly mít ruce plné prstýnků a náramků.

workspirited.com, the nordicfit.com, 
pinterest.com, the balance.com

MÓDA JAK SE DRESSCODE BUSINESS ATTIRE BUSINESS FORMAL JAK SE OBLÉKAT DRESS CODE DÁMSKÁ MÓDA PÁNSKÁ MÓDA

Související články

Penélope Cruz se dočkala - stala se novou tváří kampaně Chanel

Módní velikán Chanel uvedl svou Resort kampaň 2019, do které si namísto modelky vybral úspěšnou herečku Penélope Cruz. 

Celý článek

Britská královna vs. deštivé počasí

Už jste si toho všimli také? Pojďte se s námi podívat na úžasný cit anglické královny pro barevné kombinace jejích outfitů.

Celý článek

Kampaň Zimmermann přináší pohled na plavkovou kolekci 2019

Plavková kolekce putuje přímo od značky Zimmermann. Modely jsou dost úchvatné nato, abyste okamžitě začala závidět modelkám a nemohla se dočkat léta. 

Celý článek

Módní budoucnost vypadá oranžově

Nezadržitelně se do našich šatníků blíží oranžová barva a to na čemkoli. 

 

Celý článek

Variabilitu plus size oblékání najdete u Violeta by Mango

Do nové kampaně své plus size kolekce si řetězec Mango vybral modelku Ashley Graham, Olivii Wilson a Tash Ncube.  

Celý článek

Gigi Hadid v nové kampani Reebok s podtitulem Buďte více lidští

Gigi Hadid se stala tváří kampaně Be more human, která nabádá k tomu, aby na sebe lidé byli milejší. Proč? 

Celý článek

Kouzelné potisky na látku od firmy Demedal

Originální a rafinované potisky látek v podání české firmy Demedal jsou nápaditým způsobem, jak ozvláštnit svůj šatník. 

Celý článek

Česká značka Black Mountain vás zaujme nejen originálními sukněmi

Pojďte se dozvědět něco o další mladé a nadějné české značce, za jejímž fungováním stojí sympatická Lucie Erin Laštůvková.

Celý článek