dnes je 21.07.2019 a svátek má Vítězslav

Francouzské módní giganty přispěly na opravu Notre Dame 300 miliónů euro

Přidat na Seznam.cz
Největší módní společnosti ve Francii Kering a LVMH Group přispívají částkou 300 miliónů euro na opravu Notre Dame. Devastující požár způsobil škody v pondělním incidentu, které se budou opravovat až 15 let.

Chlouba Francie, symbol křesťanství a 850 let stará památka Notre Dame měla projít rekonstrukcí, ale místo toho se dočkala ničivého požáru. Důvod ohně s katastrofálními následky se stále vyšetřuje. V pondělních odpoledních hodinách se katedrála vznítila na více než 5 hodin. Rozsáhlé škody nebyly ještě známy po uhašení požáru. Ihned poté se v médiích objevila zpráva, že přední módní společnost Kerring v čele s ředitelem François-Henri Pinault daruje příspěvek na opravy 100 miliónů euro. Francouzský gigant Kerring vlastní značky Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen a Balenciaga.

Několik chvil po zveřejnění částky od společnosti Kerring v médiích se přidal další obrovský módní řetězec LVMH. Tato společnost vlastní značky Louis Vuitton, Dior, Fendi, Celine, Loewe a Marc Jacobs. Ředitel Bernard Arnault oznámil, že přispějí částkou 200 miliónů euro na opravy symbolu Francie. Podle slov ředitele Arnaulta došlo k národní tragédii. Vyzval i celý módní svět k zapojení se v pomoci Notre Dame.

Obě společnosti jsou odvěcí rivalové. Kerring a LVHM se však dokázali spojit v těžkých chvílích, které právě Francie prožívá. Na opravu bude potřeba ještě mnohem více. Starosta Paříže Anne Hidalgo doufá, že se jí podaří v příštím týdnu svolat mezinárodní konferenci, kde se vybere ještě více potřebných financí. Tyto obrovské darované částky jsou dobrým začátkem ve smutných chvílích. Podle slov francouzského prezidenta Emmanuela Macrona se postaví nový Notre Dame, protože se to od Francie očekává a on udělá vše pro to, aby tomu tak bylo. 

Zdroj; vogue.com, cnn.com, pinterest.com, 

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI NOTRE DAME KERRING LVMH GROUP ZÁCHRANA POMOC SBÍRKA POŽÁR PAMÁTKA FRANCIE

Související články

Polský časopis Fashion Magazine připravil stylový přírodní editorial

Modelka Karina Kurzacz zahalená do klasických krajkových šatů se staženými vlasy působí, jako by vypadla z retro filmu. A přesto vás tento editorial zaujme.

Celý článek

Elsa Hosk vytvořila ve spolupráci s J. Brand udržitelnou capsule kolekci

Švédská modelka a Victoria's Secret andílek Elsa Hosk se spojila se značkou J. Brands a společně vytvořili denimovou kolekci s použitím udržitelných zdrojů. A určitě vás nadchne tak, jako nás.

Celý článek

Kolik vydělávají členky známého klanu Kardashian-Jenner?

Není žádným tajemstvím, že si rodina Kardashian - Jenner vydělává veliké sumy peněz. Kromě účinkování v reality show Keeping Up With The Kardashians má každý i svůj vlastní byznys. Jaké částky vydělávají členky tohoto klanu? 

Celý článek

Herečka Margot Robbie vyměnila na filmové focení Chanel za amerického návrháře

Margot Robie je od května ambasadorkou značky Chanel. Na focení svého nového filmu si sjednala amerického návrháře. Focení však bylo přerušeno díky jiné hollywoodské hvězdě - Bradu Pittovi.

Celý článek

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek

Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Před 2 týdny značka Chanel rozpustila veškeré pověry o úpadku této francouzské značky. Tržby za minulý rok dosáhly 11 miliard dolarů a stále stoupají. Značka se těší i nadále velké prosperitě a návrháři se snaží, aby odkaz jejich boha žil stále.

Celý článek