dnes je 17.07.2018 a svátek má Martina

H&M se nepovedlo prodat oblečení v hodnotě necelých 90 miliard korun

Jeden z největších módních řetězců se potýká s velkým problémem. Oblečení mu zůstává na skladě, a to není zdaleka všechno.

Švédská módní skupina H&M se potýká s velmi nepříjemným problémem, který zveřejnila ve svém čtvrtletním obchodním reportu na konci března 2018. Kromě toho, že její hrubý zisk poklesl oproti první čtvrtině roku 2017 o 2,2 procenta, další čísla nesou ještě horší zprávu. Z reportu jednoznačně vyplývá, že situace s oblečením, které se korporátu nedaří prodat, se oproti (již tak kritickému) loňskému roku ještě zhoršila. H&M se nepovedlo prodat o sedm procent více oblečení než v první čtvrtině roku 2017. Jedná se o oblečení v přepočtu v hodnotě  90 miliard a 800 miliónů korun. Ředitel společnosti Karl-Johan Persson se k nepříznivým výsledkům vyjádřil s rezervou: “Start nového roku pro nás byl těžký."

Počet skladových zásob H&M se oproti roku 2017 zvýšil o 7  %. Dosahuje téměř 90 miliard korun.

Provozní zisk společnosti H&M se propadl o 62 %, čímž se dostala na cenu svých akcií na švédské burze cenných papírů v roce 2005. Pod jedním jménem se však kromě prodejen značky H&M řadí také COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET a Afound. Debata nad tím, proč čísla nehovoří pro nadnárodní korporaci pozitivně, je na místě. CEO společnosti přikládá vinu globálním změnám na trhu: "Bouřlivá transformace módního maloobchodu stále pokračuje. Rok 2018 je pro skupinu H&M pouze přechodným obdobím, zatímco pracujeme na přizpůsobení se rychlé digitalizaci. Slabé tržby v čtvrtém čtvrtletí vyvrcholily nutností slev během prvního čtvrtletí 2018. Markantní slevy v kombinaci s neobvykle zimním počasím měly negativní dopad na prodej jarního oblečení."

"Rok 2018 je pouze přechodové období zatímco se přizpůsobujeme rychlé digitalizaci," CEO H&M Group.

H&M trvá na tom, že má plán, který mu pomůže dostat se opět do lepší kondice. Znamená to snížení cen, zredukování skladových zásob a také zpomalení expanze v offline nákupech. Zároveň doufá v nárůst online tržeb o 25 %. 

hm.com ; nytimes.com 

NÁKUPY A OBCHOD H&M ZE SPOLEČNOSTI AKTUÁLNĚ MÓDNÍ ŘETĚZCE

Související články

Starbucks, Ikea i Lidl jdou vstříc obnovitelným zdrojům a recyklaci

Představte si 600 miliard papírových a plastových kelímků, který každý rok oběhnou celý svět. 1 procento z nich představují kelímky Starbucks. A to se společnost rozhodla změnit.

Celý článek

Hailey Baldwin a Justin Bieber se zasnoubili

Čeká nás tedy pořádná svatba. Zpěvák a idol dívek Justin Bieber si vezme topmodelku Hailey Baldwin. Zasnoubení oznámili na Instagramu.

Celý článek

Kreativní ředitel Burberry Riccardo Tisci vybral pro první oficiální spolupráci Vivienne Westwood

Módní svět obletěla v posledních dnech další novinka. Chystá se jedna z nejzajímavějších spoluprací za poslední desetiletí - Riccardo Tisci a Vivienne Westwood pro Burberry.

Celý článek

Pohled na pařížský street style v rámci Haute Couture fashion weeku

Týden té nejluxusnějí Haute Couture módy je za námi. Známý fotograf Phil Oh zachytil ty nezajímavější pouliční outfity, které stojí za prohlédnutí. 

Celý článek

Ve věku 74 let zemřel Carlo Benetton

Nejmladší ze čtyř sourozenců, kteří založili proslulou italskou módní značku United Colors of Benetton, zemřel v úterý 10. 7. 2018.

Celý článek

Heidi Klum navrhla vlastní plavky

Herečka Heidi Klum už si snad splnila všechna dětská přání. Vlastní řada kosmetiky, oblečení, doplňků a teď i plavek. Představila je v magazínu Ocen Drive.

Celý článek

Nikol Švantnerová ovládla Filmový festival v Karlových Varech

Které šaty na Filmovém festivalu v Karlových Varech vzbudily největší rozruch? Rozhodně ty, které oblékla Nikol Švantnerová.

Celý článek

Červenec 2018 | Kalendář akcí

První prázdninový měsíc je před námi. Zůstáváte v Čechách a na dovolenou se chystáte až později? Máme pro vás pár tipů, kam vyrazit.

Celý článek