dnes je 07.06.2020 a svátek má Iveta/Slavoj

Jak to vypadá, než vám přijde vaše objednávka domů

Přidat na Seznam.cz
Zákazníci si čím dál častěji žádají co nejrychlejší dodání zboží. Je to pochopitelné, ale doručovací firmy to stojí až příliš...

V době online nakupování, kdy si zákazníci zvykli, že když jeden den objednají, druhý den jim balíček dorazí domů, se stala doprava jedním z předních faktorů, které od sebe jednotlivé online obchody odlišuje. Někteří obchodníci nabízejí dokonce vícero možností dopravy a díky tomu k sobě lákají zákazníky. Žijeme ve světě, kdy rychlejší vyhrává častěji než levnější. Všimněte si, že většina obchodníků má zavedenou dopravu zdarma při utracení minimální částky, někde je to pár stovek, jinde několik tisíc, tak či onak, na tomto principu (mimo jiné) eshopy prodávají. 

Díky průzkumu Sunday Times bylo zjištěno, že někteří zaměstnanci amerického obchodu Amazon byli propuštění z práce proto, že si vzali odděleně čtyři dny volna ze zdravotních důvodů a měli k tomu dokonce lékařské potvrzení. Jiní zaměstnanci jedné velké světové doručovací společnosti pro změnu popsali pracovní podmínky slovy "horší než vězení". Jsou to právě zaměstnanci, kteří pracují v přepravních společnostech, kdo doplácí na tento business model. Pracují 24 hodin denně, aby stihli odbavit všechny zásilky. Podepisuje se to na jejich zdraví a ve výsledku dostanou výpověď.

Problémy se týkají také online obchodu ASOS, který musel dlouho zvládat kritiku kvůli najímání dočasných zaměstnanců a ještě ke všemu tuto praktiku zapíral. Nejen ASOS najímal dočasně pracovníky a platil jim tu nejmenší možnou mzdu. Týká se to také Sports Direct nebo Amazonu. Firmy se k tomuto řešení ubírají, když mají dojem, že není na výběr. Podle statistik právě doručování zboží až k zákazníkovi domu zaplňuje 20 % z celkové ceny zboží. Zatímco jeho doručování do obchodů, odkud by si ho zákazník mohl vyzvednout, stojí v porovnání jen procent sedm. 

Ředitel největší britské doručovací společnosti Neil Ashworth vidí celou problematiku jasně: "Lidé uvěřili, že doručování k nim domů by mělo být zadarmo. Zatímco doručování jednotlivých balíčků stojí daleko více než doručení zboží do obchodů. Ale e-shopy tuto možnost musejí nabízet, protože jejich zákazníci ji očekávají." Pravda je ovšem taková, že žádný obchod z dopravy nevydělává. Spíše se snaží prodělat co nejméně. V tomto ohledu jsou na tom daleko lépe dražší a luxusnější obchody. Zdá se totiž daleko rozumnější zaplatit stovku za dopravu, když si kupujete svetr za osm tisíc, než dát stejnou cenu za doručení a svetr za dvě stovky z fast fashion řetězce. 

Výsledek? Možnost doručování ze dne na den zadarmo nemusí vymizet. E-shopy pouze zvedají výši minimální utracené částky a snaží se zrobotizovat celý proces balení zásilek a nahradit lidskou sílu mechanikou. Úplná automatizace je ovšem ještě daleko a do té doby by si měli zákazníci uvědomit, že není možné kliknout na monitor jeden den večer a druhý den dopoledne dostat to, na co klikli na obrázku. 

businessoffashion.com

Přidat na Seznam.cz
NÁKUPY A OBCHOD DORUČOVÁNÍ ZÁSILEK NAKUPOVÁNÍ ONLINE SHOP

Související články

Terapie nakupováním

Jak si zvednout náladu a podpořit tak podniky a e-shopy? Nakupováním! Uděláte tak radost sobě i jiným. Terapie nakupováním působí blahodárně, ať už je vaše příčina špatné nálady jakákoliv.

Celý článek

Jak nakupovat oblečení online jako profesionál?

Sociální izolace nás staví před nové výzvy a možnosti a směřuje nás více než kdy jindy do virtuálního světa online nákupů. Jak ale nakupovat chytře, bezpečně a ekonomicky?

Celý článek

Oblečení plné oblíbené vůně i neuvěřitelná síla páry

Jednou rukou během několika vteřin zvládnete zničit až 99,9 % bakterií, a ještě své prádlo provonět svým oblíbeným parfémem.

Celý článek

Designová skleněná lízátka, která nekazí zuby, ocení zejména maminky, říká jejich autorka Kateřina Macháčková

Co by to bylo za život, kdybychom si občas nemohli zamlsat. Nejenom cukrová, pečená nebo skleněná lízátka jsou tím, čím se Mgr. Kateřina Macháčková se svou značkou Šumavská skleněnka již třetím rokem zabývá. Připravili jsme pro vás rozhovor se ženou, která dělá cukroví krásnější a zdravější.

Celý článek

Letní kolekce značky TONAK přináší lásku k tradici, řemeslu i přírodě

Nová kolekce spojuje klasické kořeny řemesla s aktuálním tématem udržitelnosti, etiky a celkového pojetí SLOW fashion.

Celý článek

Ruční napařovač prádlo dezinfikuje, zbaví ho pachů a perfektně upraví za pár vteřin

Už žádné nežádoucí záhyby na oblečení! Je tu snadné řešení, jak si za 15 vteřin upravit pomačkanou halenku, košili nebo třeba vlněný kabát!

Celý článek

Jaro volá po novém klobouku, pojďte se inspirovat!

Do jarních dnů s novou pokrývkou hlavy. Značka TONAK přináší limitovanou kolekci, která je pro slunečné dny jako stvořená, a navíc opět v BOHO stylu.

Celý článek

WOOLIFE - České vlněné svetry navržené Terezou Rosalií Kladošovou

Pokud jste ještě neslyšely o značce Woolife a jste milovnice jemných a hebkých svetrů, tak vás varujeme, od teď už nebudete chtít nakupovat nikde jinde. Česká značka Woolife vlastní svou pletárnu v Krásné Lípě a svůj um již podruhé spojila s talentovanou návrhářkou, Terezou Rosalií Kladošovou, mimo jiné držitelkou prestižního ocenění Grand designér roku.

Celý článek