dnes je 21.08.2018 a svátek má Johana

Jaké trendy vládly světu v uplynulých měsících?

Jaké lifestylové trendy ovládly loňskou sezónu? Na prvních příčkách se umístil wellness ale také denim.

Ten kdo si myslí, že všechny trendy vznikají spontánně a neorganizovaně, je na velkém omylu. Vedle těch mikrotrendů, které vládnou pár týdnů Instagramu a vzápětí jsou nahrazeny jinými, existují trendy, které předpovídají trendové agentury. Netýká se to jen oblečení a módních doplňků. Trendová předpověď vzniká i na technologie, restaurace, hotely - zkrátka téměř na vše, na co si vzpomenete. Report, který vytvořila výzkumná firma Jane Hali & Associates LLC, přinesl shrnutí nejpopulárnějších trendů loňské sezóny.

WELLNESS A AKTIVNÍ ŽIVOTNÍ STYL

Absolutním šampionem se stal wellness a aktivní životní styl, který se i nadále těší velkému zájmu spotřebitelů. Není proto divu, že se ho každý snaží uchopit po svém a při vývoji svých produktů a kolekcí na tento aspekt myslí. Mnoho značek prohlásilo, že sportovní oblečení a tenisky jsou jejich nejvýnosnější okruhy. Mnoho firem se také více začíná zaměřovat na ženy. Tohoto trendu se drží značky jako Urban Outfitters, J.C. Penney, Macy’s nebo Nike.

DENIM A OBLEČENÍ NA VEN

Na vzestupu je také denim, ať už se to týká popularity nebo tržeb. Jane Hali hlásí vyšší denní tržby, a čím dál tím větší zájem maloobchodníků a značek. V minulé sezóně byly nejpopulárnější světlé, seprané džíny, surové, nezačištěné konce, volnější střihy a proříznuté díry v oblasti kolen. Tuto kategorii ovládly značky jako Gap Inc., American Eagle Outfitters a Abercrombie & Fitch. V kategorii venkovního oblečení hraje počasí velkou roli, právě to chladnější letos pozitivně ovlivnilo prodeje. Z kousků na ven se staly "must have" a "it" věci a tak jsme mohli na ulicích potkávat spoustu lidí v objemných péřových bundách a mohutných botách. Například značka Couch se proto vyjádřila, že se chce v příštích sezónách ubírat také tímto směrem.

Dalšími významnými hybateli jsou domácí spotřebiče, někteří maloobchodníci tak byli kvůli vyšším prodejům nuceni rozšířit svůj sortiment. Významnou kategorií je také kosmetika a vůně. Velkým trendem jsou také spolupráce velkých značek s významnými influencery, pro módní svět se tak Instagram stává platformou číslo jedna. V USA a Velké Británii již přes Instagram funguje i prodej - najedete na produkty, které jsou doplněny o cenovky. Mnoho firem a společností také investuje do vývoje vlastních mobilních aplikací.

pinterest.com, esquire.com

LIFESTYLE ZE SPOLEČNOSTI TRENDY ZAJÍMAVOSTI

Související články

Značka Balenciaga čelí obvinění z porušení autorských práv

Není to poprvé, kdy někdo podezřívá tuto značku z nekalé inspirace. Tentokrát to však může skončit vážným poškozením jména značky a vysokou penalizací.

Celý článek

Virgil Abloh spolupracuje na kolekci pro Serenu Williams

Slavná tenistka Serena Williams se na US Open vrací v nové kolekci, která vznikla ve spolupráci s Nike a Virgilem Ablohem. 

Celý článek

Oblékněte letos na podzim stylové džíny

Jakmile se trochu ochladí, vhod jistě přijdou džíny. Vyberte si takové, které budou nejen pohodlné, ale také trendy. Tyhle modely si žádá podzim 2018!

Celý článek

Dámské trenýrky na doma i na spaní

Taháte partnerovi ze skříně trenýrky, protože se vám v nich dobře spí? Nebo si dokonce kupujete pánské trenýrky sama pro sebe? Už nemusíte. Zoot přichází s kolekcí i pro ženy.

Celý článek

Katy Perry jako žena mnoha tváří pro australský Vogue

Byť jsme na časté změny vizáže u zpěvačky Katy Perry zvyklí, v australském Vogue ji transformovali hned několikrát a často k nepoznání.

Celý článek

Bývalý dům Tommyho Hilfigera k prodeji za $6,75 milionů

Bývalý dům módního návrháře Tomyho Hilfigera je momentálně k prodeji za $6,75 milionu. Podívejte se, jak si bydlela jedna z nejslavnějších osobností světa módy. 

Celý článek

Přirozeně krásná Beyoncé na obálce americké Vogue

Historicky významné vydání časopisu s přirozeně nalíčenou Beyonce poukazuje na krásu žen tmavé pleti.

 

Celý článek

Instagramová hvězda Hodan Yousuf podrobila módní průmysl kritice kvůli hidjabu

Některé země jej omezily, některé zakázaly jeho nošení ve veřejných prostorech. Řeč je o hijabu, který je součástí oděvu ženy dle islámu.

Celý článek