dnes je 22.10.2018 a svátek má Sabina

Jaké trendy vládly světu v uplynulých měsících?

Jaké lifestylové trendy ovládly loňskou sezónu? Na prvních příčkách se umístil wellness ale také denim.

Ten kdo si myslí, že všechny trendy vznikají spontánně a neorganizovaně, je na velkém omylu. Vedle těch mikrotrendů, které vládnou pár týdnů Instagramu a vzápětí jsou nahrazeny jinými, existují trendy, které předpovídají trendové agentury. Netýká se to jen oblečení a módních doplňků. Trendová předpověď vzniká i na technologie, restaurace, hotely - zkrátka téměř na vše, na co si vzpomenete. Report, který vytvořila výzkumná firma Jane Hali & Associates LLC, přinesl shrnutí nejpopulárnějších trendů loňské sezóny.

WELLNESS A AKTIVNÍ ŽIVOTNÍ STYL

Absolutním šampionem se stal wellness a aktivní životní styl, který se i nadále těší velkému zájmu spotřebitelů. Není proto divu, že se ho každý snaží uchopit po svém a při vývoji svých produktů a kolekcí na tento aspekt myslí. Mnoho značek prohlásilo, že sportovní oblečení a tenisky jsou jejich nejvýnosnější okruhy. Mnoho firem se také více začíná zaměřovat na ženy. Tohoto trendu se drží značky jako Urban Outfitters, J.C. Penney, Macy’s nebo Nike.

DENIM A OBLEČENÍ NA VEN

Na vzestupu je také denim, ať už se to týká popularity nebo tržeb. Jane Hali hlásí vyšší denní tržby, a čím dál tím větší zájem maloobchodníků a značek. V minulé sezóně byly nejpopulárnější světlé, seprané džíny, surové, nezačištěné konce, volnější střihy a proříznuté díry v oblasti kolen. Tuto kategorii ovládly značky jako Gap Inc., American Eagle Outfitters a Abercrombie & Fitch. V kategorii venkovního oblečení hraje počasí velkou roli, právě to chladnější letos pozitivně ovlivnilo prodeje. Z kousků na ven se staly "must have" a "it" věci a tak jsme mohli na ulicích potkávat spoustu lidí v objemných péřových bundách a mohutných botách. Například značka Couch se proto vyjádřila, že se chce v příštích sezónách ubírat také tímto směrem.

Dalšími významnými hybateli jsou domácí spotřebiče, někteří maloobchodníci tak byli kvůli vyšším prodejům nuceni rozšířit svůj sortiment. Významnou kategorií je také kosmetika a vůně. Velkým trendem jsou také spolupráce velkých značek s významnými influencery, pro módní svět se tak Instagram stává platformou číslo jedna. V USA a Velké Británii již přes Instagram funguje i prodej - najedete na produkty, které jsou doplněny o cenovky. Mnoho firem a společností také investuje do vývoje vlastních mobilních aplikací.

pinterest.com, esquire.com

LIFESTYLE ZE SPOLEČNOSTI TRENDY ZAJÍMAVOSTI

Související články

Prohlášení ex návrháře Martina Margiela šokovalo módní svět

Martin Margiela byl ve své době geniálním návrhářem. Deset let po odchodu z módního průmyslu řekl pravdu, proč odešel.

Celý článek

Skrývá se za udržitelnou módou vysoký profit? Módní společnosti zjišťují, že ano

Módní revoluce? Někteří tvrdí, že ano. Takto rozsáhlou transformaci v myšlení firem a zákazníků módní průmysl ještě nepamatuje.

Celý článek

V Cruise kampani Louis Vuitton z Korsiky zářila Alicia Vikander

Drobná Alicia Vikander nás naláká na prosluněné pobřeží Korsiky a také Cruise kolekci Louis Vuitton. 

Celý článek

Nová módní adresa v Praze

V Týnské uličce v centru Prahy nově otevřel obchod a ateliér F.designers: Store & Atelier, který nabídne oblečení od českých a slovenských návrhářů. 

Celý článek

Pohádková romantika princezny Eugenie

Princezna Eugenie se v pátek 12. října 2018 vdala v šatech od anglického návrháře Petera Pilotto. 

Celý článek

Topmodelka Doutzen Kroes v módním editoriálu pro TELVA magazín

Půvab Holanďanky Doutzen Kroes využil magazín TELLVA pro módní editoriál do říjnového vydání. Topmodelka obsadila také titulní stranu.  

Celý článek

Křehká kolekce Nadotek pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel

Oděvní designérka Liběna Rochová a výtvarník Musa společně vytvořili kolekci, aby pomohli lidem trpícím nemocí motýlích křídel. 

Celý článek

5 prvků, které se objevují u všech eco-friendly značek

Módní značky se snaží držet krok s dobou a když zákazník slyší na slovo sustainable, eco, natural či ethical, je jen otázkou času, kdy se naučí trendy aplikovat jako svůj hlavní marketingový tah.

Celý článek