dnes je 22.02.2019 a svátek má Petr

Jaký módní magazín v Česku prodá nejvíce výtisků?

Jaký módní časopis v České republice měsíčně vytiskne nejvíce? A kolik to je? Kdo má největší čtenost a pro jaké věkové skupiny jsou časopisy určené? 

Harper's Bazaar

Na pátém místě se co do počtu výtisků umístil Harper's Bazaar, jeho prodaný náklad činí necelých dvacet jeden tisíc kusů. Důležité je, neplést si však náklad s čteností. Ta ho může i mnohonásobně převyšovat. U Bazaaru se sledovanost pohybuje lehce přes čtyřicet tisíc. 

Cosmopolitan

Přes dvacet šest tisíc je náklad dalšího známého časopisu Cosmopolitan. Stejně jako Harper's Bazaar, ani Cosmopolitan není ryze módní časopis, oba se zaměřují spíše na lifestyle, vztahy, poradenství a články ze života. Jeho čtenost sahá téměř ke sto třiceti tisícům. Kolik je to vlastně lidí? Například celý Liberec a ještě dvacet tisíc k tomu. Slušné, že?

Marie Claire 

Marie Claire je na českém trhu od roku 2008 a cílí na skupinu žen ve věku mezi dvaceti pěti a třiceti pěti. Měsíčně ji tiskárny vytisknou 40 000 kusů, její čtenost ale sahá přes šedesát tisíc čtenářek. Byť se to může zdát málo, musíme brát v úvahu, že má poměrně úzkou skupinu čtenářek. Oproti Cosmopolitanu třeba vidíme, že se časopisy tolik nepůjčují, ale každá žena si ho spíše koupí sama pro sebe. 

Elle

Někdo by mohl čekat časopis Elle na prvním místě, co do měsíčního počtu výtisků je ale až druhý. Náklad lehce pod 50 000 kusy však měsíčně přečte přes 130 tisíc čtenářek. Cílová skupina začíná už ve dvaceti letech a končí zhruba v pětatřiceti. Na českám trhu najdeme Elle od roku 1994.

Marianne

První místo s nákladem 65 700 kusů obsadil časopis Marianne, který na trh vstoupil v přelomovém roce 2 000 a čte ho měsíčně přes 180 tisíc žen. To jsou třeba všichni obyvatelé Plzně a Kutné Hory dohromady. S heslem Život začíná ve třiceti se ryze český magazín dokázal vyšplhat nad ostatní nadnárodní koncepty a vydobýt si silnou pozici na domácím trhu. Cílí na ženy mezi 30 a 50 lety.

archiv vydavatelství

LIFESTYLE MÓDNÍ MAGAZÍN ČASOPISY MÓDNÍ ČASOPISY ELLE MARIANNE MARIE CLAIRE

Související články

Výstavba nového domu v rámci starší městské kultury v Belgii je složitá, přesto ne nemožná

Architektka Sophie van Nonet přinesla do městského centra Belgie novou možnost postavení domu z cihel a s velkými okny. 

Celý článek

Picasso, deprese a umělecký projekt Feeling Blue

Feeling Blue je projekt, který vytvořila česká fotografka a režisérka Eliška Kyselková a italská verze Vogue ji publikovala jako hlavní editorial. Tleskáme.

Celý článek

Nemáte s kým slavit Valentýna? Kupte si dárek sama pro sebe

Svatý Valentýn se blíží, pokud však nejste ve vztahu, nezoufejte. Oslavte si ho i vy sama. Udělejte si radost! Pár tipů, které vás inspirují...

Celý článek

Módní značka Louis Vuitton představila bezdrátová sluchátka

Louis Vuitton představil módní bezdrátová sluchátka se svým logem. Jak vypadají? A čím jsou výjimečná?

Celý článek

Tyhle barvy vládnou interiérům v roce 2019

V minulém roce upřednostňovali designéři interiérů teplé barvy, letos je všechno trošku jinak. Vedou totiž barevné trendy založené na živé přírodě kolem nás.

Celý článek

Fotografie odhalující „Tajný život tužek“

Alex Hammond a Mike Tinney se rozhodli pomocí fotek představit 500 let starý kreslicí nástroj a jeho význam v dnešním, stále více technologicky zaměřeném světě.

Celý článek

Studio Tham & Videgård navrhlo zahradní vesnici ve Švédsku

Není to vlastně první projekt tohoto studia, tento má za svým názvem římskou číslici dvě, ale to mu na perfektním propracování ani fantazii rozhodně neubírá.

Celý článek

Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí

Není snad již nikdo, kdo by neuvažoval nad konkrétními potřebami svých zákazníků. Tyto značky však myslí ještě o krok dál…

Celý článek