dnes je 22.09.2020 a svátek má Darina

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Přidat na Seznam.cz
Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

zdroj: stylecaster.com

Politická móda

Ačkoli se to v historii nestávalo často, při volbách před 4 lety se americký módní průmysl těžce vyhranil v prezidentských volbách pro jednoho kandidáta, tedy kandidátku. Joseph Altuzarra, Marc Jacobs, Prabal Gurung a Tory Burch vytvořili speciální produkty na podporu kampaně Hillary Clintonové. Anna Wintour a Diane von Furstenberg pro ni dokonce založili finanční fond a magazín Vogue, jehož je Wintourová dlouholetou šéfredaktorkou, poprvé v historii oficiálně podpořil Hillary Clintonovou. Po volbách, které byly pro mnoho lidí šokující, dokonce několik designérů prohlásilo, že v případě, že jim bude nabídnuta spolupráce s první dámou Melanii Trumpovou, tuto spolupráci odmítnou.

Zdroj: Popsugar

Fashion Our Future

Čtyři roky však utekly jako voda a Amerika se chystá na nové prezidentské volby. V těchto volbách to ale vypadá, že módní průmysl nebude favorizovat specifické kandidáty. Designéři a módní domy totiž identifikovali novou výzvu - dostat lidi k volbám. Přední američtí politologové se totiž obávají velmi nízké volební účasti, a to především ze strany mladých lidí. Minulý týden například odstartovala iniciativa Fashion Our Future 2020. Jedná se o webovou stránku, kterou založila designérka Abrima Erwiah, zakladatelka značky Studio 189. Na této stránce nalezne volič všechny potřebné instrukce k volbám od samotné registrace po organizační záležitosti dne D. Součástí stránky je také e-shop se speciálními výrobky od známých designérů, které budou představené na blížícím se Fashion Weeku v New Yorku.

Zdroj: Fashion Our Future 2020

When We All Vote

Další projekt s názvem When We All Vote probíhá pod taktovkou dlouholeté stylistky první dámy Michelle Obamové Meredith Koop. Ta dala dohromady celou sadu produktů včetně speciálních beauty kosmetických produktů, které na sobě mají QR kód, který navede občany USA k registraci voličů. Pro projekt přislíbila účast na kampani i zpěvačka Selena Gomez. H & M USA například na svých vybraných pobočkách vyvěsí manuál voliče. Michael Kors Stuart Weitzman zase zahajují svůj merch prodej s názvem VOTE.

Zdroj: When We All Vote

Mladí musí volit

Designéři tvrdí, že je na místě starat se o volební účast mladých lidí. Je ale jen těžké uvěřit, že tyto kampaně zůstanou i nadále apolitické, vezmeme-li v úvahu nepřímou účast Michelle Obama a dalších, kteří se o politice v minulosti vyjadřovali. Dobrý úmysl je však na místě. Móda je totiž zásadním prostředkem, jak se mladí lidé mohou vyjádřit k politické situaci. Tato forma komunikace je jim totiž velmi blízká.

Zdroj: StyleCaster

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI AMERICKÉ VOLBY MICHELLE OBAMA MELANIA TRUMP VOLBY USA

Související články

Čeští i slovenští designéři znovu šijí šaty na malé panenky v rámci charitativního projektu Helping Dolls

Charitativní projekt Pink Carpet: Helping Dolls přichází s pátým ročníkem. Na podzim se tak můžeme těšit na šaty českých i zahraničních návrhářů vyrobených na malé panenky.

Celý článek

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek

Diskuze a přednášky nejenom o udržitelnosti představí během Mercedes-Benz Prague Fashion Week SmetanaQ Talks

Dlouhodobý koncept v podobě mikro konference v rámci oficiálního programu na MBPFW proběhne ve dnech od 9. do 10. září. Těšit se můžeme na diskuzi o udržitelnosti, identitě i hranic v módě.

Celý článek