dnes je 09.12.2022 a svátek má Vratislav

Jedla pravidelně protein a toto se jí stalo

Přidat na Seznam.cz
Mnohé z nás řeší svoji postavu a jsou s ní věčně nespokojené. Taky jste se nedávno při pohledu do zrcadla zhrozila nad tukovým polštářkem, který se vám usadil kolem bříška? Závidíte modelkám, které na nás shlíží z billboardů a reklam, jak mají štíhlou postavu? Vždyť ji můžete mít i vy.

 

Ne, drastické diety k ní nevedou

Možná už máte nějaký ten pokus zhubnout za sebou, výsledek byl ale naprosto opačný. Že vy jste vsadila na jednu z těch zázračných diet, které slibují rychlý úbytek kilogramů, ale po celou dobu trpíte hlady? No pak pro vás máme špatnou zprávu. Držela jste ji zbytečně. Na druhou stranu ale není třeba se vzdávat, když na to půjdete jinak, dočkáte se úspěchu.

Snižte příjem sacharidů a nahraďte je proteiny

Moderní cesta k vysněné postavě vede přes keto dietu, která je založená na tom, že snížíte příjem sacharidů ve stravě na minimum, tělo se dostane do stavu ketózy a bude hledat jiný zdroj energie než právě sacharidy. Najde je v tucích, konkrétně v těch tukových polštářcích, které vás trápí. Vy se jich začnete zbavovat a tím i hubnout. 

No jo, ale když příjem něčeho snížíte, je třeba to něčím nahradit. Nebo ne? Dobrá otázka. Nějaké ty sacharidy samozřejmě přijímat musíte, stačí ale maximálně 50 g. Ten zbytek ve stravě nahraďte proteiny.

Proč zrovna proteiny?

Proteiny patří spolu se sacharidy a tuky mezi makroživiny, které naše tělo pro svoje správné fungování potřebuje. Myslet si, že by potraviny bohaté na proteiny měli konzumovat jen sportovci a kulturisti je mylné, proteiny jsou stěžejní stavební jednotkou každého těla. Chybějící bílkoviny dokonce stojí za pocitem hladu nebo za nepřekonatelnou chutí na sladké.

Proteiny by měly být součástí každého jídla, ideální je konzumovat je 4x za den. Třeba takové hlavní jídlo (snídaně, oběd, večeře) by mělo obsahovat asi 20 g bílkovin. Za normální situace by bílkoviny měly tvořit 10-15 % celkového energetického příjmu, během diety se to navyšuje na 20-25 %.

Víte, že doporučená denní dávka bílkovin se pohybu mezi 1-1,2 g na kilogram hmotnosti? Proteiny jsou perfektním zdrojem nepostradatelných živin, obsahují pestrou paletu aminokyselin, které jsou důležité pro naše metabolické procesy. Správné množství proteinů ve stravě podpoří činnost metabolismu a zvýší i celkové množství kalorií spálených za den.

  • Zaženou chuť na sladké.
  • Zasytí vás na delší čas.
  • Pomohou s budováním svalů.
  • Podpoří regeneraci po výkonu.
  • Pozitivně zapůsobí na vaše zdraví.
     

Jak protein pomůže s hubnutím?

Proteiny jsou součástí buněk i tkání, podílí se na správném fungování imunitního systému a také se podílí na růstu svalové hmoty. Když chcete zhubnout, tak to bez proteinů nepůjde, jinak nebudete shazovat tukové zásoby, ale svaly. Nedostatek svalů zase zpomaluje metabolismus, takže hubnutí půjde pomaleji a hůř. A to určitě nechcete. 

Kde najdeme proteiny?

Proteiny, kterými nahradíme sacharidy, by měly být kvalitní a zasytit. Když vsadíte na šunku nebo tavený sýr, určitě nejde o kvalitní proteiny, navíc vás vážně nezasytí. Zdrojem kvalitních proteinů jsou:

  • Potraviny rostlinného původu jako fazole, sója nebo hrách.
  • Semínka
  • Ořechy
  • Libové maso (králičí, krůtí, kuřecí)
  • Ryby
  • Mléčné výrobky
  • Vejce
  • Jogurty, kefíry a tvarohy

Víte, že když chcete zhubnout pomocí zvýšeného příjmu proteinů, můžete vyzkoušet keto dietu s předem připravenými jídly? Nebudete muset vařit ani počítat, kolik čeho si můžete dát. Do jídelníčku můžete zařadit i proteinové těstoviny, proteinové tyčinky, proteinové koktejly, proteinové dezerty a další dobroty.

 

 

Přidat na Seznam.cz
KRÁSA A ZDRAVÍ ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL PROTEIN DIETA

Související články

Doplněk stravy jako novinka dieNikolai: OPC antioxidant z mouky z hroznových jader

Rakouská biodynamická značka kosmetiky dieNikolai, známá maximálním využitím veškerých vlastnoručně vypěstovaných surovin, přichází s unikátním doplňkem stravy přímo z vinohradu ve Wachau: OPC antioxidantem!

Celý článek

Noční masky: pracují, zatímco vy spíte

Pleťové masky jsou takovým malým zázrakem pro naši pokožku. Zvláště pak noční masky, které dokáží pleti dodat potřebnou hydrataci a živiny během celé noci. Jak vybrat tu správnou pro vaši pleť?

Celý článek

Péče o pleť: Jak a proč by se měla lišit vaše denní a noční pleťová rutina

Ačkoli si někteří myslí opak, ranní a noční rutina v péči o pleť se razantně liší. Naše pleť si vyžaduje péči ve všech denních fází. A my víme, na co si dát pozor.

Celý článek

10 tipů, jak v novém roce konečně přejít na zdravější životní styl A vydržet u něj

Oblíbená běžecká dvojice Running2 Soňa Hrabec Kotulková a Michal Hrabec jsou na aktivní životní styl a zdravou stravu odborníci. Spojení s Globusem a oddělením Zdravý svět, který se pyšní nejširším sortimentem alternativních potravin, bylo tedy jasnou volbou. Nechte se inspirovat desaterem, které pro vás Running2 sepsali

Celý článek

Hedvábné povlečení chrání pleť i vlasy

Je pravda, že není nic lepšího, než si po dlouhém dni dopřát relaxační koupel, masku na vlasy a štědrou porci výživné peče pro vaši pokožku a poté vklouznout do čerstvě povlečené postele. Ale pozor! Bavlněné povlečení není vždy tím nejlepším řešením.

Celý článek

ČESKÁ PŘÍRODNÍ KOSMETIKA BODOVALA V CELOSVĚTOVÉ SOUTĚŽI

Česká značka přírodní kosmetiky Ego Harmony je na trhu zatím krátce. Přesto již stihla zaujmout porotu složenou ze světových odborníků na kosmetiku. V letošním roce získala hned dvě medailová umístění v rámci Global Green Beauty Awards.

Celý článek

5 instagramových fitness účtů, které vám pomůžou udržet se v kondici

Také jste přišli na to, že udržet se v dobré náladě a kondici zvládnete i doma? Nebo se některý den hned po tom, co vstanete z postele, toužíte protáhnout?

Celý článek

S láskou ke svému tělu

Den svatého Valentýna, svátek, který oslavuje ty nejčistší city, které chováme k našim milovaným. Ruku na srdce. chováte se stejně hezky k sobě a především ke svému tělu? Obzvlášť v této době, kdy na nás ze všech stran útočí nejen viry, ale i neúprosné statistiky, bychom neměli zapomínat sami na sebe.

Celý článek