dnes je 18.05.2022 a svátek má Nataša

Jsem žena, jsem kněžka

Přidat na Seznam.cz
V Centru současného umění DOX se uskutečnila výstava  uměleckých velkoformátových fotografií Jsem žena, jsem kněžka z charitativně-edukativního cyklu historičky Lilie Khousnoutdinové, partnerky Karla Janečka. Akce spojená s dražbou uměleckých fotografií pomohla navíc získat přes 155 tisíc Kč ve prospěch tří neziskových organizací.

Iniciátorka projektu Lilia Khousnoutdinova spolu s moderátorkou večera Olgou Lounovou, spoluautorkou projektu Michaelou Cáskovou, ambasadorkou Jitkou Čvančarovou, zakladatelkou organizace DEBRA ČR Magdou Hrudkovou a spolumoderátorem Markem Vašutem v prostorech pražského DOXu (foto Milan Vopálenský).

Za dlouhodobým projektem Jsem žena se silnou a originálně pojatou ženskou tematikou stojí historička, designérka a publicistka Lilia Khousnoutdinova s kunsthistoričkou Michaelou Cáskovou. Ukazuje ženy jako silné osobnosti. První díl s názvem Jsem žena, jsem bohyně se zaměřil na ženské archetypy a slovanskou mytologii. Druhý díl Jsem žena, jsem Evropa je plný žen, které formovaly dějiny Evropy se připravuje i jako kniha s půvabnými ilustracemi lotyšské výtvarnice Levy Ozoly v Nakladatelství Slovart. 


Autorky projektu Jsem žena, jsem kněžka Lilia Khousnoutdinova a Michaela Cásková s fotografkou Ivy Morwen

Třetí díl cyklu s názvem Jsem žena, jsem kněžka se soustředí na ženy, které v evropských dějinách sehrály roli především v oblasti spirituální. Připomíná silné ženy minulých dob, které si prožily cestu plnou nezdolného odhodlání za objevením a přijetím svých ženských kvalit, jež pak následně uplatnily v oborech svého působení. I proto zahrnuje název kontroverzní slovo kněžka. 

Postavy na originálních velkoformátových fotografiích ztvárnily známé osobnosti, které mají ke svým historickým předobrazům samy blízko. Za objektivem stála známá módní fotografka Ivy E. Morwen. 


 

Hosté tak mohli na uměleckých fotoobrazech o úctyhodné velikosti obdivovat třeba zpěvačku Báru Basikovou jako Johanku z Arku, modelku Helenu Houdovou jako severskou šamanku nebo Lucii Vondráčkovou jako Boudiccu, manželku icenského krále, která podnítila povstání proti Neronově Římu. Tyto unikátní fotografie se stanou také součástí nedatovaného diáře.

Na velkolepý event, který moderovala Olga Lounová s Markem Vašutem, dorazily vedle řady oblíbených hereček a herců také známé osobnosti. Součástí programu byla i dražba uměleckých fotografií ve prospěch nadací DEBRA ČR, Nadačního fondu Slunce pro všechny a nově vzniklého Nadačního fondu Propolis 33. V příjemné atmosféře slavnostního večera se podařilo vydražit 155 333 Kč, které pomohou dobré věci. Pozornosti návštěvníků nemohly ujít ani laserové televizory Hisense s futuristickou projekční technologií zobrazování coby originální artefakty, které si s prostory galerie současného umění dobře rozumějí.


Autorky projektu s ambasadorkou a patronkou organizace DEBRA ČR Jitkou Čvančarovou

 

Představení hedvábného šátku od talentované designérky Andrey Vytlačilové, z jehož prodeje půjde 12% na charitativní účely projektu Jsem žena, jsem kněžka. Zakoupíte na shop.ecstatic.cz/fashion

 


Moderátorka večer Olga Lounová. Foto: Milan Vopálenský 


Ambasadorka třetího pokračování Jsem žena, jsem kněžka Taťána Makarenko 

 

O společnosti:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Je čtvrtým největším výrobcem televizorů na světě. Skupina zaměstnává více než 80 000 pracovníků téměř po celé planetě. Tato společnost působí prostřednictvím 54 zámořských obchodních společností, 16 výzkumných center a 16 výrobních závodů ve více než 130 zemích. V roce 2018 se společnost Hisense International stala 100% strategickým vlastníkem světové skupiny Gorenje Group. Tato akvizice dále posílila pozici Hisense na evropských trzích a také přinesla řadu synergií ve vývoji a výrobě, provozní efektivitě a distribuci. V České republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu  televizorů s uhlopříčkou od 32" až do 100", vybavených patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i chladniček, praček a klimatizací. V dubnu roku 2019 převzala společnost Gorenje spol s.r.o. prodejní a marketingové aktivity značky Hisense v České a Slovenské republice s cílem představit a stabilizovat značku Hisense na těchto trzích. Hisense je oficiálním sponzorem největšího fotbalového svátku – EURO 2020. Je také oficiálním partnerem prestižního prvoligového fotbalového klubu Paris Saint-Germain a nově i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale, které se uskuteční v Kataru v roce 2022. Více informací: www.hisense.cz

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI JSEM ŽENA JSEM BOHYNĚ JSEM ŽENA JSEM KNĚŽKA JSEM ŽENA JSEM EVROPA Lilia Khousnoutdinová MICHAELA CÁSKOVÁ OLGA LOUNOVÁ DEBRA ČR JITKA ČVANČAROVÁ

Související články

Královna Alžběta II. má svou vlastní panenku Barbie. Se svým pravnukem Louisem tento týden oslavila hned několik událostí

Na počest královniných 96. narozenin vznikla originální panenka Barbie od Mattela. Nejdéle panující britská monarcha letos nebude mít o pocty nouzi. V červnu uběhne 70 let od jejího usednutí na trůn.

Celý článek

Karel Diviš, český dvojník Richarda Geera sází na klasiku

I čeští muži mají styl! Podnikatel nápadně podobný hollywoodskému herci, Karel Diviš, sází na klasiku. Do společnosti vyráží zásadně v obleku. Klasické kousky však kombinuje netradičním způsobem.

Celý článek

Co jsme se dozvěděli o manželce nejbohatšího fotbalisty světa Georgině Rodríguez z nového seriálu Netflix

V únoru zveřejnil Netflix sérii s názvem I am Georgina. Úspěšná minisérie pojednává o ženě nejbohatšího fotbalisty světa. Takže kdo je vlastně opravdová Georgina Rodríguez?

 

Celý článek

Kdo z českých návrhářů a umělců pomáhá Ukrajině?

Vlna solidarity, která v posledních dnech spojuje nejenom lidi po celém světě, ale také umělce z řad České republiky rozhodně stojí za naši pozornost. Kdo z návrhářů a dalších umělců pomáhá Ukrajině?

Celý článek

Od cestování k české slow fashion. "Chceme, aby ženy byly krásné a cítily se skvěle"

Značka Ecstatic vznikala postupně z přátelství dvou podnikavých cestovatelek – Lilie Khousnoutdinové a Ilony Bittnerové. Tyto dvě ženy sice svedlo dohromady téma porodů, ale ačkoliv měly už obě děti, do společného podnikání se pustily díky cestování, okouzlení krásnými věcmi a zálibě v nakupování.

Celý článek

Věřím v globální úspěchy českých firem, říká ex-šéfka českého EY Magdalena Souček

Magdalena Souček patří k tvářím českého businessu. Se zkušenostmi ze zahraničí vybudovala v Česku pobočku jedné z největších poradenských společností na světě - Ernst & Young. Povídali jsme si s ní o minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Celý článek

Valentino v jarní kampani sází na krásné a dlouhé nohy zpěvačky a herečky Zendaya

Kontrastní modely z jarní kampaně značky Valentino s názvem Rendes-Vous pro jaro 2022 přináší nejenom hvězdu, kterou miluje zejména mladá generace.

Celý článek

Francouzský módní dům Yves Saint Laurent letos slaví diamantové výročí

Na oslavu 60. výročí budou v letošním roce vystaveny v šesti hlavních muzeích Paříže některá umělecká díla módního domu Yves Saint Laurent. Jak to vše kdysi začalo?

Celý článek