dnes je 06.07.2022

Jsem žena, jsem kněžka

Přidat na Seznam.cz
V Centru současného umění DOX se uskutečnila výstava  uměleckých velkoformátových fotografií Jsem žena, jsem kněžka z charitativně-edukativního cyklu historičky Lilie Khousnoutdinové, partnerky Karla Janečka. Akce spojená s dražbou uměleckých fotografií pomohla navíc získat přes 155 tisíc Kč ve prospěch tří neziskových organizací.

Iniciátorka projektu Lilia Khousnoutdinova spolu s moderátorkou večera Olgou Lounovou, spoluautorkou projektu Michaelou Cáskovou, ambasadorkou Jitkou Čvančarovou, zakladatelkou organizace DEBRA ČR Magdou Hrudkovou a spolumoderátorem Markem Vašutem v prostorech pražského DOXu (foto Milan Vopálenský).

Za dlouhodobým projektem Jsem žena se silnou a originálně pojatou ženskou tematikou stojí historička, designérka a publicistka Lilia Khousnoutdinova s kunsthistoričkou Michaelou Cáskovou. Ukazuje ženy jako silné osobnosti. První díl s názvem Jsem žena, jsem bohyně se zaměřil na ženské archetypy a slovanskou mytologii. Druhý díl Jsem žena, jsem Evropa je plný žen, které formovaly dějiny Evropy se připravuje i jako kniha s půvabnými ilustracemi lotyšské výtvarnice Levy Ozoly v Nakladatelství Slovart. 


Autorky projektu Jsem žena, jsem kněžka Lilia Khousnoutdinova a Michaela Cásková s fotografkou Ivy Morwen

Třetí díl cyklu s názvem Jsem žena, jsem kněžka se soustředí na ženy, které v evropských dějinách sehrály roli především v oblasti spirituální. Připomíná silné ženy minulých dob, které si prožily cestu plnou nezdolného odhodlání za objevením a přijetím svých ženských kvalit, jež pak následně uplatnily v oborech svého působení. I proto zahrnuje název kontroverzní slovo kněžka. 

Postavy na originálních velkoformátových fotografiích ztvárnily známé osobnosti, které mají ke svým historickým předobrazům samy blízko. Za objektivem stála známá módní fotografka Ivy E. Morwen. 


 

Hosté tak mohli na uměleckých fotoobrazech o úctyhodné velikosti obdivovat třeba zpěvačku Báru Basikovou jako Johanku z Arku, modelku Helenu Houdovou jako severskou šamanku nebo Lucii Vondráčkovou jako Boudiccu, manželku icenského krále, která podnítila povstání proti Neronově Římu. Tyto unikátní fotografie se stanou také součástí nedatovaného diáře.

Na velkolepý event, který moderovala Olga Lounová s Markem Vašutem, dorazily vedle řady oblíbených hereček a herců také známé osobnosti. Součástí programu byla i dražba uměleckých fotografií ve prospěch nadací DEBRA ČR, Nadačního fondu Slunce pro všechny a nově vzniklého Nadačního fondu Propolis 33. V příjemné atmosféře slavnostního večera se podařilo vydražit 155 333 Kč, které pomohou dobré věci. Pozornosti návštěvníků nemohly ujít ani laserové televizory Hisense s futuristickou projekční technologií zobrazování coby originální artefakty, které si s prostory galerie současného umění dobře rozumějí.


Autorky projektu s ambasadorkou a patronkou organizace DEBRA ČR Jitkou Čvančarovou

 

Představení hedvábného šátku od talentované designérky Andrey Vytlačilové, z jehož prodeje půjde 12% na charitativní účely projektu Jsem žena, jsem kněžka. Zakoupíte na shop.ecstatic.cz/fashion

 


Moderátorka večer Olga Lounová. Foto: Milan Vopálenský 


Ambasadorka třetího pokračování Jsem žena, jsem kněžka Taťána Makarenko 

 

O společnosti:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Je čtvrtým největším výrobcem televizorů na světě. Skupina zaměstnává více než 80 000 pracovníků téměř po celé planetě. Tato společnost působí prostřednictvím 54 zámořských obchodních společností, 16 výzkumných center a 16 výrobních závodů ve více než 130 zemích. V roce 2018 se společnost Hisense International stala 100% strategickým vlastníkem světové skupiny Gorenje Group. Tato akvizice dále posílila pozici Hisense na evropských trzích a také přinesla řadu synergií ve vývoji a výrobě, provozní efektivitě a distribuci. V České republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu  televizorů s uhlopříčkou od 32" až do 100", vybavených patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i chladniček, praček a klimatizací. V dubnu roku 2019 převzala společnost Gorenje spol s.r.o. prodejní a marketingové aktivity značky Hisense v České a Slovenské republice s cílem představit a stabilizovat značku Hisense na těchto trzích. Hisense je oficiálním sponzorem největšího fotbalového svátku – EURO 2020. Je také oficiálním partnerem prestižního prvoligového fotbalového klubu Paris Saint-Germain a nově i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale, které se uskuteční v Kataru v roce 2022. Více informací: www.hisense.cz

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI JSEM ŽENA JSEM BOHYNĚ JSEM ŽENA JSEM KNĚŽKA JSEM ŽENA JSEM EVROPA Lilia Khousnoutdinová MICHAELA CÁSKOVÁ OLGA LOUNOVÁ DEBRA ČR JITKA ČVANČAROVÁ

Související články

Bonbónky ze zahájení festivalu v Karlových Varech - dámské okénko

Mezinárodní filmový festival přinesl řadu skvělých filmů. Místo kultury jsme však pro vás exkluzivně připravili to nejlepší ze světa dámské módy, co se na festivalu objevilo.

Celý článek

Gucci našel svou hvězdu - nová kolekce je inspirována osobností Harryho Stylese

Spolupráce byla odhalena na týdnu módy v Miláně minulý týden. Gucci připravilo pro své příznivce kolekci inspirovanou 70. lety a stylem britského zpěváka Harryho Stylese.

Celý článek

Kandidát na prezidenta Karel Diviš. Jaká móda se mu líbí na ženách?

Mají muži a ženy na módu podobný názor? Jak moc je pro muže důležitý první dojem a ženský outfit? Zeptali jsme se pražského podnikatele s osobitým stylem, Karla Diviše, jak to vidí on.

 

Celý článek

Lilia Khousnoutdinova představila kolekci inspirovanou cestami slovanskou mytologií

Značka Ecstatic Fashion v popředí s kreativní historičkou, dulou a mámou Lilií Khousnoutdinovou představila kolekci šatů a šperků z bhútánských látek.

Celý článek

Orsay končí v Česku

S odkazem na dobře informovaný zdroj oznámil magazín Forbes odchod německé společnosti Orsay z českého trhu. Podle dostupných informací se na odchod chystají i další oděvní společnosti.

Celý článek

Úředníci by tu měli být pro nás, ne naopak, říká marketingová ředitelka Mattel Czech Republic

Lenka Helena Koenigsmark je marketingová ředitelka slavné společnosti, která stojí za slavnou Barbie. Jaké trendy společnost reflektuje s novými trendy a hrají si dnešní děti ještě vůbec? Dozvíte se v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Královna Alžběta II. má svou vlastní panenku Barbie. Se svým pravnukem Louisem tento týden oslavila hned několik událostí

Na počest královniných 96. narozenin vznikla originální panenka Barbie od Mattela. Nejdéle panující britská monarcha letos nebude mít o pocty nouzi. V červnu uběhne 70 let od jejího usednutí na trůn.

Celý článek

Karel Diviš, český dvojník Richarda Geera sází na klasiku

I čeští muži mají styl! Podnikatel nápadně podobný hollywoodskému herci, Karel Diviš, sází na klasiku. Do společnosti vyráží zásadně v obleku. Klasické kousky však kombinuje netradičním způsobem.

Celý článek