dnes je 23.05.2022 a svátek má Vladimír

Kolekce Gucci Tiger: oslava čínského znamení nebo zneužití divokých zvířat k propagaci luxusu?

Přidat na Seznam.cz
Značka Gucci oslavila příchod nového roku oslavou divoké kočky - tygra. Kampaň Gucci Tiger Collection ale vzbudila kontroverze, ačkoli se módní dům podílí na mnoha ochranářských projektech pro zachování přirozeného prostředí zvířat.

Zdroj: Gucci U.S.

Ochrana přirozeného prostředí divokých zvířat je odjakživa živé společenské téma. Ve spojení s tygry a divokými kočkami obecně jej společnost zavnímala především v kontextu extrémně populárního seriálu Tiger King o kauze Joa Exotica. Ale to je jiná kapitola. 

Zdroj: Gucci U.S.

Vděčná příležitost

Jak se s k tématu staví módní domy, pro které divoká zvířata znamenala do jisté doby formu zisku? Na tuto otázku odpovídá kampaň Gucci. Módní dům je od roku 2020 členem organizace The Lion’s Share Fund, která se zabývá udržitelností přirozeného prostředí zvířat a ochranou ohrožených druhů. Iniciátorem zapojení Gucci do udržitelných projektů je kreativní ředitel značky Alessandro Michele.

Zdroj: Gucci U.S.

Gucci Tiger

Ve své tvorbě proto spojila značka příležitost s iniciativou. Rok 2022 je dle čínského horoskopu rokem tygra. K oslavě nového roku proto Gucci připravila kolekci ready-to-wear s tygrem v hlavní roli. Přes 80 kousků je již k dostání ve vybraných obchodech a samozřejmě na stránkách Gucci. Kolekcí provádí vzor Gucci Tiger, který v 60. letech minulého století vytvořil italský umělec Vittorio Accornero.

Zdroj: Gucci U.S.

Kontroverzní kampaň

Kolekci doprovází také velká marketingová kampaň, která je do jisté míry fascinující. Předně kromě kolekce zaměřujeme svou pozornost na samotné zvíře - tygra, který je tváří celé kampaně. Fotoaparáty jej zachycují v hotelu, na čajovém dýchánku či při procházce luxusními chodbami. Modelové oblečení v nové kolekci jsou už pouhým "křovím" majestátného zvířete.

Zdroj: Gucci U.S.

Samotná marketingová kampaň se však stala kontroverzní. Po jejím zveřejnění upozornila organizace World Animal Protection U.S. na neetičnost chování Gucci, když ve své kampani použila živého tygra. Organizace upozorňuje, že by divoká zvířata neměla být používána jako nástroj k propagaci luxusních produktů, jako tomu bylo v minulosti, a už vůbec ne jako "cirkusová" zvířata v reklamních kampaních.

 

 

Přidat na Seznam.cz
ZAHRANČNÍ TVORBA GUCCI TYGR OCHRANA ZVÍŘAT REKLAMNÍ KAMPANĚ

Související články

Jak se k situaci na Ukrajině staví světové módní značky

Situace na Ukrajině se dotkla asi každého z nás a dále eskaluje, jak se k tomu staví módní svět? Někteří módní giganti prvně mlčeli, pak začali konat. Jak se známé módní domy postavily k situaci na Ukrajině a co poskytly na zlepšení situace?

Celý článek

Do kin míří Klan Gucci. Znáte temné tajemství módního impéria?

Datum 25. listopadu si zapište do diáře. Premiéru v českých kinech bude totiž mít dlouho očekávaný a hvězdně obsazený film Klan Gucci.

Celý článek

Gucci škádlí novou kampaní v hlavní roli s Harry Stylesem, Serenou Williams a Awkwafinou

Možná jste tento týden zaslechli heslo #HarryForGucci, který vysílá jasný signál: zaznamenejte si do svého kalendáře datum 22. dubna 2021.

Celý článek

Maximalistický luxus s kapkou vášně pro hory. To je spolupráce Gucci a The North Face

Extravagantní outdoorový piknik. Přesně tak si představte novou kolekci, která vznikla ve spolupráci značky Gucci a The North Face. 

Celý článek

Značka Karl Lagerfeld zakázala používání kůže exotických zvířat

V rámci udržitelnosti se módní značky uchylují k mnoha restrikcím. Značka Karl Lagerfeld má ale i jiné důvody, proč minulý týden přijala zákaz používání kůže exotických zvířat. Věří totiž, že tento zákaz přispěje k zastavení šíření nemoci COVID-19.

Celý článek

Módní padělky aneb trh s falešným zbožím

Nejen v České republice se rozmohl takový nešvar. Módní padělky, tzv. fake fashion se rozjíždí především během Vánoc. Proč lidé vůbec kupují a nosí padělky a jaké problémy to přináší módnímu průmyslu?

Celý článek

Kde se bere vzrůstající oblíbenost nákupů v prémiových outletech?

Nakupování oblečení je pro mnoho lidí relaxací, pro jiné formou zábavy, pro další nezbytnou nutností. Tak či onak je to věc, která pořádně leze do peněz – zvláště pak v případě, kdy se chcete blýsknout známou značkou.

Celý článek

Nová kampaň na kolekci brýlí Gucci byla zasazena do osmdesátých let

Kreativní ředitel Alessandro Michele se opět nebál odvázat. Celá kampaň značky Gucci je zasazena do losangeleské prodejny desek Amoeba Music Hollywood, která svým interiérem i exteriérem připomíná skutečné osmdesátky. 

Celý článek