dnes je 20.09.2020 a svátek má Oleg

Koronavirus stál značku Nike 790 milionů dolarů

Přidat na Seznam.cz
Akcie Nike klesly za dobu karantény o 4 %. Po celém světě však vzrostl online prodej a oblíbená sportovní značka tak počítá s rychlým vyrovnáním celkové ztráty.

zdroj: wwd.com

Akcie Nike se nyní pohybují na 97,50 USD, což je výrazný pokles. Ostatně všechny své obchody v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe musela značka během období pandemie koronaviru zcela uzavřít.

V Severní Americe i Evropě klesly tržby o 46 %, ale v Číně pouze o 3 %, a to díky dřívějšímu znovuotevření obchodů, které rychle vedlo k novým ziskům.

Společnost Nike se musela potýkat s náklady spojenými se snižováním velkoobchodních cen, zrušení výrobních objednávek a se zbožím, které leželo na skladech. Dodávky produktů velkoobchodním odběratelům během tohoto období klesly o 50 %.

Finanční ředitel Matthew Friend uvedl, že společnost očekává, že se zásoby dostanou zpět na svůj běžný stav během dvou čtvrtletí. Značka Nike již otevřel 90 % všech svých obchodů po celém světě, včetně všech obchodů v Číně.

Pozitivním bodem pro Nike během pandemie byl nárůst online prodejů, díky kterým, podle analytiků společnosti, v dlouhodobém měřítku značka finanční krizi překoná. Vyplatily se tak investice do digitálních platforem pro spotřebitele, kterými se značka poslední roky velmi aktivně zabývá.  

Online prodej v době koronaviru u značky Nike vzrostl o 75 %, což na celkovém příjmu přidalo 30 % zisku. Friend uvedl, že společnost očekává, že online prodej bude v blízké budoucnosti tvořit polovinu jejich příjmů.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI NIKE KORONAVIRUS SPORTOVNÍ OBLEČENÍ

Související články

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek

Diskuze a přednášky nejenom o udržitelnosti představí během Mercedes-Benz Prague Fashion Week SmetanaQ Talks

Dlouhodobý koncept v podobě mikro konference v rámci oficiálního programu na MBPFW proběhne ve dnech od 9. do 10. září. Těšit se můžeme na diskuzi o udržitelnosti, identitě i hranic v módě.

Celý článek