dnes je 02.07.2022 a svátek má Patricie

Mybelka - už žádné kabelkové kompromisy

Přidat na Seznam.cz
Mybelka je česká značka kabelek na míru. Stojí za ní pár mladých lidí - Agnieszka Kozłowska a Adam Farny. Agnieszka s Adamem spolu chodí, žijí i podnikají. Společně vymysleli koncept, který umožňuje zákaznicím stát se návrhářkou vlastní kabelky.

Zdroj: se svolení Agnieszka Kozłowska / Adam Farny

Jejich Mybelky jsou šité ručně z kvalitních kůží. Zájemce o novou kabelku si na  e-shopu jednoduše zvolí tvar kabelky, barvu, materiál nebo třeba kování. Nabídka variací se neustále rozrůstá a značka navíc představuje i různé limitované edice. Díky Mybelce už nemusí nikdo dělat žádné kabelkové kompromisy. Stačí si sám navrhnout svou vysněnou kabelkovou společnici. 


Zdroj: se svolení Agnieszka Kozłowska / Adam Farny

Jak se zrodil nápad na založení vlastní značky?

Mybelka je nápadem, který vznikal v prvních týdnech lockdownu během března 2020. Zároveň je to, ale výsledek dlouhodobého procesu. Vždy nás zajímala móda, nové značky, které kolem nás vznikaly a svět e-commerce obecně. Také v nás byla chuť podnikat a dělat něco svého. Tohle všechno se spojilo a vznikl nápad na personalizované kabelkym, nápad na Mybelku. Půl roku nám trvalo dát vše dohromady a v září 2020 jsme prodali první kus. 

Proč si pořídit pořídit právě Mybelku?

Od jiných značek, které šijí kvalitní kožené kabelky nás odlišuje hlavně způsob, jak kabelky vznikají. Naší hlavním cílem je, co nejvíce zapojit samotnou zákaznici. Aby to byla ona, kdo stojí za výsledným vzhledem kabelky.  Právě proto si zákaznice mohou vybrat v našem konfigurátoru tvar kabelky, kůži, kování, podšívku nebo pásek, a sestavit si kabelku přesně podle svých představ. Považujeme tento koncept za jedinečný a je určitě jedním z hlavních důvodu, proč si zákaznice vybírají právě Mybelku.

Jak se vám daří tvořit značku společně? Máte rozdělené úlohy nebo se oba zapojujete do všech činností?

Jsme stále v začátcích a tak je to pořád hodně punkové. V prvních měsících jsme dělali opravdu všechno společně a oba věděli naprosto o všem. Samozřejmě jsme brzy zjistili, že to není nejefektivnější cesta. Postupně přicházíme na to, že je nutné rozdělit si funkce. Aktuálně se o to tedy snažíme. Já (Agnieszka) se starám o veškerou kreativu a Adam zase o všechny technické věci. 

V současné době je velmi složité podnikat. Ovlivňuje aktuální situace nějak vaši tvorbu? Je problém například s dopravou nebo dostupností materiálů?

Mybelku jsme spouštěli v covidové době, která nám v mnoha věcech nahrávala, ale také mnoho věcí ztěžovala. Naučili jsme se přizpůsobovat se a rychle měnit plány. Aktuální situace pro nás tedy není překvapením a dovednosti získané v začátcích podnikání znovu oprašujeme. Téměř všechny materiály nám zdražují, většina z nich není dostupných nebo jsou na ně dlouhé čekací doby. Všechno jsou to ale problémy, které jsou řešitelné.

Museli jste zdražovat?

Zdražováni je naše velmi aktuální téma. Kůže je dnes o téměř 100 % dražší než před půl rokem. Jelikož největší část ceny kabelky je právě materiál, je pro nás zdražování nevyhnutelné. Jinak bychom bohužel prodávali se ztrátou. 

Které modely a které barvy patří mezi nejprodávanější?

Tady máme jednoznačnou odpověď. Naší nejprodávanější kabelkou je tvar Luna v kůži krokodýl krémový. K dnešnímu dni nabízíme 13 tvarů kabelek a více než 20 kůží, což dohromady dává 260 možných kombinací. Přes to všechno vyhrává krémová Luna. Mezi oblíbené tvary patří i Alma nebo Julia. 

Mybelka má za sebou  rok a půl existence. Daří se vám Mybelku rozvíjet podle plánu nebo jste slevovali z některých cílů?

Abychom byli upřímní, tak jsme si na začátku cíle nestanovovali. Největším cílem a úspěchem zároveň bylo to celé vůbec zkusit. Když jsme viděli, že to funguje a lidem se Mybelka líbí, byli jsme nadšení. Cíle tedy přišly až pak. Myslím, že se nám je daří plnit. Vždy by to mohlo jít lépe, rychleji,  raketověji, ale vzhledem k tomu, že jsme začínali opravdu od nuly, jsme spokojení. 


Zdroj: se svolení Agnieszka Kozłowska / Adam Farny
 

Považujete se za udržitelnou značku? 

Řekla bych, že se snažíme aby všechny kroky, které děláme byly co nejudržitelnější. Co je klíčové, je určitě filozofie celé značky. Šijeme na zakázku, tedy až ve chvíli, kdy si zákaznice kabelku objedná. Nemáme proto téměř žádné skladové zásoby, nemusíme odhadovat kolik čeho prodáme a pak mít zbytečně plný sklad kabelek, které nikdo nechce a pořádat výprodeje. To je tedy hlavní důvod, proč se Mybelka může označit za udržitelnou.

Zatím se zaměřujete pouze na ženy. Není v plánu také  kolekce pro muže?

Koncept Mybelky i značka jako taková je hodně ženská. Nejde jen o kabelky samotné, ale i o způsob komunikace nebo vizuální stránku značky. Museli bychom tedy tohle všechno změnit a to už by nebylo ono. Momentálně Mybelku jako takovou neplánujeme měnit a pokud se v budoucnu rozhodneme šít i produkty pro muže, pravděpodobně by to bylo pod jiným brandem. 

Jaké máte koníčky? Dokážete spolu trávit i volný čas? 

Samozřejmě. Jsme v první řadě pár a až pak partneři v podnikání. V této chvíli nám nevadí, že se náš volný společný čas hodně proplétá s tím pracovním. Většinu dne jsme opravdu jen Agnieszka a Adam, nikoliv Agnieszka a Adam z Mybelky. Dohromady nás dal tanec, který je dodnes našim velkým koníčkem. Rádi taky sportujeme a vůbec nejraději máme naše společné cestování. 

Blíží se léto a čas dovolených. Jak se změní fungování značky, když mají oba majitelé volno?

Naše práce je z 90 % online. Od doby co máme Mybelku, už nikdy nemáme tak úplně volno a počítače jsou povinnou výbavou každé naší dovolené. Fungování jako takové se tedy nemění, protože jsme schopni vše odbavit i z pláže. 

Dokážete odhadnout která Mybelka se bude v létě nejlépe prodávat?

Na léto se určitě více prodávají barevné kabelky. Už teď vidíme, že si holky více navrhují barevnější modely. Skvělý je za nás krokodýl ve fuchsiové barvě. Náš tajný tip je, že nejprodávanější letní kabelkou bude novinka Paula. 

 

 

Přidat na Seznam.cz
ROZHOVOR MYBELKA KOŽENÉ KABELKY KABELKA

Související články

Úředníci by tu měli být pro nás, ne naopak, říká marketingová ředitelka Mattel Czech Republic

Lenka Helena Koenigsmark je marketingová ředitelka slavné společnosti, která stojí za slavnou Barbie. Jaké trendy společnost reflektuje s novými trendy a hrají si dnešní děti ještě vůbec? Dozvíte se v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Nová kolekce kabelek značky Mybelka je nadčasová a voní létem

Pro Mybelku, českou značku kabelek na míru, je přání zákaznic na prvním místě. Splněné kabelkové sny jsou samotnou esencí tohoto brandu.

Celý článek

Fashion influencerka Mirka Dobiš & FashionSpy: Čím jsem starší, tím víc mě baví základní kousky

Blogerka, máma a módní guru. Slovenská módní stylistka a také fashion influencerka Miroslava Dobiš Michalková je známá pod přezdívkou FashionSpy na svém Instagramu. Stojí za desítkami stylingových reklam, filmů a videoklipů a na svých sociálních sítích a blogu inspiruje ostatní ženy a radí, jak se oblékat.

Celý článek

Věřím v globální úspěchy českých firem, říká ex-šéfka českého EY Magdalena Souček

Magdalena Souček patří k tvářím českého businessu. Se zkušenostmi ze zahraničí vybudovala v Česku pobočku jedné z největších poradenských společností na světě - Ernst & Young. Povídali jsme si s ní o minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Celý článek

Helena Houdová: Žiju a tvořím to, pro co jsem se narodila

Heleně Houdové trvalo pětatřicet let, než se její život změnil od základů a začala se věnovat koučingu posvátné sexuality. „Vedla mě k tomu potřeba být konečně ve své vlastní síle, tedy následovat sebe. Vyléčit si vztah se svou sexualitou. Být opravdu šťastná,“ říká Helena, která se vzdala kariéry modelky a odstěhovala se na Bali. 

Celý článek

Francouzský designér navrhl kolekci pro JK Klett s názvem Black and White by Dorian Meyer

Úspěšná návrhářka Jitka Klett do svého týmu na půl roku přizvala mladého designéra z Francie. Jak se Dorianovi líbila stáž v Česku a co by rád z české módy přiblížil Francouzkám?

Celý článek

Jeden z mých snů je otevřít si školu založenou na virtuální realitě, říká šéfka české pobočky Deloitte

Deloitte patří mezi největší globální poradenské společnosti. Její českou pobočku řídí již sedmým rokem Diana Rádl Rogerová. Zároveň zastává roli Chief Strategic Officer pro Deloitte Central Europe. Zeptali jsme se jí na fungování společnosti v době pandemie, budoucnosti vzdělávání i na její osobní život.

Celý článek

Kadeřnická ikona Petra Měchurová o Royal Albert Hall, australském Vogue i svých dalších snech

Je první ženou na světě, která vyhrála jedno z nejprestižnějších kadeřnických ocenění, spolupracovala mimo jiné i s australským Vogue a v Royal Albert Hall vytvářela účesy, aby pomohla dětem s leukémií.

Celý článek