dnes je 12.05.2021 a svátek má Pankrác

Návrhářka Monika Vaverová tvoří kostýmy pro reklamu, film i počítačové hry

Přidat na Seznam.cz
Ve svém ateliéru MIMO Space vytvořila česká návrhářka již více než 430 unikátních kostýmů. Její práce je velmi precizní a jedinečná. Kostýmy pro filmy a reklamy tvoří již sedm let.

Pražský ateliér MIMO Space tvoří kostýmy pro umělce, sci-fi filmy i pro různé reklamy, stejně tak modely k propagaci značek.

„Nejčastěji tvoříme pro umělce a tanečníky, vyrobili jsme i řadu modelů z počítačových her pro herní veletrhy. Opravdovou výzvou jsou pak kostýmy určené před kameru, kde je případná nedokonalost hned vidět. U těch platí dvojnásob, že musí být kvalitně zpracované nejen po vizuální, ale i praktické stránce,“ vysvětluje Monika Vaverová, kostýmní návrhářka a zakladatelka ateliéru MIMO Space.


V MIMO Space vznikly repliky kostýmů z her jako Conqueror´s Blade, Warface a World of Tanks pro herní veletrhy GamesCom. Vaverová při nich hojně využila 3D tisku. Foto: Eva Hlavatá Zdroj: MIMO Space

Její práci jsme mohli vidět například v reklamě O2 Chytrá síť a v řadě hudebních videoklipů. „Nejtěžší je navrhnout střih tak, aby výsledek co nejblíže odpovídal zadání klienta, a současně byl technicky proveditelný. Vymyslet epický vzhled je jedna věc. Když ale přijde na reálné vlastnosti materiálů a jejich limitace, musíte občas původní zadání upravit,“ dodává návrhářka.


Foto: Eva Hlavatá Zdroj: MIMO Space

Spolupráce mezi kostýmním výtvarníkem zadavatele a tvůrčím ateliérem je podle ní klíčová: „Jedna strana ví, co chce, druhá zase, jak to udělat. Je důležité si to uvědomit, být k sobě otevření a vycházet si vzájemně vstříc.“

Originální kostýmy můžeme vidět nejenom na filmovém plátně, ale také při uměleckých vystoupení například v divadlech, na tzv. Stagewear nebo na módních molech. Spousta z nich vzniká především v zahraničí, ale umělce tohoto druhu najdeme i u nás v České republice. Právě v ateliéru MIMO Space vznikají kostýmy pro velké publikum.


V unikátním projektu Eagleborg Vaverová zkombinovala módu s 3D tiskem. Spolupracovala na něm s dílnou be3D. Foto: Lucie Zendlová. Zdroj: MIMO Space


Pětice unikátních kostýmů pro uměleckou skupinu Postrpoi vznikla kombinací UV materiálů, LED technologie i 3D tisku. Při vystoupení kostýmy doslova září. Zdroj: Postrpoi

Vaverová si zakládá na kvalitě zpracovaní, která odráží nejenom vizuál kostýmu, ale také jeho funkčnost. „Dělat skvěle vypadající kostým, ve kterém se člověk ani nepohne, mi nedává smysl,“ vysvětluje návrhářka, která je sama vystupujícím umělcem. Dobře proto rozumí nárokům na praktický outfit: Je důležité si s klientem vyjasnit, na co kostým potřebuje. Jeho účel, myšlenka vystoupení, intenzita používání, prostředí stage, nasvícení pódia, choreografie – to vše hraje velkou roli.“

Podle toho dále kostýmní tvůrce volí i vhodné materiály. Jednotlivé látky se liší váhou, prodyšností, odlišnou roztažností na délku a šířku. V tom je Vaverová velmi zkušená a netradiční řešení požadavků svých klientů jí upřímně baví. Nic podle ní není nemožné. Ráda proto hledá nové technologické postupy, kombinace s technologiemi, jako je 3D tisk i laserování, propojení s elektronikou či LEDizací. Nedávno Vaverová například dokončila unikátní kostýmy pro novou light show české skupiny Postrpoi, kde řadu těchto postupů aplikovala. Samotné kostýmy vznikaly bezmála čtyři měsíce, což je podstatně delší čas než obvykle. Většinou kostým od návrhu až po finální outfit trvá měsíc až dva. Ateliér MIMO Space se navíc zaměřuje na šití na míru, proto k nim chodí herci či tanečníci i z dalekých zemí.

„Úvodní měření i obě kostýmní zkoušky probíhají v pražském ateliéru, a je to příjemnější pro obě strany. My máme každý krok tvorby pod kontrolou a klientovi dáváme možnost nahlédnout do naší krejčovské dílny. Zjistí tak, že jeho kostým vytváří zkušené lidské ruce, a že je za tím spousta práce i léta praxe,“ uzavírá Vaverová.


Častou tvorbou z ateliéru MIMO Space jsou Stagewear outfity pro fire a light show. Řadu kostýmů Vaverová vytvořila i pro českou skupinu Pyroterra. Zdroj: Pyroterra Foto: Karel Koubek

mimospace.cz

Přidat na Seznam.cz
MÓDA DÁMSKÁ MÓDA PÁNSKÁ MÓDA DESIGN MONIKA VAVEROVÁ KOSTÝMNÍ NÁVRHÁŘ KOSTÝMNÍ NÁVRHÁŘKA KOSTÝM KOSTÝMY

Související články

Candice Swanepoel v sexy bikinách značky Tropic of C vás omráčí

Nová letní kampaň značky Tropic of C zahřeje i ty nejvíce zimomřivé duše. Modelka a návrhářka Candice Swanepoel představuje plavky na aktuální sezónu.

Celý článek

Shackets. Košile nebo bunda? Jarní nezbytnost vašeho šatníku.

Shackets je jedním z posledních trendů, který pohltil sociální sítě, ale také ulice všech velkých metropolí. Nechte se inspirovat a na jaro si pořiďte podobný kousek.

Celý článek

Objevte zcela novou kolekci pro miminka a batolata z linie H&M HOME

Nová kolekce H&M HOME BABY je plná něžnosti. Všechny detaily jsou navržené tak, aby začátek života vašeho děťátka byl co nejpříjemnější. Kolekce nabízí hrací podložky, mušelínové plenky, přikrývky a koupací ručníky s kapucí.

Celý článek

MBPFW: Metaforická proměna Jakuba Polanky i dobrodružství LAFORMELA sklízí úspěch. Velký potlesk si získal i mladý návrhář Lukáš Krnáč

Mercedes-Benz Prague Fashion week ve své nové digitální podobě proběhl v aktuálních dnech. Podívejme se společně na krátký sestřih těch nejlepších přehlídek.

Celý článek

Nezapomenutelné okamžiky v historii krásy a módy: Jane Fonda v módní mini sukni

Americká herečka, módní influencerka i politická aktivistka ve svém věku 83 let stále udává módní trendy. Který z nich je nezapomenutelný?

Celý článek

Projekt TVORBOU odráží potřebu smysluplně vracet oblečení zpět mezi lidi

Projekt Veroniky Matějkové vznikl jako reakce na fenomén fast fashion. Původně zamýšlená upcyklační platforma ve své současné podobě vintage shopu odráží potřebu smysluplně vracet oblečení zpět mezi lidi.

Celý článek

Herečka Andrea Růžičková přináší ve spojení s módní značkou Tedys stylový Hacafrák

Herečka a fotografka Andrea Růžičková ve spojení s českou módní značkou Tedys navrhuje a tvoří nové módní kousky pod taktovkou kolekce #nARuby. Hlavní slovo zde má Hacafrák.

Celý článek

Marie Bubláková o značce EN TEN TY KY dva špalíky: první objednávka byla obrovitánská euforie. Tady jsem poznala, že by se to mohlo lidem líbit.

EN TEN TY KY dva špalíky, známé dětské rozpočítadlo, které také nese název jednoho velkého nápadu. Nápadu, za kterým stojí Marie Bubláková. 

Celý článek