dnes je 30.11.2022 a svátek má Ondřej

NOVÁ PRODEJNA VERMONT VZNIKALA VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ

Přidat na Seznam.cz
Když se spojí nové technologie a prémiová móda, je zážitek zaručen. Módní skupina Vermont již brzy otevře svoji zbrusu novou multibrandovou prodejnu v pražském Westfield Chodov a v plzeňské Olympii.

Při stavbě a jejich navrhování se spojila se společností Virtuplex. Za použití virtuální reality byla průběžně ověřována nejen podoba, ale i praktická funkčnost prodejen.  

I přesto, že má společnost Vermont už mnohaleté zkušenosti se stavbou a provozem monobrandových prodejen, nová prodejna má nabídnout více prémiových značek na jednom místě. Zcela unikátní koncept prodejny, která připomíná lounge zasazený do klasického nákupního centra Westfield Chodov je tak zcela nový. I s ohledem na vysokou kvalitu vybavení a nadstandardní zákaznický servis si chtěl být Vermont jistý, že layout prodejny je navržený architektem tak, aby personálu vyhovoval, a že jednotlivé designové prvky odpovídají jejich představám. Ve virtuální realitě tak bylo možné si projít multibrandovou prodejnou předtím, než fyzicky stála. Díky byl ověřen architektonický návrh a provedeny i dílčí úpravy před zahájením samotné stavby i během ní. 

Pro tyto účely si nechala společnost ve svých prostorách na Pohořelci vytvořit zmenšenou verzi prodejny, takzvaný mockup o velikosti 100 m2. I přesto, že mockup jim odpověděl na některé ze základních otázek týkajících se rozložení nábytku, umístění samostatně stojících kabinek či množství zeleně, stále se jednalo pouze o zmenšený model, který měl svá omezení. 

Do virtuální reality byla převedena celá prodejna včetně zázemí pro zaměstnance a vstupní pasáže. V hale společnosti Virtuplex o rozloze 600 m2 bylo možné si projít virtualizovanou podobou prodejny v rozměru 1:1 a bylo možné tak naplno navnímat, jak obchod působí. 

Díky bezdrátovým VR headsetům a backpackům se dalo volně procházet kolem jednotlivých kusů mobiliáře a hodnotit použití materiálů, mezi kterými hraje prim mosaz, kůže a dřevo. Zkontrolovala se tak šířka uliček mezi regály, kvalitu osvětlení i výhledy. Důležité je, kam uvidí personál z jednotlivých konců obchodu a kolik ho budou potřebovat na to, aby jim vzadu nezůstal zákazník, kterému by nebylo dopřáno plné péče. 

„U Vermontu jsme museli klást důraz na to, aby byla scéna extrémně realistická. Do detailu jsme se věnovali například osvětlení. Ladili jsme teplotu světla i jeho úhel, pod kterým ve virtuální realitě svítí na konkrétní poličku s oblečením. Velice důležité bylo také realistické vzezření materiálů a jejich textur. Ty jsme upravovali na základě dodaných fotografií konkrétních kusů nábytku, které budou v prodejně skutečně stát,” řekl Martin Albrecht, Business Development & Partnership

Virtuální knihovna prvků zjednoduší stavbu každé další prodejny

Virtuplex získal 3D data od italských architektů Storage Milano, kteří navrhovali design prodejny. Ta následně prošla klíčovou optimalizací geometrie 3D modelu tak, aby mohla být převedena do virtuální reality. Výhodou softwaru je, že data ukládá a během toho tvoří takzvanou knihovnu prvků, která se skládá například z použitých kusů nábytku, se kterými může architekt společně s klientem v reálném čase pracovat. Díky tomu je stavba každé další virtuální prodejny mnohem jednodušší a finančně méně nákladná. 

„Projekt naplnil naše představy. Nevytvořili jsme virtuální prodejnu proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních. Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem prodejny jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostoru ještě dříve, než je hotov. Je pro nás velmi důležité předávat naše vlastní nadšení z celého projektu našim kolegům, obchodním partnerům i zákazníkům. Díky Virtuplexu to můžeme dělat mnohem dříve, než by bylo možné bez virtuální reality,” říká Martin Florian, Store Concept Director, Vermont. 

O Vermontu

Společnost Vermont zastupuje módní prémiové značky na českém, slovenském a maďarském trhu již od roku 1999. Od té doby otevřela přes sto monobrandových prodejen a stále se rozrůstá. Nyní přichází s novým konceptem výjimečné multibrandové prodejny, kterou představuje pod značkou Vermont. V portfoliu Vermont se nachází značky GANT, KARL LAGERFELD, Peak Performance, Diesel, Camel Active, La Martina, Odd Molly a Manuel Ritz. 

V pražské prodejně ve Westfield Chodov se mohou zákazníci těšit i na zcela nové značky, které dosud Vermont v portfoliu neměl. Jde o italské značky Missoni a Paoloni. Mimo ty budou v této prodejně k dispozici La Martina, Odd Molly nebo Manuel Ritz. Otevření proběhne v první půlce prosince 2021. 

 

 

Přidat na Seznam.cz
NÁKUPY A OBCHOD VERMONT.EU GANT KARL LAGERFELD DIESEL

Související články

Podzimní dekorace? Inspiraci hledejte v přírodě

Dnešní děti rozhodně netráví tolik času v přírodě, jako tomu bylo v generaci jejich rodičů. Zatímco ti běhali venku, šplhali po stromech nebo rozbíjeli sousedům okna fotbalovým míčem, dnešní generace dětí se zdržuje spíše doma. Proto by stálo za to připomenout jim, že příroda může být zajímavější, než surfování po internetu. A podzim k pobytu venku vyloženě vybízí.

Celý článek

Nemáte rádi překvapení? Pošlete Ježíškovi nápovědu a najděte pod stromečkem to, co si skutečně přejete

Vánoce klepou na dveře! Vybíráte dárky pro své blízké nebo jste dostali za úkol vybrat třpytivou pozornost pro vás samotné? Poradíme vám, po čem sáhnout. Právě šperky jsou nesmrtelnými dárky, kterými potěšíte malé slečny i ženy.

Celý článek

Staňte se nejúspěšnějším Ježíškem letošních Vánoc!

Vánoce se neodkladně blíží a s nimi i každoroční rozhodování, co komu pod stromeček. Letos pro vás máme řešení v podobě produktů značky WMF, které potěší jak babičky, rodiče, tak i přátele a známé.

Celý článek

Znáte pilíře skandinávského stylu bydlení? Na podzim vsaďte na designové svícny

Podzim nám ubírá světlo i slunce, zároveň je však jedinečným obdobím, kdy si můžete plně vychutnávat teplo a vůni krásných svíček. Právě k tomu perfektně poslouží designové svícny ve skandinávském stylu.

Celý článek

VŽDY PŘIPRAVEN, VŽDY PERFEKTNÍ, VŽDY ČISTÝ & BEZPEČNÝ! 

Značka KRUPS získala certifikaci nezávislé světově uznávané společnosti TÜV Rheinland dokládající vysokou kvalitu a bezpečnost pro všechny plnoautomatické kávovary řady KRUPS INTUITION Preference, Preference+ a KRUPS EVIDENCE.

Celý článek

PANDORA: KOLEKCE INSPIROVANÁ DÍLEM KEITHA HARINGA

Kolekce, která bude představena trhu ve čtvrtek 29. září 2022, byla inspirována průkopnickými zásadami Keitha Haringa, jeho všeobjímající láskou a ikonickým uměním.

Celý článek

Užijte si ještě pohodlnější a udržitelnější nakupování a méně času v obchoďáku

Už nemusíte složitě plánovat, jestli budete mít čas skočit na nákup a už vůbec se nemusíte tlačit ve frontách v obchoďáku! Objevte svět nakupování bez obav za skvělé ceny a užijte si báječný sortiment na jednom místě. Tak hoďte starosti za hlavu a užijte si více času s vašimi blízkými. Jsou tady Rohlik síly!

Celý článek

Hodnoty, které sdíleli Cara Delevingne a Karl Lagerfeld, odráží kolekce CARA LOVES KARL

Pouto mezi zesnulým návrhářem Karlem Lagerfeldem a modelkou Carou Delevingne je ztělesněno v řadě kolekcí. I tentokrát se Cara dívá do budoucnosti v kampani, která vznikla k udržitelné a bezpohlavní kolekci.

Celý článek