dnes je 03.07.2022 a svátek má Radomír

NOVÁ PRODEJNA VERMONT VZNIKALA VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ

Přidat na Seznam.cz
Když se spojí nové technologie a prémiová móda, je zážitek zaručen. Módní skupina Vermont již brzy otevře svoji zbrusu novou multibrandovou prodejnu v pražském Westfield Chodov a v plzeňské Olympii.

Při stavbě a jejich navrhování se spojila se společností Virtuplex. Za použití virtuální reality byla průběžně ověřována nejen podoba, ale i praktická funkčnost prodejen.  

I přesto, že má společnost Vermont už mnohaleté zkušenosti se stavbou a provozem monobrandových prodejen, nová prodejna má nabídnout více prémiových značek na jednom místě. Zcela unikátní koncept prodejny, která připomíná lounge zasazený do klasického nákupního centra Westfield Chodov je tak zcela nový. I s ohledem na vysokou kvalitu vybavení a nadstandardní zákaznický servis si chtěl být Vermont jistý, že layout prodejny je navržený architektem tak, aby personálu vyhovoval, a že jednotlivé designové prvky odpovídají jejich představám. Ve virtuální realitě tak bylo možné si projít multibrandovou prodejnou předtím, než fyzicky stála. Díky byl ověřen architektonický návrh a provedeny i dílčí úpravy před zahájením samotné stavby i během ní. 

Pro tyto účely si nechala společnost ve svých prostorách na Pohořelci vytvořit zmenšenou verzi prodejny, takzvaný mockup o velikosti 100 m2. I přesto, že mockup jim odpověděl na některé ze základních otázek týkajících se rozložení nábytku, umístění samostatně stojících kabinek či množství zeleně, stále se jednalo pouze o zmenšený model, který měl svá omezení. 

Do virtuální reality byla převedena celá prodejna včetně zázemí pro zaměstnance a vstupní pasáže. V hale společnosti Virtuplex o rozloze 600 m2 bylo možné si projít virtualizovanou podobou prodejny v rozměru 1:1 a bylo možné tak naplno navnímat, jak obchod působí. 

Díky bezdrátovým VR headsetům a backpackům se dalo volně procházet kolem jednotlivých kusů mobiliáře a hodnotit použití materiálů, mezi kterými hraje prim mosaz, kůže a dřevo. Zkontrolovala se tak šířka uliček mezi regály, kvalitu osvětlení i výhledy. Důležité je, kam uvidí personál z jednotlivých konců obchodu a kolik ho budou potřebovat na to, aby jim vzadu nezůstal zákazník, kterému by nebylo dopřáno plné péče. 

„U Vermontu jsme museli klást důraz na to, aby byla scéna extrémně realistická. Do detailu jsme se věnovali například osvětlení. Ladili jsme teplotu světla i jeho úhel, pod kterým ve virtuální realitě svítí na konkrétní poličku s oblečením. Velice důležité bylo také realistické vzezření materiálů a jejich textur. Ty jsme upravovali na základě dodaných fotografií konkrétních kusů nábytku, které budou v prodejně skutečně stát,” řekl Martin Albrecht, Business Development & Partnership

Virtuální knihovna prvků zjednoduší stavbu každé další prodejny

Virtuplex získal 3D data od italských architektů Storage Milano, kteří navrhovali design prodejny. Ta následně prošla klíčovou optimalizací geometrie 3D modelu tak, aby mohla být převedena do virtuální reality. Výhodou softwaru je, že data ukládá a během toho tvoří takzvanou knihovnu prvků, která se skládá například z použitých kusů nábytku, se kterými může architekt společně s klientem v reálném čase pracovat. Díky tomu je stavba každé další virtuální prodejny mnohem jednodušší a finančně méně nákladná. 

„Projekt naplnil naše představy. Nevytvořili jsme virtuální prodejnu proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních. Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem prodejny jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostoru ještě dříve, než je hotov. Je pro nás velmi důležité předávat naše vlastní nadšení z celého projektu našim kolegům, obchodním partnerům i zákazníkům. Díky Virtuplexu to můžeme dělat mnohem dříve, než by bylo možné bez virtuální reality,” říká Martin Florian, Store Concept Director, Vermont. 

O Vermontu

Společnost Vermont zastupuje módní prémiové značky na českém, slovenském a maďarském trhu již od roku 1999. Od té doby otevřela přes sto monobrandových prodejen a stále se rozrůstá. Nyní přichází s novým konceptem výjimečné multibrandové prodejny, kterou představuje pod značkou Vermont. V portfoliu Vermont se nachází značky GANT, KARL LAGERFELD, Peak Performance, Diesel, Camel Active, La Martina, Odd Molly a Manuel Ritz. 

V pražské prodejně ve Westfield Chodov se mohou zákazníci těšit i na zcela nové značky, které dosud Vermont v portfoliu neměl. Jde o italské značky Missoni a Paoloni. Mimo ty budou v této prodejně k dispozici La Martina, Odd Molly nebo Manuel Ritz. Otevření proběhne v první půlce prosince 2021. 

 

 

Přidat na Seznam.cz
NÁKUPY A OBCHOD VERMONT.EU GANT KARL LAGERFELD DIESEL

Související články

Sebevědomá jako Christina Aguilera

Vždy byla svá a přesně věděla, co chce. Christina Aguilera nahrála ve čtrnácti letech svůj první singl, v devatenácti vydala první, veleúspěšné album a v sedmadvaceti uvedla na trh svůj první parfém. 

Celý článek

Nakupujte lokální potraviny od českých farmářů. Nikdy to nebylo tak snadné jako dnes

Ekonomické i ekologické dopady při nákupu lokálních potravin od českých farmářů jsou v porovnání nákupů běžných potravin nesrovnatelné. Rohlík.cz navíc dokazuje, že nemusí jít vždy o výrazně dražší potraviny. Nyní je čas zamyslet se nad tím, co svému tělu dopřáváte a za jakou cenu.

Celý článek

LÉK NA JARNÍ ÚNAVU? ROZHODNĚ DOBRÁ KÁVA!

Jaro má spoustu krás, kterými nás láká po dlouhé zimě ven, rozehrává paletu barev a vůní, ze kterých čerpáme novou dávku čerstvé energie. K jaru ale také neodmyslitelně patří únava – poradíme vám, jak nad ní letos vyzrát.

Celý článek

Univerzální módní doplněk: Dioptrické brýle na všechny výjimečné události

Brýle jsou objekty dvojího vnímání. Jednak jsou spojeny s těmi, kteří je musí nosit, protože mají jasné problémy s rozostřeným viděním, jednak jsou efektním a úhledným doplňkem oblečení. Využijte dioptrické brýle jako univerzální módní doplněk.

Celý článek

Rohlík představuje vlastní značku kávy s kompostovatelnými kávovými kapslemi

Vůbec první kompostovatelné kávové kapsle, které jsou šetrné k životnímu prostředí, již nejsou sci-fi. Přichází s nimi Rohlik.cz díky své privátní značce kávy UBOMI.

Celý článek

Pandora věří v hrdiny a představuje první Marvelovskou kolekci Marvel x Pandora 

Milujete všechny Avengery a nesmí vám uniknout ani jedna Marvelovka? Pak je nová a originální kolekce Marvel x Pandora přesně pro vás – nastal čas ztvárnit vaše hrdiny do podoby šperků.

Celý článek

Trendy v interiérech v roce 2022

Trendem roku 2022 bude útulnost, pocit bezpečí a vděčnost. Tyto pocity se budou prolínat do barev, vzorů i materiálů. Neopomenutelným prvkem také budou přírodní materiály a udržitelnost.

Celý článek

Milan Fashion Week: Kreativní návrhář Fendi čerpal z historie samotné značky

Jakoby se Kim Jones v pozici hlavního návrháře značky Fendi začal skutečně rozehřívat. V čele s Bellou Hadid představil kolekci vyšperkovanou do posledního detailu.

Celý článek