dnes je 21.07.2019 a svátek má Vítězslav

Oslavy výročí republiky zahrnou módu a design

Přidat na Seznam.cz
Maastricht se již podesáté stává „městem módy“. Od 15. do 17. června se tady koná jubilejní ročník festivalu zaměřeného na módu a design Fashionclash 2018.  

Motto pro letošní rok zní „Fashion My Religion!“ Události se zúčastní více než 150 mladých designérů ze třiceti zemí, například z Německa, Itálie, Portugalska, Mexika, Peru, Austrálie, Finska, Polska a také z České republiky. Díky Českému centru Rotterdam se zde představí Michaela Čapková, mladá návrhářka, jejíž oděvní tvorba sklízí ovace doma i v zahraničí. Nizozemské publikum hodlá oslovit kolekcí inspirovanou výročím založení republiky.

Účast českých designérů na Fashionclashi se stává samozřejmostí až v posledních letech, a to zásluhou Dariny Zavadilové z designSupermarketu a Hany Schenkové z Českého centra Rotterdam. Vůbec poprvé se na světové scéně v Maastrichtu představili mladí čeští návrháři za podpory Českého centra v roce 2014. Podle Hany Schenkové oceňují Nizozemci především rukodělnou kvalitu, originál a kreativitu.

Oslavy stého výročí republiky lze pojmout mnoha způsoby, například vytvořením originální oděvní kolekce inspirované historií. Tuto formu zvolila talentovaná designérka Michaela Čapková. V loňském roce tady debutovala sólovou přehlídkou plastových pláštěnek, výsledek se dostavil okamžitě. Její prezentace byla zařazena v TOP 10 celého festivalu, což je v konkurenci matadorů z celého světa mimořádný úspěch. Zmínka o její kolekci byla dokonce v italské mutaci časopisu Vogue. Letos sem přijíždí s oděvními originály inspirovanými výročím republiky.

 

MICHAELA ČAPKOVÁ, MÓDNÍ NÁVRHÁŘKA:

„Svou práci vnímám tak trochu jako výtvarný experiment, neboť s každou kolekcí hledám nové přístupy či pohledy. Mně osobně je blízká poloha vytváření čehosi nového. Výsledkem nemusí být finální ‚produkt‘, ale třeba i nový výtvarný přístup, proces nebo myšlenka jako základ pro další tvorbu nebo hledání.“  

Autorka zvolila koncepci inspirovanou vznikem republiky z celoročního ateliérového projektu Power of Identity – Memory Fashion Message. Výchozí ideou pro její dámskou kolekci je „proměna“. Oděv podává svědectví o vztahu člověka a historického artefaktu. Původně vznikl jako předmět sloužící potřebě, ale postupně se jeho funkce proměňuje - pozvedá do uměleckého díla (například po umístění do muzea). Pro originální sérii osmi modelů sestávající z patnácti oděvů se Michaela rozhodla zvolit tradiční český materiál kanafas. Z této látky se od 15. století šily peřiny, závěsy, utěrky, či tradiční sukně „konofasky“ (od slova konopí/původní vlákno) a jiné součásti prostého lidového oděvu. Výsledná forma vznikla propojením konkrétních artefaktů. Dva modely z této kolekce se představily už začátkem roku v Tokiu. Oděvy vyvolaly u Japonců velkou odezvu a tento úspěch přesvědčil návrhářku o výjimečnosti tématu.

#FASHIONCLASHFESTIVAL 

HANA SCHENKOVÁ, ČESKÉ CENTRUM ROTTERDAM:

„Spolupráce s Fashionclashem je inspirující v tom, že dáváme prostor talentovaným a zručným českým módním návrhářům a designérům. Organizátoři o ně mají velký zájem. Díky účasti tvůrců z České republiky se v Nizozemsku postupně zvyšuje povědomí o české módě a designu. Své práce zde v minulosti s velkým úspěchem představily Hana Frišonsová, Petra Ptáčková, Jana Mikešová, Linda Zabílková, Sofya Samareva a Nastassia Aleinikava, dnes již zavedená jména v oblasti módy a designu.“

Letošní Fashionclash má charakter třídenní módní „pouti“ (tzv. The Route) se zastávkami na šestadvaceti místech konání přehlídek, performancí, workshopů a debat. Hlavní část programu probíhá v SAM–decorfabriek, bývalé továrně na keramickou dlažbu značky MOSA v Maastrichtu. Zneklidňujícím mottem „Fashion My Religion“ se organizátoři snaží o dialog publika s návrháři na aktuální témata (móda a náboženství, tradice a modernita).

Přidat na Seznam.cz
MAASTRICHT FASHIONCLASH 2018 MICHAELA ČAPKOVÁ DARINA ZAVADILOVÁ HANA SCHENKOVÁ MÓDNÍ NÁVRHÁŘ DESIGNER KALENDÁŘ AKCÍ ZE SPOLEČNOSTI

Související články

Polský časopis Fashion Magazine připravil stylový přírodní editorial

Modelka Karina Kurzacz zahalená do klasických krajkových šatů se staženými vlasy působí, jako by vypadla z retro filmu. A přesto vás tento editorial zaujme.

Celý článek

Elsa Hosk vytvořila ve spolupráci s J. Brand udržitelnou capsule kolekci

Švédská modelka a Victoria's Secret andílek Elsa Hosk se spojila se značkou J. Brands a společně vytvořili denimovou kolekci s použitím udržitelných zdrojů. A určitě vás nadchne tak, jako nás.

Celý článek

Kolik vydělávají členky známého klanu Kardashian-Jenner?

Není žádným tajemstvím, že si rodina Kardashian - Jenner vydělává veliké sumy peněz. Kromě účinkování v reality show Keeping Up With The Kardashians má každý i svůj vlastní byznys. Jaké částky vydělávají členky tohoto klanu? 

Celý článek

Herečka Margot Robbie vyměnila na filmové focení Chanel za amerického návrháře

Margot Robie je od května ambasadorkou značky Chanel. Na focení svého nového filmu si sjednala amerického návrháře. Focení však bylo přerušeno díky jiné hollywoodské hvězdě - Bradu Pittovi.

Celý článek

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek

Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Před 2 týdny značka Chanel rozpustila veškeré pověry o úpadku této francouzské značky. Tržby za minulý rok dosáhly 11 miliard dolarů a stále stoupají. Značka se těší i nadále velké prosperitě a návrháři se snaží, aby odkaz jejich boha žil stále.

Celý článek