Papírovou nebo igelitovou tašku? My jsme pro starou dobrou klasiku v podobě síťovky!

Papírovou nebo igelitovou tašku? My jsme pro starou dobrou klasiku v podobě síťovky!

Možná stále váháte mezi klasickou igelitkou a papírovou taškou. Mediální masáž podpořená ekologickými příznivci nás tlačí do určitých změn a rozhodnutí. Nám se ale od srdce zalíbil krásný český výrobek obohacený moderním designem.

Když se Karolína Pechová rozhodla podnikat, určitě si nemyslela, kolik času a potu jí to zabere. Trpělivost a píle však nesou své ovoce, a tak po několika letech může říct, že se jejímu projektu Česká síťovka opravdu začíná dařit. Kde jsou začátky obyčejné komunistické síťované tašky a kam až to dotáhla Karolína Pechová dnes, si můžete přečíst v našem rozhovoru…

Projekt Česká síťovka je na trhu již několikátým rokem. Mám však pocit, že svůj hlavní ohlas teprve prožívá, právě díky všudypřítomným ekologickým kampaním. Jak to vnímáte Vy sama?

Ano, jsme na trhu již pátým rokem a opravdu mám pocit, že teprve poslední rok se nám začíná dařit. Zákaz rozdávání igelitek a celkově plastová problematika, jakožto hodně diskutované téma dnešní doby, mi navíc hraje hodně do karet.

Četla jsem, že nápad vylepšit a prodávat klasickou síťovanou tašku přinesla vlastně Vaše babička...?

Byla to taková souhra okolností. Já jako poslušné dítko jsem musela běhat na nákupy s igelitkou, což mě přišlo šílené, tak jsem jednou zmínila, jestli můžu dostat jinou tašku než tu hrůzu igelitovou. Babička nelenila a vytáhla starou síťovku, jejíž vzhled ale nebyl nijak extra krásný, a to byl právě ten hnací motor, který mě vedl k tomu ji vylepšit, zdokonalit a posunout na úplně jinou úroveň.

Síťovek je dnes již na českém trhu více... Jak se odlišují ty Vaše?

Ano, ale já si zakládám na tom, že máme širokou škálu síťovek od klasických, po volnočasové přes rameno až po ty, které se mohou nosit místo kabelky. Naše mise není pouze boj proti plastům, ale také vrátit na trh český vynález a vyrábět ho lokálně českýma rukama.

Myslíte při výrobě na design a estetiku tašek? A kdo Vaše síťovky vyrábí?

Design je pro mě velmi podstatná věc a snažím se zaměřovat především na detaily síťovek. Běžný spotřebitel si vlastně ani neuvědomí, že než se dají všechny komponenty dohromady, je za nimi obrovský kus práce. Například se člověk musí k síťovce probojovat přes obal z recyklačního papíru, kde si počte interaktivní vtipný příběh, co všechno může v síťovce nosit a už si k ní vlastně vytváří nějaký vztah. 

Nechávám také vyrábět dřevěné korálky s logem síťovky, které jsou navlíknuté na uchu, a to od lokální firmy z Jiřetína pod Bukovou. Zase jiný lokální dodavatel mi na ně dělá ražbu. Korálek je potom nosič naší ochranné známky a takový signifikant, že Česká síťovka si dává záležet na všem, je pro mě důležité.

Jak jste řekla na začátku, v loňském roce vznikl zákaz rozdávání igelitových tašek v supermarketech. Jaký obrat to ve Vašem podnikání nastolilo?

Rozhodně zákaz pociťuji. Nicméně jsem především ráda, že si veřejnost začala uvědomovat, že jednorázové obaly a všeobecné plýtvání opravdu nejsou ta správná cesta a začínají přemýšlet více udržitelně. Ale doufám, že ten hlavní boom teprve přijde.

Kolik síťovek ročně prodáte? Například za rok 2018?

Minulý rok jsme prodali okolo 100 tisíc kusů síťovek. Ke konci roku a blížícím se Vánocům jsme doslova nestíhali vyrábět.

Jste ekologicky založený člověk? Snažíte se kromě svého podnikání i v jiném ohledu ulevit planetě?

Nejsem žádný extremista, protože dle mého názoru není nic úplně černobílé a vše má své pro a proti. Rozhodně se snažím eliminovat jednorázové obaly na minimum. Co se týče oblečení tak nepodporuji Fast Fashion, ale raději si koupím věc, kterou vím, že mi vydrží dlouho a skutečně ji unosím. Pokud se mi něco poničí, a je to spíše vina má, tak se snažím dané věci opravovat než běhat po reklamacích. Ohledně potravin se snažím vařit ekonomickou formou a dávám přednost spíše zelenině nad masem.

Vyrábíte síťovky i jako reklamní předměty. Firmy si tak nechají vyrobit perfektní dárek pro dodavatele či zaměstnance se svým logem... Jaký je o to zájem?

Tento produkt ,,síťovka jako reklamní předmět,, má velký úspěch. Je to něco nového, vtipného, ekologického, praktického, a navíc můžou mít firmy dobrý pocit, že si objednaly něco z dílny, kde pracují sociálně znevýhodnění.

Zahlédla jsem, že se Vaše produkty prodávají i v Austrálii...?

Ano. Distribuci máme nejen v Austrálii ale třeba i v Nizozemí či na Kanárských ostrovech. 

Kam jste se ve své vizi „Česká síťovka" za ty roky podnikání posunula? Jak se změnily Vaše představy a naděje do budoucna?

Posunula jsem se v tom, že si všechno musím poctivě a tvrdě odpracovat, a když má něco za něco stát, tak to trvá dlouho a je za tím moře práce. Síťovka je toho dobrým příkladem a pro mou spíše netrpělivou povahu je to veliká životní zkouška, která mi dává za deset škol.

 

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram