dnes je 17.10.2018 a svátek má Hedvika

Pořiďte konečně dárek, který nezapadne - Kuráž vám v tom pomůže

Milujeme dostávat dárky a stejně tak je i nakupovat. Jenže občas dojde inspirace. S Kuráží tento stav už nezažijete! Na otázky odpovídala Michala Butková.

Představte prosím našim čtenářům svůj projekt. 

Kuráž je kamenný obchod a eshop s dárky, které nezapadnou. S láskou navržené a vyrobené. Poctivě od místních. Obchod se skvělým zákaznickým servisem a pestrým výběrem kousků pro vaše milované. Jsme obchod s duší. Spolu se zakladateli, dodavateli a zákazníky tvoříme jednu velkou rodinu. Máme mise a sny. A děláme, co nás baví. A to je největší odměna i záchytný bod, když to zrovna drhne. A na to vše se hodí, mít kousek kuráže vždy po ruce.

Kuráž vznikla jako prostor pro ty, kdo měli odvahu své rukodělné zboží nabídnout trhu. Říkám vznikla, protože s tímto přístupem jsme ji provozovali 5 let na Praze 1 a taky jsme na to lehce doplatili. Poučení z chyb jsme obchod přestěhovali na Prahu 7 a nelitujeme. Nastavili jsme nová pravidla, začali myslet a plánovat. Upustili jsme od nekonečného "zkusíme a uvidíme" a zaměřili jsme se na pečlivý předvýběr značek a testování jejich prodejeschopnosti. Zároveň se strategickou přípravou prezentace značky navenek a hlavně její udržitelnost na trhu. Protože na to, byť se to zdá samozřejmé, je připraven jen málokdo.

Takže jsme místo, kde se stále něco děje.

Od koho pochází prodávané zboží? 
Od místních. Mezi naše výrobce patří buď začínající autoři, například absolventi UMPRUM (a dalších uměleckých škol), nebo již zavedené lokální značky, které potřebují rozšířit další prodejní bránu. Výhodou je, že se všemi jsme v úzkém kontaktu. Osobně se potkáváme, a to nám pomáhá nabídnout jak pestrou škálu produktů, tak výborný zákaznický servis. Svědčí o tom i zpětné vazby přímo od těch, díky kterým můžou značky vyrábět a my prodávat. A to jsou spokojení zákazníci. Mezi oblíbené autory našich zákazníků patří sukně Akari, tuniky Mikela da luka, šperky Jara design, ponožky Rebeliot, retropecka Jarmilky, jednorožci Jelly-Fish a legíny Youngprimitive. Doporučuji proklikat se eshopem, značek je mnohem víc a určitě najdete kousek přímo pro vás. Třeba pískací tričko.

Jakým způsobem vybíráte, s kým budete spolupracovat? 

Nabídek nám chodí víc, než jsme mnohdy schopni pojmout. Zároveň, zjistíme-li, že je po určitém typu zboží poptávka, děláme si rešerše a oslovujeme autory sami. Přestože je aktuálně trh velmi dobře nasměrován a o malovýrobu je zájem a zdálo by se, že je z čeho vybírat, opak je pravdou. Záměr Kuráže je udržitelnost byznysu. A dokud si značka není jistá, jestli se chce malovýrobou živit, tak se spoluprací nezačneme. Naopak. Nabídneme testování, případně konzultujeme ceníky a cílovou skupinu. Trvá třeba i půl roku, než se s výrobcem domluvíme na konkrétní podobě spolupráce. Předchází tomu dlouhá cesta. Je to oboustranně přínosné. Buď spolupráci nenavážeme, což je preventivní, protože by se to v budoucnu stejně nepodařilo udržet. Anebo se ukáže, v čem jsme si oboustranně prospěšní a v tom pokračujeme. Aktivní komunikace a kontakt s nejužší skupinou výrobců, na kterém stojí Kuráž, je základ fungujícího obchodního vztahu. A tím i služby zákazníkovi.

Co všechno ve Vašem sortimentu najdeme? 
Kuráž nabízí pestrý výběr netradičních dárků. Najdete u nás i oděvy a módní doplňky. Oblíbené jsou i dětské hry či vkusné dárky pro pány. Prim hraje šperk. A máme i kosmetiku a čokoládu.

S jakým sortimentem jste začínali? 
Většinou jsme dělali chybu na začátku a vybírali jsme zboží, které se líbí nám a našemu týmu.To už naštěstí neplatí. A výběr jde ruku v ruce s potřebou zákazníka. Navazuje konzultace autora / značky a následné propojení s výrobou. Takže máme nabídku, se kterou se nikdo z nás na 100 % nemůže shodnout vizuálně. No víme, že za každý kousek se můžeme postavit a obhájit. Víme, kde byl vyroben a jak. Víme kým. Víme, jaké jsou další kroky při opotřebování. A když se nás zákazník zeptá například, z jakého kovu je šperk vyroben, víme to. A to je naše devíza. Dbát na nabídku, kterou chceme smysluplně prodávat.

Jaký máte nejnovější výrobek? 

Příroda v podání Nature ID. Kousek opravdové květiny zalité v kouli. Tento šperk si zamilujete se na první pohled. Pak bych ráda zmínila nažehlovačky od Artery. Na jaro k džínové bundě se bez rebelského nápisu neobejdete. Kniha Milju je skvělým dárkem pro páry. A další nové značky představíme v Májové edici, která právě finišuje a stojí za to. (usmívá se)

Nabízíte také kosmetiku Biorythme - kdo za ní stojí? 

Značka Biorythme je typický příklad love brand už od začátku. Takových značek je na trhu pochopitelně méně, no myslím si, že je to přirozený jev. Pustit se do přírodní kosmetiky, kde slovo přírodní není jen nápis na obalu, ale opravdu se za to může značka postavit, vyžaduje odvahu. Biorythme má složení, kterému rozumíte. Autorka Aneta vystudovala VŠCHT a přesně ví, co dělá. Důkazem toho, že kvalitu lze dělat smysluplně a ne jen reklamou, jsou spokojené zákaznice. Značka Biorythme je u nás velmi žádaná a jsme velmi rádi, že si Aneta vybrala jako maloobchodní místo právě Kuráž. 

Kde si čtenáři mohou prohlédnout Vaši nabídku? 
Kuráž sídlí na Praze 7 ve Veletržní ulici. Má jak kamenný obchod, tak eshop. Eshop slouží jako velká výloha, kde si můžete v klidu domova prohlédnout celou nabídku. Aktuálně se nám podařilo mít online vše, co najdete v Kuráži naživo, za co vděčím spolupráci kurážního dream týmu s výrobci. Máme vlastně obchody dva, když se to tak vezme. Pečujeme o jeho vystavení jak naživo, tak online. Přesto jsme rádi, když se zákazníci zastaví osobně. Což se zatím děje a to je známka, že je baví dělat si radost i naživo.

Proč zrovna toto místo? 
Z centra jsme se přestěhovali hlavně proto, že pomalu, až na některá místa, ztratilo genius loci. Praha 7 má funkční radnici, kde se snaží podporovat malé podnikatele. Je to čtvrť s výborným zázemím. Nese označení Art District, což znamená, že je zde soustředěna silná komunita jak velkých kulturních aktérů, tak i malých galerií, studií a showroomů. Velmi jsme si ji oblíbili, dokonce tak, že jsme se sem s rodinou přestěhovali. A náš tým taky. Vlastně ten tzv. Lokál žijeme. Podnikáme lokálně a žijeme to tak. Je fajn vidět, že to jde i ve velkém městě.

Jaké jsou Vaše nejbližší plány v rámci projektu Kuráž? 
Právě probíhají přípravy na zmiňovanou Májovou edici. Oslovení autoři vytvoří speciální kousky na toto téma. Můžete se těšit na vymazlenou podívanou. Na své si přijdou milovníci šperků a jedno malé překvapení chystáme i pro může. Konečně budou mít možnost pořídit si poklad do šatníku. Od poloviny dubna budeme postupně zveřejňovat kolekci na FB. Takže vřele doporučuji být s námi v kontaktu. Lákadla budou v nabídce jak na eshopu, tak naživo ve Veletržní. Vidět naživo Kuráž je vždy dobrý nápad. Určitě neodejdete s prázdnou. Protože když zrovna nemáte, komu byste pořídili dárek, tak vždy jeden můžete.
A to pro sebe. Tak se stavte!

Foto: archiv značek

ZE SPOLEČNOSTI DOMÁCÍ TVORBA ROZHOVOR KURÁŽ

Související články

V Cruise kampani Louis Vuitton z Korsiky zářila Alicia Vikander

Drobná Alicia Vikander nás naláká na prosluněné pobřeží Korsiky a také Cruise kolekci Louis Vuitton. 

Celý článek

Nová módní adresa v Praze

V Týnské uličce v centru Prahy nově otevřel obchod a ateliér F.designers: Store & Atelier, který nabídne oblečení od českých a slovenských návrhářů. 

Celý článek

Pohádková romantika princezny Eugenie

Princezna Eugenie se v pátek 12. října 2018 vdala v šatech od anglického návrháře Petera Pilotto. 

Celý článek

Topmodelka Doutzen Kroes v módním editoriálu pro TELVA magazín

Půvab Holanďanky Doutzen Kroes využil magazín TELLVA pro módní editoriál do říjnového vydání. Topmodelka obsadila také titulní stranu.  

Celý článek

Křehká kolekce Nadotek pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel

Oděvní designérka Liběna Rochová a výtvarník Musa společně vytvořili kolekci, aby pomohli lidem trpícím nemocí motýlích křídel. 

Celý článek

5 prvků, které se objevují u všech eco-friendly značek

Módní značky se snaží držet krok s dobou a když zákazník slyší na slovo sustainable, eco, natural či ethical, je jen otázkou času, kdy se naučí trendy aplikovat jako svůj hlavní marketingový tah.

Celý článek

Penélope Cruz se dočkala - stala se novou tváří kampaně Chanel

Módní velikán Chanel uvedl svou Resort kampaň 2019, do které si namísto modelky vybral úspěšnou herečku Penélope Cruz. 

Celý článek

Britská královna vs. deštivé počasí

Už jste si toho všimli také? Pojďte se s námi podívat na úžasný cit anglické královny pro barevné kombinace jejích outfitů.

Celý článek