dnes je 21.08.2018 a svátek má Johana

Pořiďte konečně dárek, který nezapadne - Kuráž vám v tom pomůže

Milujeme dostávat dárky a stejně tak je i nakupovat. Jenže občas dojde inspirace. S Kuráží tento stav už nezažijete! Na otázky odpovídala Michala Butková.

Představte prosím našim čtenářům svůj projekt. 

Kuráž je kamenný obchod a eshop s dárky, které nezapadnou. S láskou navržené a vyrobené. Poctivě od místních. Obchod se skvělým zákaznickým servisem a pestrým výběrem kousků pro vaše milované. Jsme obchod s duší. Spolu se zakladateli, dodavateli a zákazníky tvoříme jednu velkou rodinu. Máme mise a sny. A děláme, co nás baví. A to je největší odměna i záchytný bod, když to zrovna drhne. A na to vše se hodí, mít kousek kuráže vždy po ruce.

Kuráž vznikla jako prostor pro ty, kdo měli odvahu své rukodělné zboží nabídnout trhu. Říkám vznikla, protože s tímto přístupem jsme ji provozovali 5 let na Praze 1 a taky jsme na to lehce doplatili. Poučení z chyb jsme obchod přestěhovali na Prahu 7 a nelitujeme. Nastavili jsme nová pravidla, začali myslet a plánovat. Upustili jsme od nekonečného "zkusíme a uvidíme" a zaměřili jsme se na pečlivý předvýběr značek a testování jejich prodejeschopnosti. Zároveň se strategickou přípravou prezentace značky navenek a hlavně její udržitelnost na trhu. Protože na to, byť se to zdá samozřejmé, je připraven jen málokdo.

Takže jsme místo, kde se stále něco děje.

Od koho pochází prodávané zboží? 
Od místních. Mezi naše výrobce patří buď začínající autoři, například absolventi UMPRUM (a dalších uměleckých škol), nebo již zavedené lokální značky, které potřebují rozšířit další prodejní bránu. Výhodou je, že se všemi jsme v úzkém kontaktu. Osobně se potkáváme, a to nám pomáhá nabídnout jak pestrou škálu produktů, tak výborný zákaznický servis. Svědčí o tom i zpětné vazby přímo od těch, díky kterým můžou značky vyrábět a my prodávat. A to jsou spokojení zákazníci. Mezi oblíbené autory našich zákazníků patří sukně Akari, tuniky Mikela da luka, šperky Jara design, ponožky Rebeliot, retropecka Jarmilky, jednorožci Jelly-Fish a legíny Youngprimitive. Doporučuji proklikat se eshopem, značek je mnohem víc a určitě najdete kousek přímo pro vás. Třeba pískací tričko.

Jakým způsobem vybíráte, s kým budete spolupracovat? 

Nabídek nám chodí víc, než jsme mnohdy schopni pojmout. Zároveň, zjistíme-li, že je po určitém typu zboží poptávka, děláme si rešerše a oslovujeme autory sami. Přestože je aktuálně trh velmi dobře nasměrován a o malovýrobu je zájem a zdálo by se, že je z čeho vybírat, opak je pravdou. Záměr Kuráže je udržitelnost byznysu. A dokud si značka není jistá, jestli se chce malovýrobou živit, tak se spoluprací nezačneme. Naopak. Nabídneme testování, případně konzultujeme ceníky a cílovou skupinu. Trvá třeba i půl roku, než se s výrobcem domluvíme na konkrétní podobě spolupráce. Předchází tomu dlouhá cesta. Je to oboustranně přínosné. Buď spolupráci nenavážeme, což je preventivní, protože by se to v budoucnu stejně nepodařilo udržet. Anebo se ukáže, v čem jsme si oboustranně prospěšní a v tom pokračujeme. Aktivní komunikace a kontakt s nejužší skupinou výrobců, na kterém stojí Kuráž, je základ fungujícího obchodního vztahu. A tím i služby zákazníkovi.

Co všechno ve Vašem sortimentu najdeme? 
Kuráž nabízí pestrý výběr netradičních dárků. Najdete u nás i oděvy a módní doplňky. Oblíbené jsou i dětské hry či vkusné dárky pro pány. Prim hraje šperk. A máme i kosmetiku a čokoládu.

S jakým sortimentem jste začínali? 
Většinou jsme dělali chybu na začátku a vybírali jsme zboží, které se líbí nám a našemu týmu.To už naštěstí neplatí. A výběr jde ruku v ruce s potřebou zákazníka. Navazuje konzultace autora / značky a následné propojení s výrobou. Takže máme nabídku, se kterou se nikdo z nás na 100 % nemůže shodnout vizuálně. No víme, že za každý kousek se můžeme postavit a obhájit. Víme, kde byl vyroben a jak. Víme kým. Víme, jaké jsou další kroky při opotřebování. A když se nás zákazník zeptá například, z jakého kovu je šperk vyroben, víme to. A to je naše devíza. Dbát na nabídku, kterou chceme smysluplně prodávat.

Jaký máte nejnovější výrobek? 

Příroda v podání Nature ID. Kousek opravdové květiny zalité v kouli. Tento šperk si zamilujete se na první pohled. Pak bych ráda zmínila nažehlovačky od Artery. Na jaro k džínové bundě se bez rebelského nápisu neobejdete. Kniha Milju je skvělým dárkem pro páry. A další nové značky představíme v Májové edici, která právě finišuje a stojí za to. (usmívá se)

Nabízíte také kosmetiku Biorythme - kdo za ní stojí? 

Značka Biorythme je typický příklad love brand už od začátku. Takových značek je na trhu pochopitelně méně, no myslím si, že je to přirozený jev. Pustit se do přírodní kosmetiky, kde slovo přírodní není jen nápis na obalu, ale opravdu se za to může značka postavit, vyžaduje odvahu. Biorythme má složení, kterému rozumíte. Autorka Aneta vystudovala VŠCHT a přesně ví, co dělá. Důkazem toho, že kvalitu lze dělat smysluplně a ne jen reklamou, jsou spokojené zákaznice. Značka Biorythme je u nás velmi žádaná a jsme velmi rádi, že si Aneta vybrala jako maloobchodní místo právě Kuráž. 

Kde si čtenáři mohou prohlédnout Vaši nabídku? 
Kuráž sídlí na Praze 7 ve Veletržní ulici. Má jak kamenný obchod, tak eshop. Eshop slouží jako velká výloha, kde si můžete v klidu domova prohlédnout celou nabídku. Aktuálně se nám podařilo mít online vše, co najdete v Kuráži naživo, za co vděčím spolupráci kurážního dream týmu s výrobci. Máme vlastně obchody dva, když se to tak vezme. Pečujeme o jeho vystavení jak naživo, tak online. Přesto jsme rádi, když se zákazníci zastaví osobně. Což se zatím děje a to je známka, že je baví dělat si radost i naživo.

Proč zrovna toto místo? 
Z centra jsme se přestěhovali hlavně proto, že pomalu, až na některá místa, ztratilo genius loci. Praha 7 má funkční radnici, kde se snaží podporovat malé podnikatele. Je to čtvrť s výborným zázemím. Nese označení Art District, což znamená, že je zde soustředěna silná komunita jak velkých kulturních aktérů, tak i malých galerií, studií a showroomů. Velmi jsme si ji oblíbili, dokonce tak, že jsme se sem s rodinou přestěhovali. A náš tým taky. Vlastně ten tzv. Lokál žijeme. Podnikáme lokálně a žijeme to tak. Je fajn vidět, že to jde i ve velkém městě.

Jaké jsou Vaše nejbližší plány v rámci projektu Kuráž? 
Právě probíhají přípravy na zmiňovanou Májovou edici. Oslovení autoři vytvoří speciální kousky na toto téma. Můžete se těšit na vymazlenou podívanou. Na své si přijdou milovníci šperků a jedno malé překvapení chystáme i pro může. Konečně budou mít možnost pořídit si poklad do šatníku. Od poloviny dubna budeme postupně zveřejňovat kolekci na FB. Takže vřele doporučuji být s námi v kontaktu. Lákadla budou v nabídce jak na eshopu, tak naživo ve Veletržní. Vidět naživo Kuráž je vždy dobrý nápad. Určitě neodejdete s prázdnou. Protože když zrovna nemáte, komu byste pořídili dárek, tak vždy jeden můžete.
A to pro sebe. Tak se stavte!

Foto: archiv značek

ZE SPOLEČNOSTI DOMÁCÍ TVORBA ROZHOVOR KURÁŽ

Související články

Značka Balenciaga čelí obvinění z porušení autorských práv

Není to poprvé, kdy někdo podezřívá tuto značku z nekalé inspirace. Tentokrát to však může skončit vážným poškozením jména značky a vysokou penalizací.

Celý článek

Virgil Abloh spolupracuje na kolekci pro Serenu Williams

Slavná tenistka Serena Williams se na US Open vrací v nové kolekci, která vznikla ve spolupráci s Nike a Virgilem Ablohem. 

Celý článek

Katy Perry jako žena mnoha tváří pro australský Vogue

Byť jsme na časté změny vizáže u zpěvačky Katy Perry zvyklí, v australském Vogue ji transformovali hned několikrát a často k nepoznání.

Celý článek

Bývalý dům Tommyho Hilfigera k prodeji za $6,75 milionů

Bývalý dům módního návrháře Tomyho Hilfigera je momentálně k prodeji za $6,75 milionu. Podívejte se, jak si bydlela jedna z nejslavnějších osobností světa módy. 

Celý článek

Přirozeně krásná Beyoncé na obálce americké Vogue

Historicky významné vydání časopisu s přirozeně nalíčenou Beyonce poukazuje na krásu žen tmavé pleti.

 

Celý článek

Instagramová hvězda Hodan Yousuf podrobila módní průmysl kritice kvůli hidjabu

Některé země jej omezily, některé zakázaly jeho nošení ve veřejných prostorech. Řeč je o hijabu, který je součástí oděvu ženy dle islámu.

Celý článek

Transgender modeling mění svět módy

Transgender modeling je možná první vlnou nové podoby módního průmyslu. Úspěchy těchto modelek obsahují jména největších světových značek.

Celý článek

Kolik stojí šaty pro moderátorku finále soutěže Muž roku 2018?

Celostátní finále soutěže mužské krásy Muž roku 2018 je už doslova za rohem a nervozita stoupá nejen mezi dvanáctkou finalistů.
 

Celý článek