dnes je 20.06.2019 a svátek má Květa

Proč všechny slavné značky mají podobné logo?

Přidat na Seznam.cz
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.

V jednoduchém logu tkví síla

Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.

Exkluzivita a luxus

Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti.  Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.

Spokojenost zákazníka

Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.

Fashionista, Bloomberg, NY Times

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI LOGO BURBERRY SAINT LAURENT DIANE VON FURSTENBERG DESIGN MARKETING

Související články

Dům ze seriálu Big Little Lies si můžete na léto pronajmout

Luxusní dům na pláži, ve kterém žila seriálová postava Madeline Martha Mackenzie, kterou ztvárnila herečka Reese Witherspoon, má sedm ložnic a osm koupelen. Nyní si ho můžete pronajmout.

Celý článek

Chystáte se na Slovensko? Ubytujte se i v létě v Bešeňové, nebudete litovat!

Kdo by o Bešeňové neslyšel? Pramen energie v srdci Liptovského kraje vám dobije baterky a poskytne perfektní útočiště na pár dní volna. Přesvědčili jsme se o tom na vlastní kůži!

Celý článek

Nábytek Star Wars, o kterém jste jistě vždycky snili, si nyní můžete koupit v USA

Nejspíš patříte mezi velké fandy Hvězdných válek a každou kapitolu mezigalaktické ságy naprosto hltáte. Pak vás nábytek v duchu Star Wars rozhodně potěší.

Celý článek

Cara Delevingne představuje Dior make-up v rošťáckém vzhledu

Modelka mnoha tváří a stylů, tak by se dala nazvat jedna z nejžádanějších ve svém oboru. Cara aktuálně představuje kosmetické vychytávky v konceptu s názvem „Be Dior“ pro korejskou mutaci časopisu Vogue.

Celý článek

Hana Jiřičková odráží slunečné léto na titulce PORTER Edit

Česká modelka je na titulní straně časopisu PORTER Edit k zulíbaní. Šarmantní francouzský styl a bezelstný holčičí úsměv plus sexy plavky jsou skvělým odrazem toho, co by nám letošní léto mělo přinést.

Celý článek

Berlínská móda je sexy

V hlavním městě našeho západního souseda se lidé ničeho nebojí. Nebojí se jiných kultur, kýče ani zanedbanosti. Může se stát, že nepoznáte rozdíl mezi bezdomovcem a mladíkem kráčejícím na přednášku na univerzitu. A úplně klidně okolo vás na kole projede úplně nahý člověk. A nikdo se neotočí.

Celý článek

POMELLATO A CHIARA FERRAGNI představují „POMELLATO SISTERHOOD INITIATIVE “

Pomellato - Chiara Ferragni - Cass Bird. To jsou tři pojmy, tři ikony, tři jména, která když se spojí, musí vzniknout něco velkolepého.

Celý článek

Meghan Markle poprvé po porodu vystoupila na veřejnosti při slavnostním ceremoniálu a oblékla si Givenchy

Vévodkyně ze Sussexu se minulou sobotu objevila poprvé po porodu na veřejnosti. Vyjela si v tradičním královském kočáře se svým manželem princem Harrym a vévodkyní z Cambridge Kate na každoroční ceremoniál, který oslavuje královniny narozeniny. Meghan byla velmi šik. 

Celý článek