dnes je 27.05.2020 a svátek má Valdemar

Proč všechny slavné značky mají podobné logo?

Přidat na Seznam.cz
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.

V jednoduchém logu tkví síla

Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.

Exkluzivita a luxus

Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti.  Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.

Spokojenost zákazníka

Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.

Fashionista, Bloomberg, NY Times

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI LOGO BURBERRY SAINT LAURENT DIANE VON FURSTENBERG DESIGN MARKETING

Související články

Must have kousky v bytovém textilu

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak důležité je cítit se doma dobře? Je to ten pocit, který po příchodu cítíte jako první. Ten pocit, na který se těšíte, už když jdete z práce domů. A víte, co tento pocit umocňuje? Krásný bytový textil.

Celý článek

Designový speciál: V ložnici si dejte záležet zejména na osvětlení

V druhém dílu designového speciálu jsme si pro vás připravili pár tipů, jak změnit vaši ložnici k nepoznání. Nebo také rady, jak ji postavit od základů, na čem si dát záležet a na co nezapomenout.

Celý článek

Bývalý domov herečky Meg Ryan v San Francisku je na prodej za 19,95 milionů dolarů

Slavná herečka tento luxusní domov sdílela se svým tehdejším manželem Dennisem Quaidem. Dům v San Francisku navrhl před více než sto lety Samuel Newsom a nabízí panoramatický výhled na Alcatraz. Nyní je na prodej za horentní sumu.

Celý článek

Vendula Pizingerová a její módní tváře

Česká média zaplavila radostná zpráva. Vendula Pizingerová oznámila, že je se svým manželem Josefem v očekávání. Podívali jsme se, jaké jsou módní tváře prezidentky nadace Kapka naděje a bývalé manželky známého zesnulého českého skladatele Karla Svobody.

Celý článek

Co nás čeká v módním průmyslu po karanténě?

Sedíme doma, do obchodů nemůžeme, a to nakupování online prostě není ono, že. Nehledě na to, že máte najednou jiné starosti, než poslední kolekci Pumy nebo zrušený Fashion Week. Říkáte si možná, že až tohle všechno skončí, hned poběžíte do obchodu a něco hezkého si koupíte? Zkuste se nad tím zamyslet.

Celý článek

Nová kolekce hedvábných šátků Silky Gang provází pohádky O Malence a O Zlaté rybce

Hedvábné šátky české značky Silky Gang již delší dobu odráží několik pohádkových motivů. Mezi nimi i dva nové, zcela elegantní a jemné motivy, které podtrhnou duši žen i mužů.  

Celý článek

Oblečení plné oblíbené vůně i neuvěřitelná síla páry

Jednou rukou během několika vteřin zvládnete zničit až 99,9 % bakterií, a ještě své prádlo provonět svým oblíbeným parfémem.

Celý článek

Designový speciál: Proměna obýváku v pár krocích

Jestli vám v těchto dnech zbývá trochu času navíc, můžete ho investovat do úprav interiéru. Jak na to, jsme se zeptali interiérové designérky Kateřiny Šindelářové.

Celý článek