dnes je 18.11.2019 a svátek má Romana

Proč všechny slavné značky mají podobné logo?

Přidat na Seznam.cz
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.

V jednoduchém logu tkví síla

Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.

Exkluzivita a luxus

Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti.  Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.

Spokojenost zákazníka

Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.

Fashionista, Bloomberg, NY Times

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI LOGO BURBERRY SAINT LAURENT DIANE VON FURSTENBERG DESIGN MARKETING

Související články

Mariana Prachařová se zasnila, co by bylo, kdyby nebyla revoluce

I když dobu před revolucí nezažila, uvědomuje si Mariana Prachařová, jak důležité pro nás toto období bylo, je a stále bude. A proto se společně s make-up artistkou a fotografkou Kateřinou Koki Mlejnkovou zamyslela nad tím, jaké by to bylo, kdyby revoluce neproběhla…

Celý článek

Londýnská Bond Street jen září: díky Louis Vuitton

Chcete vidět ráj? Pak si určitě udělejte výlet do Londýna. Tam byl totiž znovuotevřen obchod Louis Vuitton. Slibujeme vám, že jste dlouho nic podobného neviděli.

Celý článek

Herec Pavel Liška se stal tváří Jedinečného kalendáře. Kdo z dalších celebrit je jeho součástí?

V příštím životě by chtěl být Pavel Liška, jak jinak než liškou. Jeho herecký kolega Vašek Neužil by zvolil život orangutana, zatímco Erika Stárková by chtěla být ptákem nebo mořskou pannou.

Celý článek

Simona Krainová a Karolína Kurková se potkaly v supermarketu v Miami

Jak se říká, svět je malý. To si potvrdily i dvě TOP modelky Simona Krainová a Karolína Kurková, když se potkaly při nákupu pečiva na dovolené v Miami. Jsou to dva dny, kdy se vrátily, ale zážitky si ponesou celý život.

Celý článek

Britská královna Alžběta II. bojuje za módu bez zvířecí kožešiny

Téma udržitelné módy dorazilo i do Buckinghamského paláce. Královna Alžběta II. se rozhodla zasadit o udržitelnou módu, konkrétně bojuje za konec zvířecím kožešinám. 

Celý článek

Při otevření nového showroomu Zalando nechyběly známé tváře

Aňa Geislerová se sestrou Ester, Taťána Gregor Brzobohatá, Nikol Moravcová, Michaela Štoudková a mnoho dalších tváří českého showbyznysu si nenechaly ujít jedinečnou příležitost slavnostního otevření pražského showroomu Zalando.

Celý článek

BackYard představil nové designéry

V pražském módním obchodu BackYard se představily dvě nové značky YBA a Messa. Nejen je, ale i mnoho dalšího, přišli obdivovat Andrea a Michal Růžičkovi, Jana Plodková nebo Michaela Maurerová.

Celý článek

Obchodní válka mezi Čínou a USA nutí módní společnosti přesouvat výrobu

Obchodní válka mezi Čínou a USA eskaluje a ačkoli se rétorika ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa mění, panika na trhu zůstává. Některé společnosti přesouvají svou výrobu a nejistota v dalším průběhu stoupá.

Celý článek