dnes je 24.11.2020 a svátek má Emílie

Puma a její první kroky k udržitelnosti

Přidat na Seznam.cz
Globální sportovní značka PUMA a organizace First Mile vytvořily novou kolekci z recyklovaného plastu. Výsledkem spojení je stylová sportovní kolekce oblečení, bot i doplňků s příběhem. Koupí ekologické kolekce PUMA x FIRST MILE z recyklovaného vlákna, které pochází z plastových lahví shromážděných na sběrných sítích organizace First Mile, uděláte malý, ale významný krok směrem k udržitelnosti.

Organizace First Mile se soustředí na sběr plastových lahví za účelem vytvoření a udržení pracovních míst a snížení znečištění životního prostředí. Svými sběrnými sítěmi podporuje obyvatele Tchaj-wanu, Hondurasu a Haiti. Sesbírané láhve jsou roztříděny, vyčištěny a poté přeměněny na vlákno, jež se používá k výrobě nových produktů. Společnost PUMA navázala spolupráci s First Mile v reakci na svůj závazek snížit dopad na životní prostředí a dodržovat kodex „Forever Better“.

„Program PUMA a First Mile přeměnil už více než 40 tun plastového odpadu ze skládek a oceánů na zbrusu nové módní kousky. Díky tomuto programu bylo odhadem znovu využito 1 980 286 plastových lahví,“ říká Stefan Seidel, vedoucí firemní udržitelnosti ve společnosti PUMA, a zároveň dodává: „Tato kolekce zahrnuje kousky od obuvi, triček, kraťasů, kalhot až po bundy. Všechny tyto oděvy jsou vyrobené z 83 % až 100 % udržitelného vlákna, které je získáno zásluhou First Mile.“

„Věříme, že kdokoliv si koupí tuto kolekci, bude se v ní cítit dobře. Nejen s ohledem na to, že si vybral udržitelný materiál, ale i s vědomím, že podpořil organizaci First Mile. Ta se totiž z velké části zasloužila o vznik kolekce. Je to přece jejich materiál, z něhož je vyrobena,“ řekla Kelsey Hallingová, která je ve společnosti PUMA zodpovědná za spolupráce ve společnosti First Mile. 

Sportovní kolekce PUMA x FIRST MILE je od 21. února 2020 na PUMA.com a ve vybraných prodejnách po celém světě. Na českém trhu budou vybrané kousky z kolekce k dispozici u prodejců Footshopu, Queens, FreshLabels, A3Sport, UrbanStore, Espace, Vemzu, Sportisimo, Puma Concept Store v Palladiu či v Top4Sport.

Některé snahy globálních firem se mohou zdát být tzv. "greenwashingem", což je termín označující snahu organizací o lživý enviromentální obraz sama sebe. Je bez pochyby, že PUMA stále produkuje veliké množství neetického oblečení, ale pokud zákazníci ukážou velký zájem o udržitelné zboží, věříme, že se ke stále větším krokům odhodlá většina světových značek. Spolupráce s organizací, jako je First mile, je ale určitě záslužným a dobře zvoleným krokem. Jen tak dál!

foto: puma.com

Přidat na Seznam.cz
#moda NÁKUPY A OBCHOD ZAHRANIČNÍ TVORBA PUMA UDRŽITELNOST SPORTOVNÍ OBLEČENÍ SPORTOVNÍ OBUV

Související články

Kolaborace Fendi X Chaos přinesla technologickou kolekci s retro nádechem

Spolupráce módního domu Fendi a značky Chaos přinesla technologickou kolekci. Ta je luxusnější alternativou k běžným doplňkům, protože sem spadají například pozlacené kryty na mobil, pouzdra na chytré hodinky nebo různé přívěsky. 

Celý článek

Druhy vlny aneb vyznáte se ve svých svetrech?

Je vlna jenom ovčí vlna nebo se říká vlně i té velbloudí nebo kozí? Co je to angora, alpaka nebo mohér? Právě nyní, na podzim, kdy se člověk rád zachumlá do heboučkého svetru, je ideální doba na to, abychom se o těchto zázračných vláknech dozvěděli víc.

Celý článek

Ceny zlata raketově rostou. Nenechte si ujít příležitost

Se stoupající nervozitou ohledně možné další ekonomické krize se na trhu s investičními komoditami dějí velmi zajímavé věci. Zpravidla je velmi výrazný nárůst konzervativnějších druhů investic, které však znamenají i důležitou stabilitu a jakousi jistotu. V posledních měsících a týdnech jde hlavně o zlato, jehož cena raketově stoupá nahoru.

Celý článek

Svatební kolekce Vivienne Westwood byla plná avantgardního krejčovství a luxusních látek

Vivienne Westwood se v nové svatební couture kolekci zaměřila na kvalitní řemeslné zpracování. Zároveň se inspirovala archivními střihy a přenesla je do nové, modernější a avantgardnější verze.  

Celý článek

Jak chce značka H&M změnit fast fashion?

Fast fashion a pracovní podmínky zaměstnanců v textilních fabrikách - to jsou žhavá témata posledních měsíců, které jsou problémem především velkých globálních řetězců, jako je H&M. Značka v čele s novou výkonnou ředitelkou představuje ambiciózní plány, jak změnit celý fast fashion průmysl udržitelným směrem. 

Celý článek

Kašmír: na jedné straně luxusní svetry, na straně druhé ekologická katastrofa

Koza kašmírská dává lidem tu nejkvalitnější a nejjemnější vlnu ze všech. Kašmír byl ještě donedávna symbolem luxusu a jen málokdo si ho mohl dovolit. Když se ale dnes podíváme do kolekcí fast-fashion řetězců, můžeme v nich toto zázračné přírodní vlákno objevit za zlomek někdejší ceny. Jak je to možné? A má smysl si něco takového pořídit?

Celý článek

Nové fitness hodinky HONOR Watch ES – soukromý trenér na vašem zápěstí

S druhou vlnou epidemie koronaviru jsou i návštěvy fitness center pasé. Čím dál tím větší riziko nákazy, by nás mělo motivovat k pohybu venku, v přírodě, a to i přes nevlídné podzimní počasí.

Celý článek

Límec nemusí být jen součástí oděvu, ale také skvostným doplňkem

Límec je symbolem elegance a střídmosti. Podle límce poznáte, jak se kdo umí postarat o svoje oblečení. Pokud je špatně ohnutý nebo nedostatečně nažehlený, je vám hned jasné, že oné osobě na vzhledu asi pramálo záleží. Co si tak ale zkusit nasadit límec falešný a povznést ho z obyčejné součásti košile na nápaditý doplněk?

Celý článek