dnes je 20.10.2017 a svátek má Vendelín

Realita výroby oblečení mě přiměla založit si vlastní značku, říká majitelka Sušenka.com

Majitelka e-shopu Sušenka.com si s námi popovídala o tom, co ji vedlo k založení vlastní slow fashion značky a co svým klientkám může nabídnout.

Co čtenáři na vašem e-shopu najdou a proč jste se rozhodla právě pro tuto tématiku?

Dívala jste se někdy na cedulku na Vašich šatech a pátrala při tom po něčem jiném než po symbolech pro údržbu? Zajímavé totiž je, že nejpravděpodobněji tam bude napsáno "made in China" nebo "made in Cambodia". A těchto pár slov zahrnuje obrovské množství informací - třeba to, za jakých podmínek bylo Vaše oblečení ušito, jestli za to tričko dostala švadlena alespoň minimální mzdu a samozřejmě i to, jakou ekologickou stopu výroba a převoz až k Vám, Vaše šaty zanechaly. Na vlastí pěst jsem Kambodžu procestovala a měla tak možnost vidět realitu - jak naše oblečení opravdu "vzniká"... Nemohla jsem se pak dál stavět lhostejně ke konfekci, kterou levně kupujeme a založila jsem vlastní férovou slow fashion značku Sušenka specializovanou na retro - protože taková padesátá léta jsou pro mě symbolem ženskosti a hravosti i elegance.

Můžete čtenářům přiblížit termín slow fashion?

Slow fashion nás učí mít vztah ke svému šatníku - ne mít ho přeplněný věcmi, které stejně nenosíme, utrácíme za ně spoustu peněz a nechováme se tak zrovna zodpovědně ke své planetě, která nám dává možnosti prožít tolik krásných věcí. Naopak - slow fashion nám dává možnost si svůj šatník vyskládat střídmě z kvalitních, perfektně padnoucích kousků nejen na naši postavu, ale i k životnímu stylu, který chceme žít. Ohleduplně.

Proč jste se rozhodla šít šaty a sukně na míru místo běžné konfekce?

Protože nechci, abychom na ulicích potkávali zástupy dívek a žen oblečených jako přes kopírák. Protože chci, aby se ženy zase uměly cítit žensky a nosit šaty. Protože věřím, že styl a přitažlivost v žádném případě není podmíněná konfekční velikostí 36. A vy?

Podle čeho vybíráte látky?

Tak, aby vyhovovaly především mým zákaznicím a abych pokud možno věřila dodavateli a jeho obchodu. Předpokládám, že většina mých zákaznic jsou ženy jako já - pracující, studující, mající spoustu povinností a já mezi tyto povinnosti nechci v žádném případě přidávat nadbytečnou péči o šaty, když to jde i jinak. Například šaty Better when I am dancing, které jsou nejoblíbenější vůbec, jsou z ronga - pevný, ale přesto příjemný materiál, jehož obrovskou výhodou je, že se nemačká a prát ho můžete úplně klasicky v pračce i s ponožkami. (usmívá se) Ráda ale také používám třeba bambusový úplet z české pletárny na mé topy - jeho neskutečně příjemnou strukturu a vlastnosti prostě nelze neocenit.

Jak dlouho po objednání musí žena na svou zásilku počkat?

Ať to zní klišoidně, jak chce, opravdu mi jde v první řadě o spokojenost zákaznice, a pokud si třeba objedná spodničku, co mám skladem, jsem schopná s ní letět na poštu pět minut před zavírací dobou:-) Ale vážně - vždy mám skladem alespoň nějaké spodničky, tutu sukně i topy a ty odesílám do druhého dne. Při věcech na míru to samozřejmě tak nejde - každý kousek potřebuje speciální péči a komunikaci. Proto můžete své nové šaty či sukni očekávat zhruba do měsíce od objednání. U netradičních svatebních šatů, kterým se teď k mé velké radosti dost věnuji, je dodací lhůta cca 2 měsíce - musíme vždy s nevěstou vše pořádně probrat.

Ženy by mohly argumentovat tím, že podobné šaty těm Vašim si objednají ze zahraničí za polovinu ceny. Proč by si je ale měly objednat spíše u Vás?

Nemůžu a ani nechci čtenářky žádným způsobem nutit k nákupu zrovna u Sušenky. Rozumím tomu, že ne každého příběh jeho oblečení zajímá a raději si koupí troje levné šaty z konfekce než jedny na míru - i když za mě je jasné, která investice je výhodnější. Každý má však právo na vlastní preference a to je úplně v pořádku. O to více se budu těšit na ty zákaznice, které se starají a třeba budu mít tu čest pro ně nějaký kousek vyrobit.

Podívejte se také na Facebook Sušenky.

NÁKUPY A OBCHOD DÁMSKÁ MÓDA SUŠENKA.COM RETRO STYL SLOW FASHION #moda

Související články

Mohito na podzim nabídne styl Pařížanek

Tolik milovaný styl Pařížanek zavál do prodejen řetězce Mohito. Nadchne vás nejen svou nabídkou, ale také doprovodnou kampaní.

Celý článek

Skvělý úspěch! V podzimní kampani TIMEOUT zazářily české MISS

Karolína Mališová a Andrea Kalousová uspěly před dvěma lety v České Miss a na podzim 2017 si připisují další skvělou zkušenost - staly se tvářemi mezinárodní kampaně značky Timeout.

Celý článek