dnes je 05.12.2020 a svátek má Jitka

Realita výroby oblečení mě přiměla založit si vlastní značku, říká majitelka Sušenka.com

Přidat na Seznam.cz
Majitelka e-shopu Sušenka.com si s námi popovídala o tom, co ji vedlo k založení vlastní slow fashion značky a co svým klientkám může nabídnout.

Co čtenáři na vašem e-shopu najdou a proč jste se rozhodla právě pro tuto tématiku?

Dívala jste se někdy na cedulku na Vašich šatech a pátrala při tom po něčem jiném než po symbolech pro údržbu? Zajímavé totiž je, že nejpravděpodobněji tam bude napsáno "made in China" nebo "made in Cambodia". A těchto pár slov zahrnuje obrovské množství informací - třeba to, za jakých podmínek bylo Vaše oblečení ušito, jestli za to tričko dostala švadlena alespoň minimální mzdu a samozřejmě i to, jakou ekologickou stopu výroba a převoz až k Vám, Vaše šaty zanechaly. Na vlastí pěst jsem Kambodžu procestovala a měla tak možnost vidět realitu - jak naše oblečení opravdu "vzniká"... Nemohla jsem se pak dál stavět lhostejně ke konfekci, kterou levně kupujeme a založila jsem vlastní férovou slow fashion značku Sušenka specializovanou na retro - protože taková padesátá léta jsou pro mě symbolem ženskosti a hravosti i elegance.

Můžete čtenářům přiblížit termín slow fashion?

Slow fashion nás učí mít vztah ke svému šatníku - ne mít ho přeplněný věcmi, které stejně nenosíme, utrácíme za ně spoustu peněz a nechováme se tak zrovna zodpovědně ke své planetě, která nám dává možnosti prožít tolik krásných věcí. Naopak - slow fashion nám dává možnost si svůj šatník vyskládat střídmě z kvalitních, perfektně padnoucích kousků nejen na naši postavu, ale i k životnímu stylu, který chceme žít. Ohleduplně.

Proč jste se rozhodla šít šaty a sukně na míru místo běžné konfekce?

Protože nechci, abychom na ulicích potkávali zástupy dívek a žen oblečených jako přes kopírák. Protože chci, aby se ženy zase uměly cítit žensky a nosit šaty. Protože věřím, že styl a přitažlivost v žádném případě není podmíněná konfekční velikostí 36. A vy?

Podle čeho vybíráte látky?

Tak, aby vyhovovaly především mým zákaznicím a abych pokud možno věřila dodavateli a jeho obchodu. Předpokládám, že většina mých zákaznic jsou ženy jako já - pracující, studující, mající spoustu povinností a já mezi tyto povinnosti nechci v žádném případě přidávat nadbytečnou péči o šaty, když to jde i jinak. Například šaty Better when I am dancing, které jsou nejoblíbenější vůbec, jsou z ronga - pevný, ale přesto příjemný materiál, jehož obrovskou výhodou je, že se nemačká a prát ho můžete úplně klasicky v pračce i s ponožkami. (usmívá se) Ráda ale také používám třeba bambusový úplet z české pletárny na mé topy - jeho neskutečně příjemnou strukturu a vlastnosti prostě nelze neocenit.

Jak dlouho po objednání musí žena na svou zásilku počkat?

Ať to zní klišoidně, jak chce, opravdu mi jde v první řadě o spokojenost zákaznice, a pokud si třeba objedná spodničku, co mám skladem, jsem schopná s ní letět na poštu pět minut před zavírací dobou:-) Ale vážně - vždy mám skladem alespoň nějaké spodničky, tutu sukně i topy a ty odesílám do druhého dne. Při věcech na míru to samozřejmě tak nejde - každý kousek potřebuje speciální péči a komunikaci. Proto můžete své nové šaty či sukni očekávat zhruba do měsíce od objednání. U netradičních svatebních šatů, kterým se teď k mé velké radosti dost věnuji, je dodací lhůta cca 2 měsíce - musíme vždy s nevěstou vše pořádně probrat.

Ženy by mohly argumentovat tím, že podobné šaty těm Vašim si objednají ze zahraničí za polovinu ceny. Proč by si je ale měly objednat spíše u Vás?

Nemůžu a ani nechci čtenářky žádným způsobem nutit k nákupu zrovna u Sušenky. Rozumím tomu, že ne každého příběh jeho oblečení zajímá a raději si koupí troje levné šaty z konfekce než jedny na míru - i když za mě je jasné, která investice je výhodnější. Každý má však právo na vlastní preference a to je úplně v pořádku. O to více se budu těšit na ty zákaznice, které se starají a třeba budu mít tu čest pro ně nějaký kousek vyrobit.

Podívejte se také na Facebook Sušenky.

Přidat na Seznam.cz
NÁKUPY A OBCHOD DÁMSKÁ MÓDA SUŠENKA.COM RETRO STYL SLOW FASHION #moda

Související články

Modrotisk dodává lnu zcela novou podobu, říká Kateřina Černá, zakladatelka značky K.BANA

Značka K.BANA zaměřující se na lněné oblečení s úctou k tradici přináší i v této nejisté době novou mini kolekci, která je zahalena do modrotisku. Ten vznikl ve spolupráci se strážnickou rodinnou firmou a na první pohled získá velký ohlas.

Celý článek

Barbora Hranoš o módních doplňcích Otto Kilian: Mužů, kteří se doplňků nebojí, je u nás zatím málo

Otto Kilian je česká značka, která nabízí limitované kolekce pánských a dámských doplňků. Stojí za ní manželský pár, Barbora a Petr Hranošovi. Ve svém portfoliu mají nejen kravaty, ale také manžetové knoflíčky, motýlky či kapesníčky do saka. Vše je vyráběno ručně se zapojením českých výrobců. Při výrobě z vysoce kvalitních látek vznikají malé série, ve kterých je každý model jedinečný.

 

 

Celý článek

ROZHOVOR o nové kolekci Conscious Exclusive, která přináší do módy nové udržitelné materiály

Zimní kolekce značky H&M přináší více než jen další krok k udržitelné módě. Férové platové podmínky, zodpovědnost v rámci recyklace materiálů i pánská část kolekce jsou tím, na co jsme se v upřímném rozhovoru se Slávkou Barnovou Head of PR H&M ČR zeptali.

Celý článek

ZIMNÍ KOLEKCE H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE - EXKLUZIVNÍ MÓDA Z ODPADU

Zimní kolekce H&M Conscious Exclusive je doslova o vytvoření pokladu z odpadu. Každý kousek je vyroben z materiálu získaného z odpadu, a to udržitelným způsobem. Tato kolekce umožňuje ocenit potenciál odpadu a inspirovat se kreativitou, která vychází z nutnosti opětovného použití věcí.

Celý článek

Splní každé e-přání: dárková karta do Centra Černý Most je letos poprvé k zakoupení on-line

Dárková karta, kterou bylo dosud možné pořídit jen v Centru Černý Most, je nově součástí on-line nabídky populárního e-shopu Mall.cz. Limitovanou vánoční edici dárkové karty si tak nyní zákazníci mohou objednat kdykoli z pohodlí domova a svým blízkým darovat to, co doopravdy chtějí nebo potřebují.

Celý článek

ZALANDO VE SVÉ SVÁTEČNÍ KAMPANI „BRZY SE ZNOVU OBEJMEME“ HLÁSÁ OPTIMISMUS A POZITIVNÍ BUDOUCNOST

Zalando, přední evropská módní platforma, se letos o svátcích zaměřuje na projev lidské pospolitosti a solidarity: objetí. Na sklonku roku plného nejistoty a odloučení se lidská pouta zdají být důležitější než kdy dřív a nová sváteční kampaň „Brzy se znovu obejmeme“ se snaží napříč Evropou probudit pocit optimismu a naděje.

Celý článek

Užijte si pyžamovou party ve stylovém pyžamku

Mrknout na oblíbený film, zahrát si karetní hru, nebo si u skleničky povídat o tom, jaké to bylo, když jste chodila na střední? Pyžamová party je skvělý nápad ať je vám patnáct nebo pětatřicet, a pokud na takovou akci jdete, nebo ji dokonce pořádáte, nezapomeňte si vybrat stylové pyžamko!

Celý článek

MÓDNÍ NÁVRHÁŘKA JITKA KLETT SI VYBRALA JAKO TVÁŘ KAMPANĚ KAROLÍNU BOSÁKOVOU

Ne náhodou si známá módní návrhářka Jitka Klett vybrala pro představení své nové kolekce významný den 17. listopadu. V kolekci tak mimo jiné najdete propojení symbolů české i slovenské vlajky, stejně jako to, co nás spojuje v těchto časech.

Celý článek