dnes je 27.02.2020 a svátek má Alexandr

Rozhovor s Petrou Hušpauerovou z Appart Label

Přidat na Seznam.cz
Jestli hledáte pohodlné oblečení, které nebudete nikdy chtít svléct a zároveň v něm budete vypadat fantasticky, seznamte se s malou českou značkou Appart Label. Šijí krásné, minimalismem inspirované oblečení z teplákoviny. Víc se dozvíte v rozhovoru s designérkou Petrou Hušpauerovou.

Čím se podle Vás liší Vaše oblečení od toho, co se dá pořídit v běžných řetězcích?

Základ je kvalitní šití a kvalitní materiály. Ale gró všeho jsou detaily, ty mne vždy zajímaly a bavily. Chtěla jsem, aby se na pohodlném oblečení, které je na pomezí normálního nošení a nošení na doma, našlo něco speciálního, signaturního, něco, co nás odliší a charakterizuje.

Jak si vybíráte látky, ze kterých šijete?

Látky, které používáme, trochu stále obměňujeme. Kvalita bohužel občas klesne a musíme najít jinou variantu. Nechávám si dovážet materiál z Německa, Holandska nebo také testujeme bio materiál z Česka. Teď mám třeba černou látku na míru, přesně nabarvenou tak, jak já chci, aby černá černou byla. Je to nekonečný boj, neustálé hledání a pátrání, aby zákazníci dostávali tu samou kvalitu, na kterou jsou zvyklí.

Jak vypadá výrobní proces značky Appart Label?

Střih vymýšlím já, já také vybírám látky. Na šití mám moc šikovnou švadlenku, já pomůžu, když se třeba v dílně nestíhá, ale nejsem tak zdatná. Zaměřuji se spíš na doladění detailů, stužek nebo koženkových aplikací. Po závěrečné kontrole jde oblečení do showroomu BACKYARD na Kozím plácku nebo přes e-shop rovnou k zákaznicím. Upravujeme oblečení na míru, jde hlavně o zkracování nebo prodlužování, každopádně se snažíme být v co nejužším kontaktu se zákazníkem.

Kolik kousků od jednotlivých modelů vyrábíte?

Záleží samozřejmě na úspěšnosti typu daného modelu. Už neděláme sezony jaro/léto, podzim/zima, ale máme základní řadu tepláků a mikin, které se dají nosit po celý rok. Odhadem ušijeme sto kusů toho nejoblíbenějšího typu tepláků. A pak jsou tu sezonní kousky jako sukně nebo šaty, ty šijeme ve velice malých sériích, okolo třiceti kusů. Takže by se nemělo stát, že se v mém oblečení budou lidé potkávat na ulici.

Kdo u Vás nakupuje, jak vypadá Vaše typická zákaznice?

Když jsem začínala, tak jsem měla o cílové skupině jinou představu. Myslela jsem, že budu šít hlavně pro mladé lidi, studenty a podobně, ale nejvíc u mě nakupují maminky na mateřské dovolené, které určitě ocení to, že se tepláky mohou hodit do pračky na třicítku a všechny detaily ať stuhy nebo koženka, jsou dostatečně testované, a nic se jim nestane. Také u mě nakupují těhotné ženy, moje střihy jsou oversize, takže je může nosit i žena s bříškem.

Proč jste se rozhodla právě pro teplákovinu?

Já jsem odjakživa chodila v pohodlném oblečení. K teplákům mám silný vztah už z dětství, kdy jsem trávila léta u babičky a nosila jsem poděděné velké tepláky po bratrovi nebo sestřenicích. A když přišel nápad, že bych se mohla věnovat vlastnímu podnikání, tak jsem spíš z vtipu řekla, že bych mohla šít stylové tepláky, ve kterých by člověk chtěl jít ven, nejen s odpadky, tak mi můj bratr řekl, že to není zas tak špatný nápad.

Bylo těžké rozjet svou vlastní značku?

Ze začátku jsem ještě dlouho pracovala v regulérním zaměstnání, ale musela jsem svou práci v agentuře opustit, protože jsem neměla šanci všechno stíhat. Trvalo pět let, než jsem mohla říct, že mě Appart živí. Hodně mi pomáhá můj bratr, za co jsem mu moc vděčná. Já jsem spíš na tu kreativní a estetickou stránku, on řeší finance a cenotvorbu. Dobře se doplňujeme.

Co čeká Appart Label v budoucnosti?

Je spousta věcí, které bych si s mou značkou chtěla splnit. Máme tedy rozpracovanou zatím podpultovou záležitost, tedy pánskou kolekci a také nás snad čeká logický krok, a to kolekce dětská, aby si maminka mohla dítě obléct do stejného oblečení.

Přidat na Seznam.cz
#moda DOMÁCÍ TVORBA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY A NÁVRHÁŘI ROZHOVOR TEPLÁKY APPART LABEL PETRA HUŠPAUEROVÁ BACKYARD ČESKÝ DESIGN POHODLNÉ OBLEČENÍ NÁVRHÁŘI

Související články

G. Armani: Ženy jsou znásilňovány módou aneb Emporio Armani v Miláně

Ostrý italský jazyk Giorgia Armaniho si našel své téma na týdnu módy v Miláně. Jeho výrok úplně zastínil jeho novou podzimní kolekci ready-to-wear 2020 Emporio Armani, kterou byste ale rozhodně neměli minout.

Celý článek

Nový kreativní ředitel Chiapponi představil vizi, kterou se bude módní dům Tod's ubírat

Nový kreativní ředitel Walter Chiapponi představil na milánském týdnu módy svou debutovou kolekci pro módní dům Tod's. Kvalitní materiály, čisté střihy, sofistikovanost a návrat ke kořenům.

Celý článek

Puma a její první kroky k udržitelnosti

Globální sportovní značka PUMA a organizace First Mile vytvořily novou kolekci z recyklovaného plastu. Výsledkem spojení je stylová sportovní kolekce oblečení, bot i doplňků s příběhem. Koupí ekologické kolekce PUMA x FIRST MILE z recyklovaného vlákna, které pochází z plastových lahví shromážděných na sběrných sítích organizace First Mile, uděláte malý, ale významný krok směrem k udržitelnosti.

Celý článek

Emilia Wickstead, dvorní návrhářka vévodkyně Kate, a její nová ready-to-wear kolekce

Žena, která na významné události obléká nejen krásnou Catherine, vévodkyni z Cambridge, ale i Melanii Trump nebo Samanthu Cameronovou, na londýnském fashion weeku představila novou kolekci podzim/zima. Podívejte se na elegantní a sofistikované modely návrhářky Emilie Wickstead!

Celý článek

Alberta Ferretti se s podzimní kolekcí vrátila do osmdesátých let

Alberta Ferretti se nesnažila svou novou kolekci popsat tak, jak to někteří návrháři dělají. Krejčovina, denní prádlo a ženskost. Pouze těmito slovy charakterizovala podzimní a zimní sbírku 2020. 
 

Celý článek

Katka Říhová a Karel Kašák: Jaký vztah mají k módě

Říkají nám, jak se máme oblékat, ale návrháři to nejsou. Říkáme, jaké bude počasí, ale meteorologové nejsme. Vyzpovídali jsme dva nejoblíbenější moderátory počasí. Jaký vztah mají k meteorologii a jaký k módě? A že si tyto obory nejsou až tak cizí. Na to nám odpovídala Katka Říhová a Karel Kašák.

 

Celý článek

Giorgio Armani projevil soucit a solidaritu vůči Číně na přehlídce bez diváků

Závěr přehlídky Giorgio Armani podzimní kolekce 2020 byla více než dojemná. Návrhář, který nadále dokazuje důležitost módy pro společnost, projevil solidaritu s Čínou, kterou sužuje prozatím neléčitelný coronavirus.

Celý článek

Raf Simons nastupuje jako pomocný kreativní ředitel do Prady

O tom, že by se Raf Simons mohl připojit k Miuccie Pradě, se spekulovalo již nějakou dobu. A konečně je to tady. Belgický návrhář nastoupí jako pomocný kreativní ředitel do Prady a společně s Miucciou představí první kolekci v září 2020.

Celý článek