Stížnost zákaznice na Facebooku dohnala H&M k zvětšování velikostí

Stížnost zákaznice na Facebooku dohnala H&M k zvětšování velikostí

Módní značky si často neuvědomují, jak moc závažné je pro zákazníka to, jakou velikost jeho oblečení má. Přesvědčili se o tom například v H&M po negativních ohlasech, které rozpoutal jeden Facebookový příspevěk.

Studentce Lowri Byrne se jedním postem na Facebooku v roce 2017 podařilo něco neuvěřitelného. Příspěvek donutil nejvyšší management jedné z nejrozšířenějších módních společností na světě změnit svou dosavadní strategii, týkající se velikosti oblečení. "Prosím, upravte velikosti oblečení, protože tohle je naprosto směšné!" napsala Byrnová. "Mám velikost 12 a menší (v ČR 40, M) a dnes v obchodě H&M jsem se musela poohlédnout po těchto šatech velikosti 18 (46,L). Šaty, které mám na sobě na fotografii jsou velikosti 16 (44,L) a téměř se nemohu nadechnout. Nejen, že to bylo nepříjemné, protože ty šaty jsem si chtěla opravdu koupit, ale uvědomila jsem si, kolik žen si bere svou velikost velmi k srdci, a kdyby jedna z nich musela žádat o velikost 18, neumím si ani představit, jak by jí to deprimovalo!"

Její příspěvěk vyvolal na Facebooku nečekané množství podobných zkušeností rozhořčených žen a dívek. "Nedělám si srandu, ale šaty velikosti 12, které jsem v H&M koupila, jsou mé pětileté dceři! Mně samozřejmě nejsou," komentovala to jedna z rozhořčených zákaznic. Mnoho žen jsou toho názoru, že velikosti, které H&M aplikuje centrálně ve všech zemích, je založeno na velikostech mladých dívek, které ještě nejsou plně vyvinuté.

Porovnání velikostí kalhot v H&M (menší) a stejné velikosti kalhot zakoupených v Primarku, autor: Sarah Bell

Co na to H&M?

Reakce firmy na sebe nenechala dlouho čekat. Tehdy se mluvčí H&M k věci vyjádřil pro magazín Cosmopolitan následovně: "H&M si velmi cení jakéhokoliv zákaznického feedbacku. Naším záměrem je, aby se zákazník cítil v našem oblečení dobře a ostatní nepříjemné okolnosti rozhodně nebyly zamýšlené účelně natož chtěné. Velikosti používané H&M jsou globální a konkrétně ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska jsou velikosti naprosto stejné jako v 66 dalších zemích, se kterými H&M obchoduje a stejně tak i v online obchodu. Stále upozorňujeme na tuto problematiku a centrální oddělení pro ustanovení velikostí pracuje na nové strategii."

Přijde změna

Na základě těchto peripetií a dlouhodobých sporů uvnitř firmy nakonec H&M oznámilo tento měsíc, že ve Velké Británii zavádí nové zvětšené velikosti. Společnost přiznala, že nakupování oblečení se v dnešní hektické době stává velmi stresovou záležitostí. Pravdou je, že Velká Británie, kde byly stížnosti největší, se dlouhodobě potýká se zdravotními potížemi své populace z hlediska nezdravého životního stylu. Záhy na toto oznámení společnosti reagovala i dceřiná centrála H&M ve Švédku stejně - tedy vyrovnání velikostí s těmi britskými. Dnes tedy již ženy v Británii a ve Švédsku najdou pod číslem 18 evropskou velikost 40 a ne 38, tedy britských 10, jak tomu bylo ještě minulý měsíc.

H&M group; Facebook.com, Twitter.com,
The Independent, Cosmopolitan.com

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram