dnes je 19.09.2020 a svátek má Zita

Tom Ford a Anna Wintour zachraňují módní průmysl před ekonomickou krizí

Přidat na Seznam.cz
Žijeme v době koronavirové. Nikdo nečekal, co přijde. Nikdo neví, co bude. Společně to ale zvládneme. Někteří z nás ale myslí nejen na to, jak zachránit současnou žalostnou situaci ve světě, ale také na to, co přijde. Čeká nás totiž i doba pokoronavirová.

Koronavirové onemocnění Covid-19 ze dne na den prakticky zastavilo celý svět. Lidstvo, společnost i ekonomiku. Ačkoli se postižené státy do poslední chvíle bránily razantním zásahům do svých ekonomik, bylo hned ze začátku jasné, že se mezinárodní obchod zpomaluje, ekonomika zastavuje a finanční svět se přestává točit.

Nemoc si nevybírá

Módní průmysl ví, že se tento problém týká i jeho. Snad bude dokonce postižen mnohem více než ostatní sektory. Luxusní móda je předmětem výlučné spotřeby, a tak když domácnosti budou střádat, vytvářet rezervy či nebudou mít dostatek finančních prostředků, bude uspokojování potřeb luxusní módy odsunuto na pomyslnou druhou kolej. Konečně, příklady známe i z historie. Například po teroristických útocích 11. září 2001, kdy USA, ale i další státy, zažily velký ekonomický šok, zkrachovalo několik relativně nových a nadějných módních značek. Málokdo si však tento problém v současnosti uvědomuje. 

Veřejné ohrožení módy

Problém, který teprve přijde, však vycítila šéfredaktorka magazínu Vogue a módní guru Anna Wintour a předseda Rady módních návrhářů v Americe designér Tom Ford. Společně se rozhodli oživit plán, který byl použit  právě během krize v roce 2001. Obě hvězdy světové módy si uvědomily, že módní průmysl bude potřebovat velkou finanční injekci, aby nepodlehl finanční depresi, která světu hrozí. Založily proto záchranný nadační fond s názvem Common Thread. Zde budou moci žádat módní návrháři a firmy o podporu či finanční kompenzaci ztráty, kterou jim způsobila koronavirová krize. Do fondu již své peníze vložilo spousta donátorů. Jejich jména zůstávají však dočasně utajená. Fond byl totiž založen spíše na emotivní bázi a jeho konkrétní podoba a forma přidělování podpory bude ještě předmětem diskuze. I tak se však jedná o světýlko naděje pro potenciálně krachující subjekty v módním průmyslu. Situaci pro vás i nadále budeme sledovat.

CFDA.com, foto: Pinterest

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI VOGUE CFDA TOM FORD ANNA WINTOUR EKONOMIKA KORONAVIRUS

Související články

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek

Diskuze a přednášky nejenom o udržitelnosti představí během Mercedes-Benz Prague Fashion Week SmetanaQ Talks

Dlouhodobý koncept v podobě mikro konference v rámci oficiálního programu na MBPFW proběhne ve dnech od 9. do 10. září. Těšit se můžeme na diskuzi o udržitelnosti, identitě i hranic v módě.

Celý článek