dnes je 14.04.2021 a svátek má Vincenc/Vincent

Úspěch je mix dřiny, štěstí a poučení se z předchozích chyb, říká průkopnice české kosmetiky Eva Štěpánková

Přidat na Seznam.cz
Eva Štěpánková si ve svém životě zažila mnohé. I přes všechny překážky však dokázala od základů vybudovat úspěšnou firmu Ryor, která by mohla v odvětví přírodní kosmetiky konkurovat i zahraničí.

Zdroj: Archiv Ryor

Úspěšná podnikatelka a průkopnice českého kosmetického průmyslu. To je Eva Štěpánková, zakladatelka úspěšné firmy Ryor, která se zaměřuje na výrobu přírodní kosmetiky. Z počátku společnost dodávala produkty do profesionálních kosmetických salónů. Dnes je však kosmetika od Ryoru oblíbeným produktem pro domácí ošetření. Úspěch Evy Štěpánkové dosáhl závratných výšin. V roce 2019 byla časopisem Forbes zařazena mezi 125 nejvlivnějších žen Česka. Jak kosmetický průmysl ovlivnila zdravotní krize a co si myslí o nových trendech nejen v kosmetice, ale také v módě? Na to jse se zeptali v exkluzivním rozhovoru. 

Co pro Vás osobně znamená ženská krása?

Není to pouze věc povrchní, ale i vnitřní. Nejde jen o to, jak vypadáte, ale i o to, co z vás vyzařuje.

Jaký máte vztah k módě a módním trendům? Máte například nějakou oblíbenou značku, na kterou nedáte dopustit?

Značku asi ne, mám oblíbenou barvu a obchod. Barvou je žlutá a obchod je Elegance v Terronské ulici na Praze 6, tam je opravdu hvězdný personál, který se stará, ale zároveň nic nevnucuje. Jsou schopni se vcítit do vašeho stylu.

Jaký je vztah českých žen v kosmetice? Mění se časem?

Je vidět, že si ženy rády dopřávají, více nad kosmetikou přemýšlejí, víc se ptají. Už to není jen o běžných krémech, ale především o speciální péči, jako jsou séra, masky a další přípravky. Umějí si samy sestavit ošetření z více přípravků, my tomu říkáme vrstvená péče. A pokud neumí, rádi jim poradíme, a to klidně i online na ryor.cz.

Zdroj: Archiv Ryor

Jaké trendy jsou aktuálně v kosmetické branži aktuální?

Pro nás vývojáře není nyní jednoduché se orientovat v trendech. Schůzky s dodavateli surovin nejsou a nebo jsou pouze online, což není ono. Zahraniční veletrhy se také nekonají. Máme za sebou dobu „antibakteriálních gelů“. Obecně se dá říci, že je velký trend výrobků s kanabidiolem. Ty jsme vytvořili už v roce 2017 jako první značka v ČR. Dále jsou v kurzu třeba suroviny, které zmírňují účinky modrého záření. Nicméně Ryor nejde příliš s „trendovými“ věcmi, které jsou časově omezené, ale snažíme se tvořit výrobky, které si najdou své věrné zákazníky a budou tu s námi léta.

Co je nezbytné pro správnou péči o pleť a co je nejčastější chybou?

Nejčastější chybou je špatné čištění pleti, což se může postupem času pěkně vymstít. Špatným čištěním se zbavujeme ochranného kožního filmu, který bychom si měli rozhodně hýčkat. Pokud o pleť nepečujeme správně, pleť se může stát citlivou. Ideální je mít 4 základní výrobky – odličovač, tonikum, denní a noční krém. To je základ.

Zdroj: Archiv Ryor

Mladí začínající podnikatelé se setkávají s mnoha problémy, které s sebou nese nová doba, jako jsou stres, přepracování či nerovnováha mezi prací a osobním životem. Jaký je v tomto ohledu Váš recept na úspěch?

Mají to těžké, doba není ideální, navíc ze všech stran na ně útočí články o tom, jak je okolí úspěšné, jak rychle vydělali první peníze apod. Ovšem pravda je, že úspěch je mix dřiny, štěstí a poučení se z předchozích chyb. Důležité je mít výdrž, věřit ve vlastní produkt a nebát se konstruktivní kritiky.

V čem je výhoda a v čem nevýhoda být ženou pro úspěch v českému businesse?

Nevýhodou je, že od ženy se stále očekává ještě péče o rodinu, o domácnost. Ale je to také hodně o tom, v jaké žijete „bublině“ a co vše připustíte. Výhodou žen bývá schopnost intuice, citlivost k problematice, empatie.

Zdroj: Archiv Ryor

V životě vás potkalo mnoho překážek, nejvážnější asi ta zdravotní, co Vám dalo sílu pokračovat?

Každá překážka vás formuje. Já jich zažila hodně. Dva rozvody, starala jsem se o maminku po mrtvici 10 let. Teprve potom dítě, ale to už jsem byla sama. Pak přišlo budování firmy a nakonec přišla operace páteře, která mě vykolejila na roky. Nyní se hodně soustředím na svoje zdravotní výkony - fyzioterapii a cvičení. Hodně mi pomohlo moje okolí, a to že mě dcera Jana včas vzala z nemocnice do domácí péče. Psychika je nesmírně důležitá.

Jak Vás osobně i Vaši firmu zasáhla „doba covidová“?

Báli jsme se, a to hodně. Nakonec nám osobně nebylo tak zle. Naší výhodou ovšem je, že jako rodinná firma jsme velmi pružní a uměli jsme se rychle přizpůsobit. Přišli jsme s Antimikrobiálním gelem na ruce s vůní okurky, který ruce čistí, ale zároveň je nevysušuje. Zákazníci nás v tom nenechali, objednávali dále. Ovšem i struktura zákazníků se změnila. Zejména nám chybí turisti. Také jsme se zaměřili na online prodej i marketing, zejména na živá vysílání, která jsme ale měli rozběhnutá od poloviny roku 2019.

Jaké výzvy podle Vašeho názoru čekají Českou republiku, české podnikání i Vás osobně, až krize skončí?

To je velmi těžké říci. Bude to mimořádně náročná doba. Česká republika je plná schopných a šikovných lidí. Ovšem musí se dát lidem prostor, podpořit je a ne jim pouze zmateně nařizovat a svazovat ruce. Velmi tedy záleží i na dalším vedení ČR a rozumné komunikaci s lidmi.

Přidat na Seznam.cz
ROZHOVOR ZE SPOLEČNOSTI KOSMETIKA RYOR EVA ŠTĚPÁNKOVÁ ČESKÁ BIO KOSMETIKA NEJVLIVNĚJŠÍ ŽENY

Související články

Kolekce Diane von Furstenberg x H&M HOME

Pozvěte do svého domova svět inspirovaný Diane von Furstenberg a oživte svůj interiér touto exkluzivní kolekcí.

Celý článek

Svatební trendy 2021 ze salonu tvuj-honeymoon.cz

Svatební trendy pro rok 2021. Jednoduché elegantní linie nabízí svatební salon TVŮJ HONEY MOON. "Svatební šaty jako z pohádky".   

Celý článek

Calvin Klein má novou designérskou posilu

V naprosté tichosti se koncem února do módního domu Calvin Klein přidal nový designer, Willy Chavarria.

Celý článek

Značka Valentino se omluvila za svou kampaň, která urazila tradiční japonskou šerpu na kimono

Italský módní dům se omluvil poté, co zveřejnil kampaň v hlavní roli s modelkou Mitsuki Kimurou, známou jako Kōki. Na kampaň se strhla kritika z japonských platforem sociálních médií.

Celý článek

I muži mají své rty. Jak o ně čeští muži pečují?

Nepotí se, nemají přirozenou ochranu a jde o jeden z nejcitlivějších orgánů, který máme na těle. Řeč je o rtech, které by stejně jako naše otisky prstů mohly sloužit kriminalistům k naší identifikaci.

Celý článek

Zbavte se snadno a rychle pih a znamének

Trápí vás nevzhledné znaménko, piha nebo jiný kožní nedostatek? Za pomocí nejmodernějších technologií za vás tento problém snadno a rychle vyřeší renomovaní specialisté v Petra Clinic!

Celý článek

Klára Haunerová, její institut módní tvorby oslavil 10 let

Institut módní tvorby poskytuje jedinečné oděvní kurzy se zaměřením na komplexní vzdělání v módním průmyslu. Ateliér nabízí plnohodnotné vzdělání v oboru módní industrie bez ohledu na předchozí zkušenosti nebo vzdělání.

Celý článek

Stoplist aneb kosmetika, kterou musíte vyhodit právě teď

Určitě to znáte. Kdo z nás si nekoupil krém, který nám nevyhovoval, nebo rtěnku, která po jednom použití skončila v zadní části skříňky? Po pár měsících nebo letech se nám najednou nahromadí velké množství přípravků, které vlastně vůbec nepotřebujeme.

Celý článek