dnes je 26.07.2021 a svátek má Anna

Úspěch je mix dřiny, štěstí a poučení se z předchozích chyb, říká průkopnice české kosmetiky Eva Štěpánková

Přidat na Seznam.cz
Eva Štěpánková si ve svém životě zažila mnohé. I přes všechny překážky však dokázala od základů vybudovat úspěšnou firmu Ryor, která by mohla v odvětví přírodní kosmetiky konkurovat i zahraničí.

Zdroj: Archiv Ryor

Úspěšná podnikatelka a průkopnice českého kosmetického průmyslu. To je Eva Štěpánková, zakladatelka úspěšné firmy Ryor, která se zaměřuje na výrobu přírodní kosmetiky. Z počátku společnost dodávala produkty do profesionálních kosmetických salónů. Dnes je však kosmetika od Ryoru oblíbeným produktem pro domácí ošetření. Úspěch Evy Štěpánkové dosáhl závratných výšin. V roce 2019 byla časopisem Forbes zařazena mezi 125 nejvlivnějších žen Česka. Jak kosmetický průmysl ovlivnila zdravotní krize a co si myslí o nových trendech nejen v kosmetice, ale také v módě? Na to jse se zeptali v exkluzivním rozhovoru. 

Co pro Vás osobně znamená ženská krása?

Není to pouze věc povrchní, ale i vnitřní. Nejde jen o to, jak vypadáte, ale i o to, co z vás vyzařuje.

Jaký máte vztah k módě a módním trendům? Máte například nějakou oblíbenou značku, na kterou nedáte dopustit?

Značku asi ne, mám oblíbenou barvu a obchod. Barvou je žlutá a obchod je Elegance v Terronské ulici na Praze 6, tam je opravdu hvězdný personál, který se stará, ale zároveň nic nevnucuje. Jsou schopni se vcítit do vašeho stylu.

Jaký je vztah českých žen v kosmetice? Mění se časem?

Je vidět, že si ženy rády dopřávají, více nad kosmetikou přemýšlejí, víc se ptají. Už to není jen o běžných krémech, ale především o speciální péči, jako jsou séra, masky a další přípravky. Umějí si samy sestavit ošetření z více přípravků, my tomu říkáme vrstvená péče. A pokud neumí, rádi jim poradíme, a to klidně i online na ryor.cz.

Zdroj: Archiv Ryor

Jaké trendy jsou aktuálně v kosmetické branži aktuální?

Pro nás vývojáře není nyní jednoduché se orientovat v trendech. Schůzky s dodavateli surovin nejsou a nebo jsou pouze online, což není ono. Zahraniční veletrhy se také nekonají. Máme za sebou dobu „antibakteriálních gelů“. Obecně se dá říci, že je velký trend výrobků s kanabidiolem. Ty jsme vytvořili už v roce 2017 jako první značka v ČR. Dále jsou v kurzu třeba suroviny, které zmírňují účinky modrého záření. Nicméně Ryor nejde příliš s „trendovými“ věcmi, které jsou časově omezené, ale snažíme se tvořit výrobky, které si najdou své věrné zákazníky a budou tu s námi léta.

Co je nezbytné pro správnou péči o pleť a co je nejčastější chybou?

Nejčastější chybou je špatné čištění pleti, což se může postupem času pěkně vymstít. Špatným čištěním se zbavujeme ochranného kožního filmu, který bychom si měli rozhodně hýčkat. Pokud o pleť nepečujeme správně, pleť se může stát citlivou. Ideální je mít 4 základní výrobky – odličovač, tonikum, denní a noční krém. To je základ.

Zdroj: Archiv Ryor

Mladí začínající podnikatelé se setkávají s mnoha problémy, které s sebou nese nová doba, jako jsou stres, přepracování či nerovnováha mezi prací a osobním životem. Jaký je v tomto ohledu Váš recept na úspěch?

Mají to těžké, doba není ideální, navíc ze všech stran na ně útočí články o tom, jak je okolí úspěšné, jak rychle vydělali první peníze apod. Ovšem pravda je, že úspěch je mix dřiny, štěstí a poučení se z předchozích chyb. Důležité je mít výdrž, věřit ve vlastní produkt a nebát se konstruktivní kritiky.

V čem je výhoda a v čem nevýhoda být ženou pro úspěch v českému businesse?

Nevýhodou je, že od ženy se stále očekává ještě péče o rodinu, o domácnost. Ale je to také hodně o tom, v jaké žijete „bublině“ a co vše připustíte. Výhodou žen bývá schopnost intuice, citlivost k problematice, empatie.

Zdroj: Archiv Ryor

V životě vás potkalo mnoho překážek, nejvážnější asi ta zdravotní, co Vám dalo sílu pokračovat?

Každá překážka vás formuje. Já jich zažila hodně. Dva rozvody, starala jsem se o maminku po mrtvici 10 let. Teprve potom dítě, ale to už jsem byla sama. Pak přišlo budování firmy a nakonec přišla operace páteře, která mě vykolejila na roky. Nyní se hodně soustředím na svoje zdravotní výkony - fyzioterapii a cvičení. Hodně mi pomohlo moje okolí, a to že mě dcera Jana včas vzala z nemocnice do domácí péče. Psychika je nesmírně důležitá.

Jak Vás osobně i Vaši firmu zasáhla „doba covidová“?

Báli jsme se, a to hodně. Nakonec nám osobně nebylo tak zle. Naší výhodou ovšem je, že jako rodinná firma jsme velmi pružní a uměli jsme se rychle přizpůsobit. Přišli jsme s Antimikrobiálním gelem na ruce s vůní okurky, který ruce čistí, ale zároveň je nevysušuje. Zákazníci nás v tom nenechali, objednávali dále. Ovšem i struktura zákazníků se změnila. Zejména nám chybí turisti. Také jsme se zaměřili na online prodej i marketing, zejména na živá vysílání, která jsme ale měli rozběhnutá od poloviny roku 2019.

Jaké výzvy podle Vašeho názoru čekají Českou republiku, české podnikání i Vás osobně, až krize skončí?

To je velmi těžké říci. Bude to mimořádně náročná doba. Česká republika je plná schopných a šikovných lidí. Ovšem musí se dát lidem prostor, podpořit je a ne jim pouze zmateně nařizovat a svazovat ruce. Velmi tedy záleží i na dalším vedení ČR a rozumné komunikaci s lidmi.

Přidat na Seznam.cz
ROZHOVOR ZE SPOLEČNOSTI KOSMETIKA RYOR EVA ŠTĚPÁNKOVÁ ČESKÁ BIO KOSMETIKA NEJVLIVNĚJŠÍ ŽENY

Související články

Milujeme Cimrmana a Švejka, díky tomu nelpíme na přílišné korektnosti, říká guru českého PR Dita Stejskalová

Dita Stejskalová stojí již řadu let v čele české pobočky Ogilvy jako členka vedení společnosti. Zároveň zde řídí PR oddělení. Jaký má názor na módu a co si myslí o trendu absolutní korektnosti?

Celý článek

Petra Kvitová nám ještě před odletem na olympiádu prozradila svůj talisman pro štětí

Petra Kvitová ve čtvrtek zamířila na své 4. olympijské hry do Tokia. Ještě před tím se však zastavila pro nové šperky a na krátký rozhovor, jaké šperky ráda kupuje a zda má svůj talisman pro štěstí.

Celý článek

Charitativní akci Evy Čerešňákové v centru Prahy navštívil i herec Orlando Bloom

Charitativní akce na podporu již druhé základní školy v Bangladéši spojila hned několik příležitostí. 35. narozeniny Evy Čerešňákové i návštěva populárního herce Orlando Blooma.

Celý článek

Masturbace je nejen příjemná, ale také mimořádně zdravá, říká sexuoložka a ředitelka pro vzdělávání značky Satisfyer, Megwyn White.

Satisfyer byl založen v roce 2016 a stal se průkopníkem ve svém odvětví. Chce naučit lidi odhodit stud a prolomit ledy na poli sexuálního wellness.

Celý článek

Kasu už nedrží jen muži, říká CFO skupiny UNIQA Lucie Urválková

Přinášíme vám pokračování série rozhovorů s nejvlivnějšími ženami Česka. Tentokrát s Lucií Urválkovou, CFO finanční skupiny UNIQA. Co je nového ve světě čísel? A kde leží bod rovnováhy mezi kariérou a rodinou?

Celý článek

Herečka Jenovéfa Boková tváří kolekce LEEDA Red Carpet

Česká značka LEEDA přináší jednu kouzelnou kolekci za druhou. K oblíbené Red Carpet se tentokrát přidala i herečka a hudebnice Jenovéfa Boková.

Celý článek

Jak na hebkou a opálenou pokožku v 5 krocích i bez dovolené u moře

O tom, že příliš sluníčka naší pokožce spíše škodí, jistě všichni víme, ale když s tou bronzovou pokožkou vše vypadá tak nějak lépe. Jak tedy docílit hebké a opálené pokožky zdravě a během chvilky?

Celý článek

Odpočinek jsem musela na čas vyřadit ze svého slovníku, říká rektorka VŠE Hana Machková

Přinášíme vám další rozhovor s jednou z nejvlivnějších žen Česka. Tentokrát na naše otázky odpovídala rektorka VŠE Hana Machková. Jaké je povolání rektorky? Co pálí VŠE nejvíce? A jaké jsou prognózy pro českou společnost? Dozvíte se v článku.

Celý článek