Vilda Persy - umělecký maskér - vlásenkář a vizážista

Vilda Persy - umělecký maskér - vlásenkář a vizážista

Pokud má dívka nedostatky, Vilda je potlačí, pokud není hezká, tak ji prostě předělá

Líčení aneb čáry máry kouzelníka Vildy
Všechny se většinou líčíme samy a jsme přesvědčeny, že dobře. Trochu podléháme reklamě, že ta či ona řasenka změní naši vizáž a budeme hned hvězdou. Ale výsledek se nedostavuje – snad s výjimkou přirozeně krásné pravidelné a velmi mladé tváře. Je to jednoduché, když se líčíme a tuto chybu dělá i řada vizážistek, obkreslujeme kontury obličeje, prostě je zdůrazňujeme. A nejsou-li dokonalé, pak výsledek po nalíčení je mnohdy horší než před tím.

Dobrý vizážista je umělec, musí analyzovat obličej, zvážit, co se musí potlačit a co zdůraznit a musí mít celkovou vizi, jakýsi finální obraz. A pak jsou ještě dokonalejší vizážisti čarodějové a mezi ty patří Vilda Persy. Že je Vilda prvotřídní vizážista, to jsem zjistila při spolupráci již před lety, ale že patří do kategorie kouzelníků, jsem zjistila až mnohem později. Tehdy měl režisér roly pro okouzlující hvězdu z třicátých let, tmavovlásku s mikádem. Nikoho ani trochu podobnému tomuto požadavku jsem v maskérně neviděla. Po zkušenostech vím, že líčení herečku změní, ale byla tam jen drobná dívka s dlouhými nehezkými blond vlasy a nevýrazným obličejem. Odešla jsem asi na hodinu pro rekvizity, vrátila jsem se a ta černá hvězda tam byla. „Tak už konečně konečně Vildo?“ říkám.  „To je furt ta samá“ sděluje Vilda „ dyť to takhle rejža chtěl“. Stalo se mi to prvně v životě, přestože jsem zažila stovky módních přehlídek a stovky přeměn.

Pokud má dívka nedostatky, Vilda je potlačí, pokud není hezká, tak ji prostě předělá.

Ráda bych zde zdůraznila, že líčení je složitá profese a kurz líčení je sice dobrý, ale vizážistu z nikoho neudělá. Vilda se učil i vlásenkářem, takže k perfektnímu líčení udělá i úžasný účes, což je dokonalý celek. Samozřejmě, že nestačí ani studia, ani nadání samo osobě. Prošel ateliérem Národního divadla, kde se naučil dokonalosti v detailu. Jak běžel čas, líčil na prestižních módních přehlídkách, např. Max Mara a Taiza a spolupracoval jako vizážista s kosmetickými firmami jako např. Clarins, Helena Rubinstein a Guerlain. Dále následovaly muzikály Rusalka, Hair, Pomáda, Monte Christo,Kleopatra, Drakula, Tři mušketýři. Později naplnil i vizi režiséra Zdeňka Trošky svým podílem na filmu Z pekla štěstí a Kameňák 2 a 3. Jeho kreativita oslovila i televizi Prima, kde spolupracoval na několika programech.

Ovšem Vilda neoslnil jen mne, patří mezi naše umělce, kteří prorazili i do Hollywoodu. Svým vyzrálým uměním se podílel na filmech A Knight“Tale, Hart“s War a dalších různých hollywoodských produkcích, jako např. Tristan.

Od roku 2010 je vedoucí umělecký maskér seriálu Ordinace v růžové zahradě II, Gympl s ručením omezeným a dalších nově vznikajících seriálů.

 Bestiář             Kaměňák         Drácula           Časopis Linda  Nejkrásnější H.

    

Zdroj foto: persy.cz

 

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram