dnes je 21.09.2020 a svátek má Matouš

Vlákna z ananasů Pinatex začíná používat i Hugo Boss v nové kolekci veganské obuvi

Přidat na Seznam.cz
Pinatex je jedinečná přírodní textilie, která by v budoucnosti mohla nahradit kožené textilie, které jsou velmi škodlivé pro životní prostředí. Tuto technologii začala používat i značka Hugo Boss.

Technologie budoucnosti

Pinatex – tak se nazývá nově vyvinutá technologie, která by v budoucnosti mohla nahradit koženou textilii. Je vytvořena z vláken listů ananasu. Za vytvořením této textilie stojí velmi zajímavý příběh. Autorkou nápadu je španělská doktorka Carmen Hijosa, která od roku 1990 pracovala na testování kvality kožených výrobků. Postupem času však zjišťovala, jak veliký dopad na životní prostředí mají kožené výrobky. Věděla však, že alternativní textilie z PVC nejsou schopny kůži zcela nahradit už jen kvůli časové záruce a náročnosti zákaznického segmentu. Proto založila výzkum na vytvoření zcela nové udržitelné alternativy. Výzkum trval neuvěřitelných 8 let. Inspirace nakonec přišla z původní tradiční výroby textilií z rostlinných vláken.

Pozdvihnutí lokální ekonomiky

„Listy mají skvělé vlastnosti – jsou silné a pružné – napadlo mě tedy využít tyto vlákna pro vytvoření stejné struktury jako má kůže. A to byl začátek tohoto nového materiálu," říká Dr. Carmen Hijosa. Ananasové listy jsou navíc zemědělským odpadem, který tak může být efektivně využit. Dr. Carmen Hijosa tak založila vlastní firmu Ananas Anam Ltd. na výrobu tohoto jedinečného materiálu. Dodavatelé ananasových vláken jsou převážně zemědělci z Filipín, Pinatex tak dává možnost místním zemědělcům přivydělat si z odpadu, který by jinak skončil jako součást kompostu. Díky firmě Ananas Anam se dokonce začíná měnit struktura ekonomiky. Poptávka je přitom obrovská a firma bude v budoucnu pravděpodobně potřebovat další subdodavatele. Na jeden metr čtvereční látky Pinatex je potřeba 460 ananasových listů.

Hugo Boss a nová koncepce udržitelné módy

Letos v lednu dokonce začala Pinatex používat i značka Hugo Boss, která vytvořila novou kolekci „veganských" pánských bot. Kolekce je unikátní nejen v tom, že materiál byl vytvořen absolutně bez nutnosti utrpení zvířat, ale navíc není barven chemicky, pouze za použití přírodního barviva z rostlin. Podrážka bot je vytvořena z termoplastického polyuretanu (TPU), který je recyklovatelný. Boty je možné pořídit v modré, oranžové, černé či žluté barvě.

Od podrážky po krabici

A stejně jako boty je designováno i balení, ve kterém si je můžete pořídit. Boty totiž dostanete zabalené do materiálu s minimálním ekologickým dopadem – recyklovatelná papírová krabice se 100 % obnovitelnými vlákny. Koncepcí této kolekce se tak povedlo značce Hugo Boss odstartovat boj za udržitelnou módu pro rok 2019. „Tento projekt je součástí probíhající kampaně v rámci firemních závazků k inovativním nabídkám a zároveň výzkumu nových udržitelných alternativách designu, zdrojů, produkce a produktů jako takových," říkají zástupci značky Hugo Boss.

ananas-anam.com; dezeen.com; gulf-times.com

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI BOTY OBUV PÁNSKÁ OBUV HUGO BOSS UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNOST

Související články

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Personalizovaná kolekce tenisek Vault x Taka Hayashi vám umožní upravit si boty podle svého

Důraz na osobní kreativitu i propojení s rukopisem designéra v duchu „Design It Yourself“ je pro značku Vans zásadní. Alespoň co se týče podzimních projektů, které budou stát za pozornost.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek