dnes je 26.10.2020 a svátek má Erik

Zajímavosti o značce: Gucci

Přidat na Seznam.cz
Když míníme vysokou módu, značka Gucci je jednou z neodmyslitelných částí tohoto nablyštěného světa. Jak se taková legendární ikona zrodila? Kdo stojí za jejím úspěchem?

Gucci je jednou z nejoblíbenějších značek celého světa, její ikonické a nadčasové produkty miluje nejen zámožný svět, ale i například ten instagramový. Aktuálně se módnímu domu velmi daří pod vedením kreativního ředitele Alessandra Michela, který je v čele od roku 2015. Vraťme se však úplně na začátek, do italské Florencie, kde je kolébka celé společnosti Gucci.

Guccio Gucci

Guccio založil svůj malý obchůdek s koženou galanterií a zavazadly ve Florencii v roce 1921. Předtím pracoval ve skvostném a proslulém hotelu Savoy v Londýně, kde nadýchal zkušenosti a vysokou dávku inspirace, kterou pak přenesl do své kreativity. Jeho produkty měly nádech anglické šlechty, anglického stylu života.

Krok po kroku...

Mezi první velké klienty patřili, podle samotné značky Gucci, "aristokrati na koních", kteří měli zájem především o jezdecké vybavení. Odtud pochází pověstný koňský detail, který můžeme vidět například na mokasínech jako zlaté kování.

Když byla Itálie ve 40. letech minulé století pod fašistickou diktaturou, bylo obtížné obchodovat s kůží. Proto společnost experimentovala i s jinými materiály. A tak se začaly vyrábět vedle oblečení i doplňky. Leštěná hůl nebo kabelka s legendární bambusovou ohořelou rukojetí.

Dokud Guccio Gucci nezemřel, svou firmu vedl až do konce. Po jeho smrti převzali jeho obchod synové a propagovali produkty mezi hollywoodskými celebritami. Populární Gucci Hobo Bag nosily celebrity jako byla Elizabeth Taylor.

Mezi další výjimečné zákazníky Gucci patřila Grace Kelly, slavná americká herečka a později monacká kněžna, která si nechala na osobní žádost vytvořit jedinečný kousek hedvábného šátku se vzorem flóry. Renesance těchto slavných motivů představil Kris Knight v kolekci Cruise 2015.

Nám už známé Gucciho slavné mokasíny se svými podpisovými koňskými detaily byly přidány do sbírky kostýmního institutu v Metropolitním muzeu v New Yorku v roce 1985.

Další zajímavosti...

Mezi další zajímavosti patří například velice známý módní návrhář Tom Ford. Ve snaze dosáhnout nějaké pozitivní změny byl on v roce 1994 jmenován kreativním ředitelem v Gucci. Během 5 let byl zaznamenán nárůst prodeje o 90 % a díky tomu celá společnost měla hodnotu cca 4 miliardy dolarů. Ford ve své době působení byl největším akcionářem. V roce 2006 však z této firmy odešel a založil si svou vlastní značku.

Módní značka se zapsala i do Guinessovy knihy rekordů, a to v roce 1998 díky nejdražšímu páru džínů „Genius Jeans" na celém světě. Byly oceněny na neuvěřitelných 3 134 dolarů.

V roce 2005 se Gucci rozhodl zahájit partnerství s UNICEF. Díky tomuto spojení bylo určité procento všech zisků věnováno organizaci, která pomáhá dětem získat lepší vzdělání a zajištění čisté vody v zemích třetího světa.

Hvězdná současnost

V roce 2015 převzal post kreativního módního návrháře slavný a oblíbený Alessandro Michele. Od té doby tržby vzrostly o 12 % a Gucci je ještě výraznější. Jedná se o jednu z nejvíce oblíbených vysokých značek této doby. Nejen ženy, které si tuto módu mohou dovolit, ale i ženy, které milují krásu a styl. Těm všem by kabelka Gucci možná změnila život.

 

zdroj Foto: Pinterest

Přidat na Seznam.cz
MÓDNÍ NÁVRHÁŘI GUCCI GUCCIO GUCCI MÓDNÍ DOMY

Související články

Giorgio Armani nechal přehlídku své nové kolekce vysílat v italské národní televizi v hlavním vysílacím čase

V časech pandemie to nemá módní průmysl lehké. Z milánského Fashion Weeku se odhlásila většina učinkujících, a i sami organizátoři se velmi obávali toho, jak to v Miláně bude nebo nebude probíhat. Giorgio Armani, italský národní poklad, se ale rozhodl přiblížit svým lidem.

Celý článek

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Pánská kolekce Louis Vuitton v Tokiu v říši divů

Virgil Abloh je již několik let kreativním ředitelem značky Louis Vuitton pro pánské oblečení. Jako celý módní svět, i značka Louis Vuitton byla zasažena celosvětovou pandemií. Virgil Abloh však svou tvorbu nezastavil, a tak můžeme vidět jeho unikátní jarní kolekci 2021.

Celý článek

MBPFW: Vanda Janda předvedla dramatické siluety i hravé barvy

Poslední přehlídkový den pražského týdne módy předvedla svou kolekci i čerstvě třiadvacetiletá návrhářka Vanda Janda. Při vytváření kolekce se inspirovala divami, které ji nejvíce inspirují, a především pak svou babičkou Alicijou. 

Celý článek

Kde se bere vzrůstající oblíbenost nákupů v prémiových outletech?

Nakupování oblečení je pro mnoho lidí relaxací, pro jiné formou zábavy, pro další nezbytnou nutností. Tak či onak je to věc, která pořádně leze do peněz – zvláště pak v případě, kdy se chcete blýsknout známou značkou.

Celý článek

Ikonické módní přehlídky, které definují osmdesátá léta

Divoké osmdesátky byly dekádou extravagantnosti. Zvlášť co se týče módních přehlídek. Je na čase, připomenout si ty nejpamátnější, které dokonale definují osmdesátá léta. 

Celý článek

Nová kampaň na kolekci brýlí Gucci byla zasazena do osmdesátých let

Kreativní ředitel Alessandro Michele se opět nebál odvázat. Celá kampaň značky Gucci je zasazena do losangeleské prodejny desek Amoeba Music Hollywood, která svým interiérem i exteriérem připomíná skutečné osmdesátky. 

Celý článek

Jak koronavirus mění módní průmysl

Ještě před několika týdny bylo otevřené zákulisí několika módních přehlídek. Dnes, o pouhý měsíc později, nepředstavitelná věc. Koronavirus COVID-19 zastavil život téměř celého světa. Jaký dopad to má nyní na módní průmysl?

Celý článek