dnes je 24.11.2020 a svátek má Emílie

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Přidat na Seznam.cz
Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Rozjasnit nebo zesvětlit?

Konkrétní kritéria, jakými bude společnost své produkty znovu hodnotit, zatím nejsou známy. Každopádně se bude vedení ohlížet především na hodnocení tzv. kulturní citlivosti. Hodnotit se nebude pouze produkt jako takový, ale i vyjádření na etiketách, zvláště pak se uvažuje o výrazech jako "zesvětlení" nebo "rozjasnění". Tyto termíny jsou podle kritiků v souvislosti s pleťovými produkty rasistické.Podněty vzešly od samotných zaměstnanců. Což není překvapivé, protože Estée Lauder, jako každý nadnárodní korporát zaměstnává příslušníky všech možných ras. Kulturní diversita je téma, se kterým se více či méně úspěšně potýkají všechny podobné společnosti.

Zdroj: iStock

Asijský trh je v pořádku

Estée Lauder není jediným kosmetickým gigantem, který čelí takovým obviněním. Z rasismu kvůli zesvětlovacím výrobkům byli obviněni i konkurenti společnosti jako L’Oreal SA, Unilever Plc, Johnson & Johnson či Beiersdorf AG. Tato obvinění nezměnilo ani jiné zacílení těchto produktů. Zesvětlovací produkty jsou totiž oblíbené především v Asii. Otázka rasismu prodeje podobných výrobků se ale týká především USA a Evropy.

Zdroj: FashionNetwork

Diskuse na téma rasismus v kosmetice však rozvířila další otázky, které bude nutné v budoucnu vyřešit. Je na místě vytvářet několik různých odstínů například v jedné sadě, aby byla zachována kulturní sensitivita výrobku? A jak tato kauza změní komunikaci směrem k zákazníkům velkých kosmetických gigantů? Otázky zůstávají, ale nikdo zatím nenabízí odpověď.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KRÁSA KOSMETIKA ESTÉE LAUDER RASISMUS MAKE-UP

Související články

Nejžhavější knižní novinky

K podzimním a zimním dlouhým večerům patří kromě svařáku a krbu hlavně knihy. V naší redakci jsme daly hlavy dohromady a vybraly jsme pro vás to nejlepší, co bylo během letošního podzimu vydáno. Pojďte se s námi nechat inspirovat buď tipem na vánoční dárek nebo udělejte radost sobě a obstarejte si zábavu na klidné a pohodové večery.

Celý článek

Historie časopisu Elle

Jeden z nejoblíbenějších módních magazínů, jehož původ začínal ve Francii. Název Elle znamená z francouzštiny „ona“. Dnes už časopis vychází v několik jazycích a je známý po celém světě.

Celý článek

Každý během života mění své názory, ale i módní trendy, proč tomu tak je?

Móda i názory se během života mění. Člověk se vyvíjí, a tak i jeho vkus a priority s ním. Móda se střídá v našem životě možná více než si uvědomujeme. Začíná to v dětství a končí stářím.

Celý článek

Jak na podzimní líčení? Široká paleta barev, přirozené obočí a karamelová rtěnka jako třešnička na dortu

Dnešní doba dovoluje podstatně více, než tomu bylo zvykem. Podzimní líčení už se dávno netočí jenom kolem barev spadaného listí. Radovat se budou čisté romantické duše stejně jako ženy s vyzývajícím stylem.

Celý článek

Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění

Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?

Celý článek

Jsme rádi, že jsme Češi, říkají tvůrci Bohémy manželé Neubergerovi

Bohéma - trička s originálními motivy, které se navracejí k českým osobnostem a skvostům. I tak by se dal charakterizovat unikátní koncept, který mají na svědomí manželé Eliška a Oldřich Neubergerovi, kteří navrhují trička s velkými Čechy i českými uměleckými díly. Jak vznikla jejich značka Bohéma a co pro ně znamená být Čechy, jsme se zeptali v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Lucie Vondráčková nafotila kalendář s vlky

Pes křížený s vlkem po boku dvanácti českých a slovenských osobností je hlavním tématem dobročinného kalendáře. Letos se do něj zapojili například Vladimír Polívka, Petra Hřebíčková, Bára Mottlová, Milan Peroutka, Monika Absolonová, Pepa Kůrka nebo také herci Jiří Dvořák a Igor Orozovič.

Celý článek

Plus size modelové jako hvězdy módních kampaní

Trend vyhublých modelek pomalu ale jistě ustupuje. Nahrazují je lidé s realistickými proporcemi, kteří mají blíž k běžnému zákazníkovi. Sami modelové se teprve probírají z šoku, že i oni, kteří nikdy nevěřili, že by se ve světě modelingu mohli prosadit, jsou nyní hvězdami. 

Celý článek