dnes je 22.09.2020 a svátek má Darina

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Přidat na Seznam.cz
Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Rozjasnit nebo zesvětlit?

Konkrétní kritéria, jakými bude společnost své produkty znovu hodnotit, zatím nejsou známy. Každopádně se bude vedení ohlížet především na hodnocení tzv. kulturní citlivosti. Hodnotit se nebude pouze produkt jako takový, ale i vyjádření na etiketách, zvláště pak se uvažuje o výrazech jako "zesvětlení" nebo "rozjasnění". Tyto termíny jsou podle kritiků v souvislosti s pleťovými produkty rasistické.Podněty vzešly od samotných zaměstnanců. Což není překvapivé, protože Estée Lauder, jako každý nadnárodní korporát zaměstnává příslušníky všech možných ras. Kulturní diversita je téma, se kterým se více či méně úspěšně potýkají všechny podobné společnosti.

Zdroj: iStock

Asijský trh je v pořádku

Estée Lauder není jediným kosmetickým gigantem, který čelí takovým obviněním. Z rasismu kvůli zesvětlovacím výrobkům byli obviněni i konkurenti společnosti jako L’Oreal SA, Unilever Plc, Johnson & Johnson či Beiersdorf AG. Tato obvinění nezměnilo ani jiné zacílení těchto produktů. Zesvětlovací produkty jsou totiž oblíbené především v Asii. Otázka rasismu prodeje podobných výrobků se ale týká především USA a Evropy.

Zdroj: FashionNetwork

Diskuse na téma rasismus v kosmetice však rozvířila další otázky, které bude nutné v budoucnu vyřešit. Je na místě vytvářet několik různých odstínů například v jedné sadě, aby byla zachována kulturní sensitivita výrobku? A jak tato kauza změní komunikaci směrem k zákazníkům velkých kosmetických gigantů? Otázky zůstávají, ale nikdo zatím nenabízí odpověď.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KRÁSA KOSMETIKA ESTÉE LAUDER RASISMUS MAKE-UP

Související články

Čeští i slovenští designéři znovu šijí šaty na malé panenky v rámci charitativního projektu Helping Dolls

Charitativní projekt Pink Carpet: Helping Dolls přichází s pátým ročníkem. Na podzim se tak můžeme těšit na šaty českých i zahraničních návrhářů vyrobených na malé panenky.

Celý článek

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Jak vybrat perfektní krém na obličej bez kosmetičky

Jednoduchý, užitečný a nezbytný kosmetický přípravek, který by neměl chybět v žádné kosmetické taštičce, to je pleťový krém. Na výběr je takřka z nekonečného množství druhů, v široké nabídce je někdy takřka nemožné se zorientovat.

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek