
G. Armani: Ženy jsou znásilňovány módou aneb Emporio Armani v Miláně
Ostrý italský jazyk Giorgia Armaniho si našel své téma na týdnu módy v Miláně. Jeho výrok úplně zastínil jeho novou podzimní kolekci ready-to-wear 2020 Emporio Armani, kterou byste ale rozhodně neměli minout.
Ultimátní vize jednoho návrháře
Všichni si mysleli, že Giorgio Armani, zakladatel a hlavní návrhář značky Armani, postavil svou novou podzimní kolekci Emporio Armani na klasice – pánské a dámské ready-to-wear v hávu udržitelnosti a recyklace módy, což se na letošních fashion weeks už několikrát objevilo. Jaké však bylo překvapení přítomných, když na tiskové konferenci Giorgio Armani představil svou vizi.
„Myslím, že je čas, abych řekl, co si opravdu myslím. Ženy jsou znásilňovány námi, návrháři. Když jde dáma po ulici a uvidí reklamu s ženou s krásnými prsy a zadkem, chce být jako ona, a to je to, jak ji znásilňujeme… Znásilnit ženu můžete několika způsoby, ať už ji hodíte do sklepa nebo jí nadiktujete, jak se má oblékat,“ řekl rozhořčeně Giorgio Armani na tiskové konferenci po přehlídce.
Nechtěný WOW efekt
Tento komentář jako by zastínil celou kolekci s názvem Be a Poem, která byla představena na milánském týdnu módy. Přestože ta byla plná lehkosti a elegance, jak to Giorgio Armani umí, jeho ostrá rétorika zaplnila titulky všech předních módních magazínů.
Zvláštní užití drsného přirovnání
Novináři se na Twitteru podivují nad tím, co vedlo návrháře použít tak ostrá slova, jako je znásilnit (it. stuprare) a užít v tomto smyslu tak zvláštní metafory v souvislosti s módním průmyslem. V mnoha článcích je tak Giorgio Armani kritizován za znevažování tak neetického kriminálního počinu jako je znásilnění.
Elegance a objem, jak to umí Armani
Jak již však bylo řečeno, přehlídka a kolekce jako takové dopadly na výbornou. První částí kolekce byly černé modely ve formě dlouhých podzimních kabátů a kalhot a šatů laděných do viktoriánského období. Ty pak soupeřily s dalšími top kousky kolekce, jako byly skládané šortky, vrstvené šaty či mozaikové sukně.
Foto: Vogue, Filippo Fior / Gorunway.com