
Garnier slaví certifikaci Leaping Bunny a podporuje český design. Rozhovor s Monikou Šubínovou
Značku Garnier a její produkty jistě netřeba dlouze představovat. Víte ale, že značka v letošním roce obhájila certifikaci od Cruelty Free International v rámci Leaping Bunny programu? A víte, že se značka věnuje i podpoře smysluplných projektů zaměřených na udržitelnost jako je nový druh design marketu s názvem PURE fest?
Velké značky totiž mohou přinést velké změny. Detaily nám v osobním rozhovoru prozradila Brand Business Director ve společnosti L'Oréal CZ/SK/HU Monika Šubínová.
Jak se L'Oréal (Garnier) přizpůsobuje měnícím se potřebám a preferencím spotřebitelů v České republice?
Garnier je jednou z největších kosmetických značek na světě, a proto reaguje na preference nejen u nás, ale po celém světě. L´Oréal jako skupina pak tou úplně největší. V portfoliu tak najdete něco doslova pro každého, ať se díváme na věk, typ vlasů a pleti, nebo hledáte konkrétní aktivní látku. Vědci v našich laboratořích a týmy, které vymýšlí nové produkty, sledují množství studií, provádí je a odhalují trendy a tendence dávno předtím, než si jich většina z nás vůbec všimne.
Jakou roli hraje udržitelnost a ekologické iniciativy ve vaší strategii? Můžete uvést konkrétní příklady?
Udržitelnost pro nás není trendem, ale posláním, na kterém dlouhodobě a globálně pracujeme jako celý L'Oréal. V Garnieru máme naše závazky shrnuté v rámci programu Green Beauty, který najdete na našem webu, a pravidelně vydáváme report o tom, jak se nám je daří plnit. Program stojí na pěti pilířích, které začínají u surovin a jejich zdrojů a zpracování, zaměřují se na energii a její zdroje v rámci celé výroby, na obalový materiál a poté na bezpečnost a efektivitu produktů. Nejviditelnějším konkrétním milníkem bylo získání certifikace Cruelty Free International v rámci programu Leaping Bunny – Garnier je největší značkou kosmetiky na světě, která se jím může pochlubit. Co se týká našich obalů, v roce 2023 pocházelo 89 % našich PET plastů z recyklovaných materiálů. A 98 % našich nových nebo inovovaných produktů mělo lepší environmentální profil než jejich předchozí verze. V rámci profilu měříme 14 faktorů, jako například spotřebu vody nebo uhlíkovou stopu v rámci životního cyklu produktu.
Jaké jsou vaše nejoblíbenější produkty?
Z Garnieru mě jako první napadne, možná trochu překvapivě, barva na vlasy Olia. A potom naše nová řada Keratin Sleek, hlavně sérum, které i po hodině v bazénu, rychlém mytí vlasů a foukání bazénovým fénem, dokáže vlasy udržet uhlazené a lesklé. Denně pak nikdy nevynechám krém s SPF 50, i když sedím doma (UVA – A jako aging, projde i přes okno!). Kdybych si ale měla sbalit jeden produkt na pustý ostrov... bude to červená rtěnka.
Popsala byste nám vaši denní kosmetickou rutinu?
Strašně ráda zkouším nové produkty, takže ráno vždy nanáším sérum a NIKDY nevynechávám krém s SPF 50, a to i na krk a dekolt. Často pak ještě ráno vlasy oživím péčí ve spreji. Večer je pak must have dvoufázové odlíčení – make-up prvně „rozbiju“ olejovou micelární vodou (ikonou Garnier) a ve sprše dočistím gelem. Nedávno jsem jako krok do skin care zařadila nové Garnier esence na tvář a mám pocit, že se pak pleť ještě více napapá dalších produktů. Těmi myslím sérum, oční krém a vše pak schovám pod krém. Může to působit náročně, ale jde o pár minut. Vždycky to vnímám jako čas, který mám sama pro sebe a opravdu se sebou. Na vlasy pak nedám dopustit na jakoukoli předšamponovou péči nebo olejový zábal před mytím.
Jak se L'Oréal snaží oslovit mladší generaci zákazníků, zejména s ohledem na sociální média a digitální marketing?
Tímhle jsme možná až trochu posedlý a milujeme zkoušet každý nový formát, který přijde na trh. Ať už to byla video reklama v metru, 3D billboardy nebo se už pomalu připravujeme na příchod TikTok Shopu. Řídíme se pravidlem Test & Learn, a kdyžtak fail fast. Obzvlášť pro značku Garnier je mladší cílová skupina (a tady už se nebavíme jen o Gen Z, ale i Alfách) ta nejdůležitější. Víme, že vedle sociálních sítí se chtějí také vracet do offlinu, že vyhledávají zážitky, potřebují vidět za značkou smysl a co přináší jim. I proto spojení s Pure festem nebo pop-up stánky, třeba proti pop it pupínků díky naším Pimple Patches.
Jaké výzvy jste musela překonat během své kariéry?
Nejvíc asi ty, které jsem si vytvářela (a pořád vytvářím) ve vlastní hlavě. Že na něco ještě nemám, že tohle možná bude znít hloupě, že se radši nebudu ptát, protože se nikdo neptá... Všechno to jsou hlouposti a naopak je skvělé být tím, kdo se ozve, když prostě cítíte, že něco není správně nebo si nejste jistí. Většina výzev, které přišly, plynula z nedostatku komunikace.
Co byste poradila mladým dívkám, které chtějí v budoucnu uspět v oblasti marketingu v kosmetickém průmyslu?
Navazuji na předchozí odpověď – nebojte se. Zeptat se, ozvat se, konzultovat věci, věřit good feelings a hlavně mluvit s lidmi a poslouchat je. To nejhorší, co se vám může stát je, že na konci řeknete větu: „Vidíš, to mě nenapadlo,“ nebo: „Takhle jsem nad tím nepřemýšlela, díky“, a to nejlepší na tom bude, že vás to posune dál. Neustále se udržujte v obraze – nemusíte těm TikTok trendům rozumět, ale musíte o nich vědět... A najděte si nějaký svůj talisman nebo rituál, který vám rychle připomene, co všechno jste už zvládla, a dodá vám sebevědomí – pro mě je to ta červená rtěnka.
Jaké hodnoty a cíle sdílí Garnier s PURE festem? Co vás vedlo k podpoře české designové scény?
Na Pure Festu nás zaujala právě myšlenka udržitelnosti, která ale nemusí být tak úplně prvoplánová. Častokrát si lidé pod udržitelností představí „jen“ třídění plastů, možná úspornou žárovku, ale je to mnohem komplexnější téma a tak k tomu i jako Garnier přistupujeme.
Na co se v rámci PURE festu nejvíce těšíte?
Právě na objevování nových pohledů a možností. Malých krůčků, které můžeme každý udělat a přispět svojí troškou. A i na objevení nových značek.
Sledujete vy osobně české designéry a nosíte českou módu?
Mojí velkou slabinou jsou šperky a ty (nejen) zlaté české ručičky umí. Jednou jsem na zastávce tramvaje pochválila paní šperk, a ona mi pohotově dala do ruky malou vizitku – byla to zakladatelka Du Coeur Kristýna... Ten náhrdelník jsem si poté koupila jako odměnu za povýšení. A není to od nich jediný šperk v mojí sbírce. A z oblečení nemůžu nezmínit sukně Deedivine, nejen kvůli sukním samotným, ale i kvůli Denise, která za nimi stojí.