Haute Couture na jaro 2017 Christian Dior představena v zahradě

Haute Couture na jaro 2017 Christian Dior představena v zahradě

60 modelů nejluxusnější kolekce roku uvedla nová návrhářka módního domu Dior v prostorách velké zahrady.

Začátek kolekce se rozjížděl pomalu. S první desítkou modelů, pouze v černé barvě a s maskami přes obličej ve tvaru živočichů z říše hmyzu, se mohlo zdát, že jarní Haute Couture Christiana Diora nebude tím, na co jsme čekali. Umírněné modely hodné doby první republiky se však rázem přeměnily z černé na smetanově bílou a masky motýlů a vážek na opulentní péřové klobouky. Obecně zdobení vlasů se proplétalo celou kolekcí. K vidění bylo několik čelenek s pery, připomínající Vinnetoua i drobné květinové čelenky, které přidržovaly modelkám účesy. 

S živočišnými motivy na oblečení i na módních doplňcích ideálně korespondovalo prostředí zahrady, do nějž uvedení celé Haute Couture Chiuri směrovalo. Právě výběr neobvyklých míst k prezentaci nových kolekcí považuje vysoká móda za jeden z podstatných faktorů, které dopomohou divákovi přenést se úplně mimo čas a prostor, a které co nejlépe doplní luxus modelů. Návrhářka si tím plnila svou vizi, že do Couture vnese trochu přírody. Nechci v kolekci ztratit tu možnost snění, ale chci dělat Haute Couture nositelnou," vyjádřila se k jejímu spojení kolekce s přírodou a zařazení více strohých modelů návrhářka. 

Zahradní labyrint byl alegorií k návrhářčině životu a kariéře. Připomínal složitou cestu, která ji po několika letech u Valnetino zavedla až k pařížskému módnímu domu Diora. Kromě New Look, který i v Haute Couture 2017 dostal své místo, Chiuri uvedla modely inspirované mužským stylem. Ke konci kolekce to ovšem bylo spíše o dlouhých večerních róbách a vrstvách tylu. Šaty pokrývaly aplikace květin, a na jedněch byl dokonce vyšitý opadaný listnatý strom. 

Čím dále kolekce postupovala, tím větší grády získávala. Našité drobné 3D aplikace barevných květů v celé délce šatů, dva metalické modely a nadýchané tylové volánky připomínající měkké obláčky. Návrhářka zjistila, že v 50. letech byly bály jednou z hlavních příležitostí, pro které se lidé potřebovali honosně obléknout a zároveň také prostorem pro prodej návrhů. Takže se v Paříži rozhodla znovu oživit takový ples (proto ty masky a velké čelenky) v Musée Rodin a díky tomu skloubit fantazijní svět Haute Couture s komercí. 

vogue.com

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram