Nová kampaň Plastic Free July značky Lush dokazuje, že i malé změny mají sílu

Nová kampaň Plastic Free July značky Lush dokazuje, že i malé změny mají sílu

Plast najdeme v oceánech, v půdě, ve vzduchu i v našich tělech. Kosmetický průmysl k tomu přispívá miliony jednorázových obalů každý den. Ale co když existuje způsob, jak pečovat o sebe i planetu zároveň?

 

Značka Lush už 30 let dokazuje, že to jde. Jejich tzv. „nahá“ kosmetika bez obalu dokáže být nejen účinná, ale i krásná. A právě v rámci kampaně Plastic Free July se ohlíží za milníky, které formovaly směřování značky, a připomínají tak, že i malé změny mají velkou sílu.

Co je #PlasticFreeJuly?

Plastic Free July je celosvětové hnutí, které každý rok motivuje miliony lidí, komunit i firem ke snížení spotřeby jednorázových plastů. Začalo v Austrálii v roce 2011 a dnes se do něj zapojují lidé ve více než 190 zemích. Cílem není dokonalost, ale malé kroky – od odmítnutí plastového brčka po výměnu sprchového gelu za mýdlo. Každý čin se počítá.

foto: se svolením Lush

Jak plast pohlcuje naši planetu? 

Svět produkuje každý rok více než 380 milionů tun plastu, z nichž většina končí na skládkách, ve spalovnách nebo v oceánech. Pouze 9 % plastů bylo od roku 1950 skutečně recyklováno. Vzhledem k těmto alarmujícím číslům nestačí mluvit o problému, ale je třeba konat.

Značka Lush se k tomuto tématu staví čelem už téměř dvě dekády. Od roku 2005 se díky jejím "nahým" produktům, tedy kosmetice bez obalu, podařilo zabránit vzniku téměř 14 000 tun plastového odpadu. To odpovídá roční produkci plastového odpadu 130 000 lidí v USA nebo váze 76 modrých velryb.

foto: se svolením Lush

Nahé produkty jako nová norma

Kosmetika bez obalu není pro Lush marketingová nálepka, ale dlouhodobá strategie a inovace, která má skutečný dopad:

  • 63 milionů prodaných tuhých šamponů = až 190 milionů ušetřených lahví

  • 160 milionů kusů tuhého mýdla = až 280 milionů ušetřených plastových obalů

  • 5,3 milionu tuhých deodorantů = více než 10 milionů roll-on balení, která nemusela vzniknout

  • 4,7 milionu henn = 424 tun ušetřeného plastu, s minimálním balením pouze v papíru

Až 43 % produktů v celoroční nabídce Lush lze zakoupit zcela bez obalu. Pokud počítáme i sezónní produkty, jde téměř o 50 % veškerého sortimentu. V roce 2024 tvořily nahé produkty 54 % všech prodaných kusů, což generovalo 39 % celkové tržby značky.

Při správném používání nahradí jeden tuhý šampon až tři lahve běžného šamponu, 100g kostka mýdla pak vystačí za jednu lahvičku tekutého mýdla – a to vše bez plastu.

To mluvíme o číslech, které jsou ohromující, ale co samotné produkty? Pokud jednou zkusíte Lush už nikdy nebudete chtít nic jiného. To složení, ty vůně a péče - nechte se inspirovat Lush produkty bez obalu, které se postarají o vaší kosmetickou rutinu od hlavy až k patě!

foto: se svolením Lush
  1. Scrubee - tahle sladce voňavá zvláčňující máslová včelka vypadá jako něžnost sama, ale nepodceňujte její lešticí a drhnoucí schopnosti! Je plná mletých kokosových skořápek a mandlí a postará se tak o efektivní peeling.
  2. Golden Cup - zlatý hřeb vaší vlasové péče, zářný příklad pozitivních účinků, které může mít pivo na vaše vlasy. Nechte své lokny opájet slávou, až je opečuje tento tuhý kondicionér pro lesk a objem.
  3. Full Of Grace - hloubkově hydratační pleťové sérum v tuhé formě, které hladce klouže po pokožce a zanechá ji obnovenou bez pocitu těžkosti. Je namíchané ze směsi olejů, které pleť nakrmí, spolu s žampióny Portobello pro jejich vitamíny a minerály, které pleť chrání. Silice z heřmánku a kalamín pleť zklidňují a kalamín navíc zamezí přílišné mastnotě.
  4. Tuhý šampón - těšte se na krásné nadýchané vlásky a umyjte je za pomoci výživné mořské řasy pro hebkost, mořské soli pro objem a citronů pro lesk jako blesk.
  5. Sleepy Face - Dopřejte si před spaním nekonečně uvolňující péči přírodních másel a olejů pro zklidnění pokožky i mysli. Zvláčňující směs fair trade bio kakaového másla, vyrovnávajícího jojobového oleje a jemného pečujícího mandlového oleje se pojí s voňavou a regenerační francouzskou levandulí pro dokonalé ukolébavkové rozmazlování.
  6. America Cream - Lisovaný kondicionér American Cream obsahuje čerstvou šťávu z jahod a pomerančů pro lesk a hebkost, a k tomu agávový sirup, který pomáhá ve vlasech udržovat vláhu po delší čas. Stále nese tu lahodnou vůni jahodovo-vanilkového mléčného koktejlu s dotekem muškátové šalvěje a levandule, kterou znáte a máte rádi, a která vaše vlasy bude halit do voňavého závoje ještě dlouho po tom, co kondicionér opláchnete.
foto: se svolením Lush
Mohlo by vás zajímat