Nová udržitelná kolekce H&M září nejenom díky třpytivým kamínkům, ale také pro svou hlubší myšlenku podporující recyklaci

Nová udržitelná kolekce H&M září nejenom díky třpytivým kamínkům, ale také pro svou hlubší myšlenku podporující recyklaci

Další kolekce z oblíbeného udržitelného konceptu Innovation Stories, který je tu od roku 2021 a zasádně se podílí na propagaci udržitelnějších materiálů, technologií a výrobních procesů, vyjde na světlo světa již za pár dní. Šedesátá léta v pojetí H&M nazvaná Re-Enchantment Design Story vás okouzlí nádhernými zdobenými kousky. 

Nová exkluzivní kolekce představí udržitelnější zdobné prvky vyrobené z recyklovaných materiálů. Ručně vyráběné mini šaty a sety oblečení se třpytí díky recyklovaným flitrům, kamínkům a korálkům, které této kolekci dodávají oslnivý vzhled a život. Kolekce bude v prodeji od 23. března online na hm.com.

„V této kolekci jsme se chtěli zaměřit na pokrok, kterého H&M dosáhlo v oblasti ozdobných aplikací z recyklovaných materiálů používaných při navrhování nových módních kolekcí. Jsme hrdí na to, že se nám podařilo zajistit, aby 100 % těchto materiálů používaných k výrobě ozdob, jako jsou flitry, korálky a kamínky, bylo skutečně vyrobeno pouze z udržitelných materiálů. To vyžadovalo velmi intenzivní a dlouhodobou spolupráci mezi našimi designérskými a výrobními týmy. Tento pokrok bude mít velký vliv na všechny budoucí kolekce nebo kolekce jiných značek," vysvětluje Ann-Sofie Johansson, kreativní poradkyně společnosti H&M.

foto: se svolením H&M

Kolekce je navržena tak, aby napodobovala třpyt přírodních krystalů a minerálů. Přináší klasické, čisté siluety v barevných tónech drahých kamenů. Klíčovými kousky kolekce jsou mini šaty ve smaragdově zelené a citronově žluté barvě. Jsou vyrobeny z recyklovaného polyesteru a zdobeny flitry z recyklovaných PET lahví a kamínky nebo korálky z recyklovaných plastových dekoračních poliček a krabiček z interiérů. Nádherné perleťově bílé zdobené mini šaty jsou vyrobeny ze směsi lnu a viskózy Livaeco by Birla Cellulose™, která pochází z certifikovaných udržitelných lesů.

V kolekci najdete také džínové kousky ve streetwear stylu, které jsou vyrobené ze směsi organické a recyklované bavlny a lemované kamínky. Výrazné retro elegantní boty na platformě vyrobené ze směsi organického hedvábí a viskózy LENZING™ ECOVERO™, která pochází z obnovitelného dřeva, dokonale doplňují jednotlivé looky z kolekce. V nabídce jsou také originální a odvážné šperky v jemně surrealistických tvarech, vyrobené z recyklované mosazi.

foto: se svolením H&M

„Tato kolekce oslavuje zázrak světa přírody a nabízí nádherně zdobené kousky, které vás určitě nadchnou. Nejenže jsou oslnivé z módního hlediska, ale představují milník v oblasti zdobení z udržitelnějších zdrojů, na jehož zlepšení jsme v posledních osmi letech usilovně pracovali," říká Ella Soccorsi, návrhářka sortimentu v H&M. 


Jak přistupuje značka H&M k udržitelnosti, jak motivuje své zákazníky k udržitelnější volbám při jejich nákupech nebo jaké nové inovativní udržitelné materiály používá ve svých kolekcích jsme se zeptali Slavomíry Barnové, Head of Communication H&M pro ČR a SR.

SLAVOMÍRA BARNOVÁ

Jak přistupuje velký módní gigant, jako je H&M, k udržitelnosti?

Móda je krásna a milujeme ju, ale má obrovský dopad na životné prostredie. H&M, ako medzinárodný módny gigant si uvedomuje, že hrá veľmi dôležitú úlohu v tom, aby sa módny priemysel stal udržateľnejším a cirkulárnym. Preto je udržateľnosť pre značku H&M už dlhé roky neoddeliteľnou súčasťou jej businessu. Chceme našim zákazníkom ponúkať módu, ktorá je kvalitná a cenovo prístupná a zároveň udržateľná. Cieľom je stať sa cirkulárnou spoločnosťou a vyrábať 100% cirkulárne produkty, vyrobené z recyklovaných alebo z iných, udržateľným spôsobom získaných materiálov.

Jakou formou podporujete vaše zákazníky v tom, aby nakupovali udržitelnějším způsobem?

Jedným z veľmi efektívnych spôsobov, ako zapojiť našich zákazníkov do cirkulárneho modelu, je náš věrnostní program H&M Hello Member. Členstvo je čisto digitálne, to znamená, že prebieha v rámci online aplikácie či na našich webových stránkach hm.com. Za svoje udržateľné volby zbierajú členovia body, za ktoré potom získavajú zľavové vouchery na ďalšie nákupy.

Co myslíte těmi udržitelnými volbami?

Odmeňujeme zákazníkov napríklad za to, že si donesú na nákup svoju vlastnú tašku. Alebo za to, že prinesú na naše predajne nenosený či nechcený textil, ktorý majú doma, a ktorý by ináč skončil na skládke. HM bola prvá módna značka, ktorá zaviedla v roku 2013 na svojich predajniach aktivitu zberu nechceného textilu, tzv Garment collecting . Takto zozbieraný textil sa posielal dodávateľom špecializovaným na recykláciu. Body tiež zákazníci zbierajú aj tým, že nakupujú produkty vyrobené z udržateľnejších materiálov.

Jak zákazník pozná, které produkty ve vaši nabídce jsou udržitelnější?

Produkty majú zelené tagy , alebo štítky, kde figuruje informácia o tom, z akých udržateľných materiálov boli vyrobené a koľko percent tohoto materiálu produkt obsahuje. V roku 2019 sme spustili na našich stránkach funkciu TRANSPARENTNOST. To znamená, že zákazníci môžu vidieť, z akých materiálov je daný produkt vyrobený, akí dodávatelia na výrobe spolupracovali či v ktorej továrni bol vyrobený.

Innovation stories - co si pod tím máme představit?

Je to nový udržiteľný koncept, ktorý sme uviedli minuý rok. Innovation stories, ako už sám názov naznačuje, je koncept, ktorý sa zameriava na inovácie, a to jednak čo sa týka nových udržateľnejších materiálov, ale tiež aj udržateľnejších technológií a výrobných procesov. V rámci tohoto konceptu prinášame zákazníkom exkluzívne limitované high fashion kolekcie, ktoré sú zamerané na rôzne stránky udržateľnosti či už sú to nové materiály, alebo prírodné farbenie látok, či nahradzovanie materiálov živočíšneho pôvodu, ako sú vlna či koža, novými materiálmi, ktoré vyzerajú veľmi podobne a spĺňajú svoj účel ale neohrozujú život zvierat . Cieľom je ukázať, že udržateľnejšia móda dokáže byť veľmi moderná a originálna.

V rámci Innovation stories jste komunikovali i nástroj Cirkulátor? Co to je?

Ako vieme podstatou cirkulárnosti je zabezpečiť, aby cenné zdroje nikdy neskončili ako odpad. Dnes sa viac ako 80 % vplyvu výrobkov na životné prostredie určuje už vo fáze ich designu. Navrhovaním s ohľadom na cirkularitu môžeme dosiahnuť výrazný posun smerom k udržateľnejšej móde a celkove priemyslu. Práve s touto myšlienkou sme vyvinuli nový nástroj s názvom „ Cirkulátor “, ktorý má za cieľ pomáhať dizajnérom a módnym firmám rozhodnúť sa pre cirkulárnejší dizajn ich produktov.

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram