Poznejte kouzlo imunity drinků a vykročte po cestě ke zdravému životnímu stylu

Poznejte kouzlo imunity drinků a vykročte po cestě ke zdravému životnímu stylu

Produkt, který jim na trhu chyběl, si vyvinuly samy. Zakladatelky Fua Fua Monika Šmejkalová a Jitka Fürst povýšily klasické smoothie na imunity drink. Když je zdravý životní styl hnacím motorem a odhodlání nespokojit se s průměrem přináší ovoce. Doslova a do písmene. O tom, že cesta za kvalitou je sice složitější, ale stojí za to.

 

Jak vznikl nápad na založení značky Fua Fua? Chyběl vám osobně podobný produkt na trhu?

Jitka: Nadšení a zájem o zdravý životní styl nás ve Fua Fua svedl dohromady s Monikou Šmejkalovou, která se mnoho let zajímá o celostní přístup ke zdraví, a s jejím mužem Zdeňkem, který je majitelem investiční skupiny M.L. Moran. Vytvořili jsme trio s odhodláním přinést na trh něco více než jen ovocné smoothies. Já sama miluji ovocné koktejly! Dlouhodobě se věnuji řízení projektů a budování značek a právě absence produktu, který by byl vhodný také pro jejich dceru Elenku, byla tím prvotním impulsem. 

Monika: Přesně tak, celý nápad se zrodil díky tomu, že naše dcera Elen od útlého věku nejí syrové ovoce a zeleninu. Chutnají jí pouze přesnídávky, smoothies či fresh džusy nicméně bez dužiny a zrníček. Příprava domácích freshů si nárokuje nejen čas, ale také nutnost mít neustále po ruce rozmanité druhy ovoce. Od koupě hotových nápojů nás odradil fakt, že zpracované suroviny jsou v lepším případě „unavené“, občas už bohužel dokonce nahnilé. To prostě nechcete dávat svému dítěti. Chyběla nám na trhu varianta zdravého 100% přírodního ovocného nápoje, který je jednoduchý na přípravu a máte jej kdykoliv po ruce. Příchod lyofilizovaného ovoce na trh odstartoval experimenty s využitím mrazem sušených plodů pro naše smoothies. 

Co znamená název „Fua Fua“? 

Monika: Během vývoje a zkoušení různých receptur našich nápojů jsme používali pracovní název Denelio složený ze jmen mých dětí (Deny, Eli), který patřil dokonce mezi finální varianty. Stále jsme hledali pojmenování lépe vystihující ovoce jako takové až Jitka přišla s nápadem Fua Fua.  

Jitka: Ano, měli jsme několik zajímavých tipů na název značky, Fua Fua ale zvítězilo. V samojské polynéštině totiž Fua znamená ovoce. Fua Fua si překládáme jako více ovoce, ovoce na druhou a to přesně nás vystihuje. 

Jaké jsou největší benefity imunity drinků?  

Jitka: Chtěli jsme vytvořit chutné a přírodní nápoje s maximem živin na podporu zdraví. Od začátku jsme se snažili skloubit poznatky moderní vědy s tím nejlepším, co můžeme nalézt v přírodě. Našimi největšími benefity jsou 100 % přírodní složení, skvělá chuť, snadná příprava a podpora imunity. 

Monika: Vytvořit nápoje bez éček, chemie, lepku nebo přidaného cukru byl opravdu oříšek, ale povedlo se! Skloubili jsme mrazem sušené ovoce, zeleninu, superpotraviny a přírodní extrakty jako je šípek nebo acerola. Díky tomu mají naše produkty vysoký obsah vitaminu C i vlákniny. Standardizovaný vitamin C, přirozené polyfenoly nebo proantokyanidíny posouvají klasické smoothie o úroveň výše - na funkční imunity drink. Je pro mě opravdu důležité, že Fua Fua jsou vhodné pro všechny věkové skupiny od dětí, přes rodiče, aktivní mladé lidi, po starší osoby.

Obsahem těchto drinků je lyofilizované ovoce. Jak takový proces sušení mrazem probíhá a neztrácejí se při něm cenné živiny nebo vitamíny?

Monika: Jedná se o přirozený neinvazivní proces zpracování ovoce, který spočívá v odstranění obsahu vody z jednotlivých plodů při zachování jejich přirozené chuti, textury a živin. Tato oblíbená vědecká metoda přispívá k delší trvanlivosti, menší hmotnosti a lepším rehydratačním vlastnostem ve srovnání s čerstvým ovocem.

Jitka:  Přijde nám skvělé, že v mrazem sušeném ovoci zůstává kompletní skladba živin i mikroživin, tedy vitaminů, minerálních látek, vlákniny, ale i chuti. Navíc díky této metodě aktivně bojujeme proti plýtvání potravinami. S ohledem na udržitelnost dokážeme redukovat náklady na dopravu. Je rozdíl, jestli převážíte 100 kg jablek nebo 10 kg sáčků s mrazem sušeným práškem z ovoce.

Jak zajišťujete kvalitu použitých surovin? Znáte své dodavatele osobně?

Jitka: Abychom garantovali nejlepší chuť i kvalitu, otestovali jsme snad všechny evropské dodavatele mrazem sušeného ovoce. Nakonec jsme zvolili cestu, která sice není levná, ale dokáže splnit naše náročné požadavky. Vybrali jsme si německého partnera, který má velkokapacitní lyofilizační jednotky a je schopen zaručit dodávku plodů v té nejlepší kvalitě. Ovoce je sbíráno při optimální zralosti a je ihned zpracováno, aby mělo maximum přirozených živin. 

Monika: Bylo pro nás klíčové, abychom měli jistotu kvality. Nechtěli jsme dodavatele, kteří nebyli schopni doložit všechny jakostní a chuťové parametry svých produktů. I díky tomu jsme vyloučili dodavatele z Číny. Až budeme větší, moc rádi bychom navázali spolupráci s dodavateli po celém světě a vybrali si konkrétní farmy, které budeme dlouhodobě podporovat a pomáhat vyprávět i jejich příběhy. 

Podle čeho tvoříte jednotlivé příchutě? Vycházíte z vlastních chuťových preferencí nebo si na to najímáte nějaké odborníky? 

Monika: Naším cílem bylo vyvinout maximálně chutné a lahodné druhy smoothies, které si dá každý s radostí a bude se na ně těšit. Většinu příchutí jsme opravdu vytvořili na základě vlastních chuťových preferencí, přičemž jsme do tohoto procesu zapojili také naše děti. Samozřejmě jsme oslovili i odborníky jako je např. autorka receptů pro BBC Foods z Velké Británie, přední pražský cukrář Lukáš Skála nebo vyhlášení someliéři. Každý má jiné chuťové buňky a my jsme chtěli docílit co největší rozmanitosti.

Jitka: Je to tak. Je to moc fajn vzpomínka na dobu, kdy jsme měli v kuchyni nebo v kanceláři spoustu druhů ovocných prášků a experimentovali s příchutěmi, barvami a funkčním složením. Pořádali jsme ochutnávky a ptali se na názory všech okolo nás.

A která příchuť je nejoblíbenější?

Jitka: Mám pocit, že se nám povedlo vyladit příchutě tak, že si v nich každý najde to své, což zaznívá i z ohlasů mého okolí. Ve statistikách bestsellerů vedou borůvky a maliny. Lednovou přední příčku pak vlivem novoročních předsevzetí obsadila příchuť řepa s jablkem.

Monika: Co pozoruji já, tak mezi nejoblíbenější příchuť u dospělých určitě patří matcha a pomeranč, zatímco u dětí modrá spirulina a ananas. Nejuniverzálnější příchuť, která chutná snad každému je broskev a jahoda. 

Jitka: To je pravda, dětem nejvíce chutná modrá spirulina, protože je fascinuje svojí tyrkysově modrou barvou. 

Jak byste charakterizovali vašeho typického zákazníka? 

Monika: Jednak jsou to maminky s dětmi, které ocení, že mají po ruce rychlou, zdravou a kvalitní svačinku pro děti, která se hodí na cestování, do školy nebo do školky… 

Jitka: A pak je tu skupina aktivních mladých lidí, kteří žijí rychlým městským životem. Na Fua Fua oceňují jeho snadnou a rychlou přípravu, dobrou chuť a přirozenou podporu imunity. Zákazníci ze starších věkových skupin zase vítají vysoký obsah vlákniny, která zlepšuje trávení. 

Dají se vaše produkty využít i jinak než jako smoothie? Mám na mysli, zda se s nimi dá například ochutit sladká kaše, dezert nebo další jídla.

Monika: Fua Fua produkty lze přidávat do smoothie s čerstvým ovocem, můžeme jimi obohatit bílé jogurty či tvarohy. Jsou vhodné k dochucení jakékoliv kaše (ovesné, rýžové, jáhlové…) nebo chia pudinku. Například borůvka nebo jahoda jsou ideální volbou na dochucení dezertů, brownies. Lze je uplatnit všude tam, kde bychom použili klasické ovoce. 

Jitka: To použití je opravdu rozmanité a dá se s tím krásně hrát. Můžete upéct barevné palačinky, připravit si zdravou zmrzlinu, ovocnou tříšť nebo tvarohové nanuky s přidáním Fua Fua. Vyzkoušejte matcha latté s kokosovým mlékem. Nápadů je opravdu hodně, naši zákazníci nás často překvapí, jak jsou úžasně kreativní. 

Plánujete vytvořit z lyofilizovaného ovoce i jiné produkty než imunity drinky?

Jitka: Zatím ne. Fua Fua smoothies plně souzní s naší základní hodnotou, kterou je podpora imunity. Už teď ale mohu prozradit, že brzy představíme nové udržitelné dózy s větším balením imunity drinků. 

Monika: V současné chvíli plánujeme obohatit imunity drinky o více vitamínů a minerálů, abychom ještě znásobili jejich účinek. Je to ale velmi složitý proces, pokud chceme, aby byly nadále 100% přírodní. Naše budoucí směřování bude do jednotlivých účinných řad takzvaných boosterů, které s radostí představíme zákazníkům, až nastane ten správný čas. 

zdroj: Fua Fua

Monika Šmejkalová - spoluzakladatelka Fua Fua, příznivce holistického přístupu ke zdraví
Monika je vášnivou zastánkyní zdravého životního stylu a holistického přístupu ke zdraví, což reflektuje i u výchovy svých dvou dětí Elenky a Denyho. Projekt Fua Fua vznikl právě z potřeby usnadnit příjem vitamínů a živin pro tehdy sedmiletou Elenku, která odmítala jíst čerstvé ovoce.

Její směr v přístupu ke zdraví je nacházení rovnováhy mezi hektickým životním stylem a spojením s přírodou. Vnímá, že propojení fyzického zdraví a psychické pohody je klíčem k celkovému zdraví. K tomu všemu miluje cestování, cvičí jógu, medituje a praktikuje dechová cvičení. Monika studovala školu přírodní a celostní medicíny Tilia, pracuje s Bachovými esencemi, spolupracuje s Akademií stylu a módy, která propojuje vnitřní a vnější krásu žen.

Jitka Fürst - spoluzakladatelka Fua Fua, manažerka projektu.
Jitka se dlouhodobě úspěšně věnuje řízení projektů, budování značek a rozvoji nových produktů. V současné době řídí projekt Fua Fua, který založila spolu s manželi Šmejkalovými. Říká o sobě, že vždy dělala jen to, co ji baví. A tvrdí to i o své dnešní profesi.  Má hlavu plnou nápadů a vizí a odhodlání realizovat i to, co na začátku vypadá jako nemožné.

Je milovnicí ovocných smoothies a ovoce. Má ráda cestování, sport (jóga, windsurfing, inline brusle, lyže, hiking), čtení knih a práci na své zahradě. Jitka absolvovala mediální studia a žurnalistiku a sociální politiku a práci na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Je bývalou ředitelkou českého i slovenského rádia Evropa 2.

 

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram