Mybelka plní Češkám jejich kabelkové sny

Mybelka plní Češkám jejich kabelkové sny

Agnieszka Farna spolu se svým manželem Adamem založili značku kabelek na míru Mybelka. Jejich zákaznice si v konfigurátoru na e-shopu samy volí tvar, barvu, materiál a doplňky a stávají se tak designérkou vlastní kabelky. Plní tak Češkám jejich kabelkové sny a neprodukují zbytečné kusy na sklad. Jejich kabelky jsou vyráběny ručně, z kůže a s láskou k módě. 

Od začátku podnikání jste ušli kus cesty. Jaké překážky bylo nejtěžší překonat?
Každé období má svoje překážky, takže je obtížné zmínit jednu konkrétní. Nejtěžší ale byly určitě začátky. Dodnes si pamatuju, jak jsme z pokojíčku u rodičů o Vánocích odbavovali stovky objednávek. Na jednu stranu to bylo super a slavili jsme, že se naše kabelky tolik líbí, na druhou stranu to byla velká zodpovědnost. Nechtěli jsme naše zákazníky zklamat. Byl to takový mix štěstí a strachu. Neměli jsme žádné zkušenosti a všechno se učili za pochodu. Tempo na začátku bylo opravdu závratné. 

Mybelku jste založila společně se svým partnerem Adamem, s kterým jste mezitím i vzali. Jaké je podnikat a zároveň být pár?
Jako všechno v životě, má to své výhody i nevýhody. Výhodou je, že na všechny těžké chvíle jsme dva a lépe to zvládáme. Taky společně prožíváme radost, když se něco podaří. Někdy je ale těžké oddělit práci od osobního života. Momentálně to jsou u nás takové spojené nádoby. Zatím nám to tak vyhovuje a baví nás to. Myslím že ale nastane den, kdy se pro nás oddělení práce a soukromého života stane tématem. Každopádně společná práce je jedna nejlepších věcí, které se nám v životě staly. Jeden bez druhého bychom Mybelku určitě nestvořili. A pracuje se nám spolu skvěle, protože si mnoho věcí vůbec nemusíme vysvětlovat. Chápeme je jednoduše stejně. 

Kdo má co na starost?
Adam řeší technické a finanční věci. Ve zkratce zajišťuje, aby běžel web, byla tam nějaká funkční tlačítka a abychom jednou za měsíc podali kontrolní hlášení DPH. Samozřejmě je toho ale mnohem víc. Všechny věci ohledně produktu a jeho prezentace, pak řeším já. Když uvidíte nějakou naši reklamu, nebo se dozvíte o novém tvaru kabelky, mám v tom vždycky prsty já. Je ale také třeba říct, že kolem sebe máme spoustu superschopných lidi, kteří nám v mnoha věcech pomáhají. Ať už s provozem, marketingem nebo třeba vedením dílny a výroby. 

Co je třeba zařídit, když se rozhodnete založit módní značku?
Je toho opravdu hodně. Na začátku jsme to viděli dost zjednodušeně a asi právě díky tomu, jsme do toho šli. Nejdůležitější je definovat si, co chci dělat a pro koho. Druhým základním kamenem jsou spolehliví dodavatelé. A řekněme si to na rovinu, najít takové může být oříšek. Tímhle jsme začali. Další věci jako vytvoření webu, marketingové strategie, návrh a výroba produktu vlastně tak nějak vyplynuly z toho, pro koho to celé dělám a také z mých osobních preferencí. Každopádně u založení jakékoliv značky je hodně administrativy. Ať už ohledně samotného založení firmy, vedení účetnictví nebo financování.

Proč by si měl někdo pořídit právě Mybelku?
Myšlenka Mybelky je umožnit dámám, aby si navrhly kabelku přesně podle svého vkusu. Na našem webu si zvolí tvar, kůži, podšívku, gravírování a kování a my jim ušijem kabelku na míru. Kromě té individuálnosti je taky argumentem to, že kabelky vyrábíme z kvalitních materiálu (z pravé kůže), šijeme je na zakázku, kus od kusu a ručně. Výsledkem je kvalitní kabelka šitá přesně podle představ zákaznice, která vydrží roky.

zdroj: se svolením MYBELKA

Jsou vaše zákaznice kreativní při navrhování kabelek nebo se některé volby často opakují?
Většina kabelek, které si naše zákaznice nechávají ušít jsou univerzálně nositelné. Řekla bych, že tak 70 % zákaznic hledá kabelku na každý den a chce, aby jí bylo možné kombinovat s více outfity. Zbylých 30 % zákaznic se naopak nebojí a navrhne si výraznou barevnou nebo jinak originální variantu. Často se inspirují fotografiemi z našeho webu a sociálních sítí. 

Jaký je nejoblíbenější tvar, barva a kůže?
Můžu prozradit, že nejoblíbenější model je Luna, tedy kulatá kabelka ve tvaru půlměsíce. Jedná se o trendy a zároveň velmi praktický kousek. Co se týče kůže, tam je nejoblíbenější krokodýlí reliéf. Jde samozřejmě o hovězí kůži s krokodýlím vzorem, ne o kůži z krokodýla. Druhé v pořadí oblíbenosti jsou všechny hladké kůže, nejméně pak šijeme těch semišových. Nelze jednoznačně určit nejoblíbenější barvu, nicméně nejvíce objednávány jsou kousky v krémových odstínech a v klasické černé. 

Který typ máte nejraději vy osobně?
Osobně mám nejraději typ s názvem Miranda. Zákazníci si ji málokdy zvolí, ale já osobně ji nosím opravdu často a jsem z ní nadšená. Každá klientka, která si ji vybere, nám pak píše jen samou chválu. Miranda není ani moc velká, ani moc malá. Pohodlně se nosí a zároveň se do ní vejde spousta věcí. Je to moje nejstarší Mybelka a jeden z prvních prototypů. Na jaře bude mít 4 roky a vypadá pořád skvěle.

Mnoho českých značek sleduje trendy udržitelnosti. Je Mybelka udržitelně fungující značka? A pokud ano, jak se to projevuje?
Mybelka je určitě udržitelně fungující značka. Kabelky šijeme kus od kusu, což nám dovoluje neplýtvat materiály a také nám nezůstavají na skladě kusy, které bychom museli likvidovat kvůli jejich neprodejnosti. Šijeme opravdu jen to, co si u nás zákaznici objednají. Všechny kabelky jsou vyrobeny z pravé kůže, materiálu, který vydrží roky a je v přírodě rozložitelný. Navíc díky tomu, že si zákaznice kabelky samy navrhují, mají k nim pak lepší vztah a více se o ně starají. Proto jim i vydrží mnohem delší dobu. 

Plánujete nějaké novinky?
Do konce roku žádné novinky neplánujeme. Nicméně už teď víme, že až odbavíme vánoční objednávky, začneme zase plánovat a vymýšlet, jak posouvat Mybelku dál. Máme spoustu nápadů, takže se v příštím roce máte na co těšit.

Jaké jsou vaše vize? Máte definované cíle do nového roku?
Momentálně jsme plně ponoření do vánočních objednávek a všichni pracujeme na 120 %, abychom doručili zákazníkům jejich vánoční dárky včas. Nicméně v novém roce bychom chtěli vylepšit proces navrhování a přiblížit jej ještě více zákaznicím.  A také musím přiznat, že si již delší dobu pohráváme s myšlenkou expanze do jiných evropských států.

Kdybyste si mohla vybrat jednu jakoukoli celebritu, aby se stala tváří Mybelky. Kdo by to byl a proč?
V Čechách asi žádnou takovou nemám, ale pokud bych mohla vybírat ze zahraničních, jsem pro princeznu Kate. Myslím, že by se k ní některé modely Mybelky moc hodily. Ráda sleduji královskou rodinu a jsem fanoušek seriálu the Crown. Taková spolupráce by mě hodně potěšila.  

Jak u vás vypadají vánoční svátky? Mohou mít majitelé lokální módní značky klidné Vánoce nebo pracujete až do poslední chvíle?
Období těsně před Vánocemi je pro nás tím nejnáročnějším. Takže je pravda, že toho klidu si v prosinci moc neužijeme. Nicméně když práce skončí a poslední objednávky jsou odeslané, vypínáme počítače a máme svátky jaksepatří. V klidu, offline a s rodinou.

Co byste popřála vašim zákaznicím do nového roku?
V tomto roce máme na tiskovinách slogan “Krásné a kabelkové”, takže to bude i mé přání pro vás do nového roku. Užijte si ho ještě více než tento a plňte si své sny!

 

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram