dnes je 18.08.2017 a svátek má Helena

Realita výroby oblečení mě přiměla založit si vlastní značku, říká majitelka Sušenka.com

Majitelka e-shopu Sušenka.com si s námi popovídala o tom, co ji vedlo k založení vlastní slow fashion značky a co svým klientkám může nabídnout.

Co čtenáři na vašem e-shopu najdou a proč jste se rozhodla právě pro tuto tématiku?

Dívala jste se někdy na cedulku na Vašich šatech a pátrala při tom po něčem jiném než po symbolech pro údržbu? Zajímavé totiž je, že nejpravděpodobněji tam bude napsáno "made in China" nebo "made in Cambodia". A těchto pár slov zahrnuje obrovské množství informací - třeba to, za jakých podmínek bylo Vaše oblečení ušito, jestli za to tričko dostala švadlena alespoň minimální mzdu a samozřejmě i to, jakou ekologickou stopu výroba a převoz až k Vám, Vaše šaty zanechaly. Na vlastí pěst jsem Kambodžu procestovala a měla tak možnost vidět realitu - jak naše oblečení opravdu "vzniká"... Nemohla jsem se pak dál stavět lhostejně ke konfekci, kterou levně kupujeme a založila jsem vlastní férovou slow fashion značku Sušenka specializovanou na retro - protože taková padesátá léta jsou pro mě symbolem ženskosti a hravosti i elegance.

Můžete čtenářům přiblížit termín slow fashion?

Slow fashion nás učí mít vztah ke svému šatníku - ne mít ho přeplněný věcmi, které stejně nenosíme, utrácíme za ně spoustu peněz a nechováme se tak zrovna zodpovědně ke své planetě, která nám dává možnosti prožít tolik krásných věcí. Naopak - slow fashion nám dává možnost si svůj šatník vyskládat střídmě z kvalitních, perfektně padnoucích kousků nejen na naši postavu, ale i k životnímu stylu, který chceme žít. Ohleduplně.

Proč jste se rozhodla šít šaty a sukně na míru místo běžné konfekce?

Protože nechci, abychom na ulicích potkávali zástupy dívek a žen oblečených jako přes kopírák. Protože chci, aby se ženy zase uměly cítit žensky a nosit šaty. Protože věřím, že styl a přitažlivost v žádném případě není podmíněná konfekční velikostí 36. A vy?

Podle čeho vybíráte látky?

Tak, aby vyhovovaly především mým zákaznicím a abych pokud možno věřila dodavateli a jeho obchodu. Předpokládám, že většina mých zákaznic jsou ženy jako já - pracující, studující, mající spoustu povinností a já mezi tyto povinnosti nechci v žádném případě přidávat nadbytečnou péči o šaty, když to jde i jinak. Například šaty Better when I am dancing, které jsou nejoblíbenější vůbec, jsou z ronga - pevný, ale přesto příjemný materiál, jehož obrovskou výhodou je, že se nemačká a prát ho můžete úplně klasicky v pračce i s ponožkami. (usmívá se) Ráda ale také používám třeba bambusový úplet z české pletárny na mé topy - jeho neskutečně příjemnou strukturu a vlastnosti prostě nelze neocenit.

Jak dlouho po objednání musí žena na svou zásilku počkat?

Ať to zní klišoidně, jak chce, opravdu mi jde v první řadě o spokojenost zákaznice, a pokud si třeba objedná spodničku, co mám skladem, jsem schopná s ní letět na poštu pět minut před zavírací dobou:-) Ale vážně - vždy mám skladem alespoň nějaké spodničky, tutu sukně i topy a ty odesílám do druhého dne. Při věcech na míru to samozřejmě tak nejde - každý kousek potřebuje speciální péči a komunikaci. Proto můžete své nové šaty či sukni očekávat zhruba do měsíce od objednání. U netradičních svatebních šatů, kterým se teď k mé velké radosti dost věnuji, je dodací lhůta cca 2 měsíce - musíme vždy s nevěstou vše pořádně probrat.

Ženy by mohly argumentovat tím, že podobné šaty těm Vašim si objednají ze zahraničí za polovinu ceny. Proč by si je ale měly objednat spíše u Vás?

Nemůžu a ani nechci čtenářky žádným způsobem nutit k nákupu zrovna u Sušenky. Rozumím tomu, že ne každého příběh jeho oblečení zajímá a raději si koupí troje levné šaty z konfekce než jedny na míru - i když za mě je jasné, která investice je výhodnější. Každý má však právo na vlastní preference a to je úplně v pořádku. O to více se budu těšit na ty zákaznice, které se starají a třeba budu mít tu čest pro ně nějaký kousek vyrobit.

Podívejte se také na Facebook Sušenky.

NÁKUPY A OBCHOD DÁMSKÁ MÓDA SUŠENKA.COM RETRO STYL SLOW FASHION #moda

Související články

Podzimní kampaň Oscar de la Renta 2017 si hraje s optickými klamy

Podzim u Oscar de la Renta se ubral do říše optických klamů a pohrál si s perspektivami.

Celý článek

Swarovski se dal dohromady s Jason Wu, kampaň nafotila Karlie Kloss

Ke svému 10. výročí se značka Swarovski spojila s Jason Wu a vytvořila jedinečnou kolekci. Karlie jako ambasadorka Swarovski a kamarádka Jasona Wu byla pro její focení jako stvořená.

Celý článek