dnes je 17.01.2021 a svátek má Drahoslav

Barbora Hranoš o módních doplňcích Otto Kilian: Mužů, kteří se doplňků nebojí, je u nás zatím málo

Přidat na Seznam.cz
Otto Kilian je česká značka, která nabízí limitované kolekce pánských a dámských doplňků. Stojí za ní manželský pár, Barbora a Petr Hranošovi. Ve svém portfoliu mají nejen kravaty, ale také manžetové knoflíčky, motýlky či kapesníčky do saka. Vše je vyráběno ručně se zapojením českých výrobců. Při výrobě z vysoce kvalitních látek vznikají malé série, ve kterých je každý model jedinečný.    

zdroj: archiv Otto Killian

Pokud tedy stále váháte nad vánočními dárky a chybí vám taková ta poslední věc, ta poslední maličkost, o které budete přesvědčeni, že bude tím pravým, tak se nechte inspirovat právě doplňky značky Otto Kilian.

Báro, vím, že to celé odstartovalo tím, že Váš manžel nenašel v tuzemských obchodech ty pravé doplňky. Kdyby všechno bylo tak snadné. Řeknete nám, jak dlouho to byla pouhá myšlenka, než se zrodila značka Otto Kilian a než jste vlastně prodali první věc? Jakou má dnes Vaše značka podobu? 

Od první diskuze to trvalo asi půl roku, než jsme spustili e-shop. Během 14 dní jsme ho zase zavřeli a začali od začátku. Nelíbily se nám stránky, fotky, texty... Vlastně nic nevypadalo tak, jak jsme si původně představovali. Při druhém pokusu už to šlo ale rychleji. Pomohli nám moc šikovní lidé, které jsme měli kolem sebe, za což jsme jim pořád vděční, a za dva měsíce jsme šli ven s novým e-shopem, texty i logem. První produkt jsme pak paradoxně prodali v showroomu v Barberette (gender neutral barbershop). Byl to motýlek a koupila si ho pro sebe na zkoušku jedna z dnes už věrných zákaznic. Nabízíme motýlky, kravaty, kapesníčky do saka, manžetové knoflíčky a dámské sety doplňků. Všechny produkty jsou ručně šité z kvalitních anglických látek. Každý produkt má dokonale padnoucí jméno, které podtrhuje jeho jedinečnost a všechny doplňky jsou k dostání i ve sladěných setech. Vše vyrábíme v limitovaných edicích a látky, ze kterých se doplňky vyrábí, nikdy nedokupujeme ve stejném vzoru.

zdroj: archiv Otto Kilian

Zajímá mě, jak moc experimentují čeští muži? Mám pořád pocit, že u podobných doplňků volí spíše klasiku, jak to vnímáte Vy?

Já bych asi ani neřekla klasiku, ale spíš to, že doplňky nenosí vůbec. Kravatu nebo motýlka berou jako nutné zlo. Často pak mají ve skříni jednu, dvě kravaty, kterou si berou na každou slavnostní příležitost. Pro každodenní nošení se jim většina spíše vyhýbá. Kdybychom se podívali na statistiku našeho e-shopu, jsou kupujícími půl na půl ženy a muži. Z toho mi vyplývá jediné – ženy se snaží dělat muže hezčími a mužů, kteří se doplňků nebojí, je zatím u nás málo. Když se podíváme do jiných zemí, např. Itálie, Anglie, Nizozemsko, muži jsou mnohem více odvážní a kreativnější v tom, co si oblékají. Věřím, že takový přístup k oblékání bude v čím dál větší míře k vidění i u nás. Doplněk nemusí být totiž jen motýlek nebo kravata k formálnímu obleku. Hezký kapesníček i ve sportovním saku najednou posune celý outfit úplně na jinou úroveň.

Kde čerpáte inspiraci na nové kolekce a sety, které vytváříte? Je konkrétní trh (země), kde si muži vyloženě potrpí na sladěné doplňky v o něco odvážnějších barvách a motivech?

Začínáme prvně u sebe. Manžel na mě chrlí, co všechno by chtěl nosit a sladit a vyrábět a naopak. Pak se navzájem krotíme a diskutujeme o tom, čím začneme, co bude další nový produkt. Ano, hodně mě nedávno překvapily fotky z různých afrických zemí. Tamní muži na nich se módy ani barev opravdu nebáli. Abychom ale nechodili tak daleko, tak většinou čerpáme inspiraci z Anglie, Itálie, Nizozemí. Tam se muži jednoznačně vice zajímají o to, co mají na sobě, jakým to působí dojmem, a hlavně se nebojí doplňky nosit nejen k formálnímu oblečení.

zdroj: archiv Otto Kilian

Nezapomněli jste ani na ženy. Proč neozvláštnit outfit něčím, co je typicky mužský prvek, což motýlek bezesporu je. Co jiného u Vás ještě mohou ženy najít?
Čelenky, sponky a náušnice. Vše samozřejmě ve sladěných setech. První dámská kolekce byla pryč nečekaně rychle. Nová je teď teprve ve výrobě. Zákaznice ale mohou vybírat i z kategorie pánských motýlků, ke kterým jim na přání vyrobíme náušnice nebo sponky. To nás taky vede k myšlence, že s největší pravděpodobností nebudeme doplňky rozdělovat na pánské a dámské. Proč taky? Ať si každý vybere a nosí co se mu líbí. Nemusí se přece řídit kategorií na webu.

Nosíte Vaše modely i Vy?

Ano, často si beru na schůzky nebo eventy naše doplňky. Asi bych nikdy neprodávala to, co bych sama nenosila. Myslím si, že jsou vhodné jak do práce, tak na běžné nošení. Zrovna nedávno jsem na sobě měla džíny, triko a naše náušnice a říkala jsem si, že by se mi hodil ještě opasek z našich látek. Tak uvidíme.

Aktuální situace mimo jiné také hodně ovlivnila módní průmysl. Vy jste přímo zaměřeni na lidi, kteří nosí společenské oblečení denně. Dnes se téměř všechny kanceláře přesunuly do domácího prostředí a schůzky se odehrávají přes video hovory nebo společenské akce, které se nekonají téměř vůbec. Máte v plánu rozšířit Váš sortiment a zaměřit se i na jiné doplňky? Anebo takhle - co plánujete do budoucna?

Ano, máte pravdu, situace je momentálně “jiná“, ale i na video hovory se člověk mnohdy musí upravit (a dle mého názoru by i měl). Úplně na jiný sortiment se orientovat nechceme, jsme optimisté a věříme, že se vše brzy vrátí do normálu, a že se lidé budou zase chtít hezky obléct. Sortiment budeme určitě dále rozšiřovat, ale nechceme šít to, co zrovna trh vyžaduje, jako např. roušky. Nechceme “jít s davem” a tak trochu využít situace, jenom proto, abychom prodali. Chceme módu vytvářet. Na podzim jsme měli velkou kampaň s influencery a zrovna pracujeme na nové kolekci, která bude zaměřena speciálně na svatby. Mám v hlavě také nápad na jeden upcycling project, ale o tom zatím nechci víc prozrazovat.

zdroj: archiv Otto Kilian

Přidat na Seznam.cz
OTTO KILIAN DOPLŇKY DÁMSKÁ MÓDA PÁNSKÁ MÓDA KRAVATY MOTÝLEK PÁNSKÉ DOPLŇKY ROZHOVOR

Související články

H&M odhaluje svou další designerskou spolupráci. Tentokrát s oblíbenou irskou návrhářkou SIMONE ROCHA

Již tradičně se společnost H&M pouští do oblíbených kolekcí ve spolupráci s největšími světovými designéry. Jinak tomu není ani tentokrát, za letošní kolekcí stojí uznávaná irská návrhářka působící v Londýně, Simone ROCHA.

Celý článek

Gabriela Dědičová bilancuje aneb jaký dárek nám TIAMI doporučí na Valentýna?

Společnost TIAMI již nemusíme dlouze představovat. Její šperky vynikají jemnou elegancí i úžasnou brilancí, která je spojená s nižší cenou díky laboratorním diamantům i udržitelnému rozvoji. Ten se stal hlavní strategií mladé české startup společnosti. 

Celý článek

Pohodová domácí móda

Mnozí z nás si užili více domácího pohodlí, než by možná chtěli. K tomu neodmyslitelně patří i pohodlné domácí oblečky. Jaké si vybírat a se kterými můžete i do města? To se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek

Džínový speciál: 8 typů džín, ze kterých si vybere každá žena

Mom jeans, boyfriend, slouchy, skinny. Také se ve všech těch střizích a pojmenování nevyznáte? Stále tápete, jaký střih je pro vás ten pravý a jak ho nejlépe kombinovat, aby vynikly vaše přednosti, a naopak o nedostatcích jste věděla jen vy?

Celý článek

Petra a Pavel Koutní: Do výroby zařazujeme recyklované přírodně barvené materiály a zaměřujeme se na pohodlí zákazníka

Petra a Pavel Koutní přebrali tradici prostějovského oděvnictví. Jejich rodinná značka Koutný je známá nejen u nás, ale i v zahraniční. Mezi jejich tradiční zákazníky patří České dráhy, Policie ČR i dobrovolní hasiči. Jak se firma pere s krizí a jaký rozvoj plánuje do budoucna - zeptali jsme se v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Eliška Trnka: Dřív bylo šití na míru považováno společností za službu, která je elitářská, to dnes už absolutně neplatí

Malé rodinné krejčovství Tessuto využívá měsíců, kdy se nejenom v České republice hodně věcí mění. Letité zkušenosti paní mistrové v krejčovském řemeslu odrážejí kvalitní práci, plnohodnotný servis i osobitý přístup. Jak rodinné krejčovství vzniklo i na co se zaměřuje, jsme se zeptali zakladatelky Elišky Trnky.

 

Celý článek

Módní padělky aneb trh s falešným zbožím

Nejen v České republice se rozmohl takový nešvar. Módní padělky, tzv. fake fashion se rozjíždí především během Vánoc. Proč lidé vůbec kupují a nosí padělky a jaké problémy to přináší módnímu průmyslu?

Celý článek

Mladá květinářka Eliška Krejčí váže květiny pouze z toho, co najde volně v přírodě

Pod značkou Plané květy najdete jednu mladou a talentovanou květinářku, která váže kytice úplně jinak, než jak jsme zvyklí z květinářství. Nejde ani tak o techniku vázání, ale o to, z čeho Eliška Krejčí kytice váže. Nepracuje s květinami šlechtěnými nebo dovezenými z velkých dálek. Používá rostliny, třeba i plevel, který najde na louce nebo u cesty.

Celý článek