dnes je 02.07.2022 a svátek má Patricie

Fashion influencerka Mirka Dobiš & FashionSpy: Čím jsem starší, tím víc mě baví základní kousky

Přidat na Seznam.cz
Blogerka, máma a módní guru. Slovenská módní stylistka a také fashion influencerka Miroslava Dobiš Michalková je známá pod přezdívkou FashionSpy na svém Instagramu. Stojí za desítkami stylingových reklam, filmů a videoklipů a na svých sociálních sítích a blogu inspiruje ostatní ženy a radí, jak se oblékat.

zdroj: se svolením Miroslava Dobiš Michalková

Mirka a její působení nezůstalo bez povšimnutí, a tak se dostala do finálové trojky Social Awards Slovakia a v předchozím roce získala na Superblogeři roku cenu za nejlepší Fashion web 2019.

V módní branži jste začínala jako stylistka a kreativní konzultantka, jak jste se k této práci dostala, když máte vystudovanou ekonomiku a marketing?

Začínala som před 15 rokmi ako asistentka stylistky při výrobe televíznych relácií a reklamných kampaní. Postupom času ma to ťahalo viac k móde ako takej, a tak som sa osamostnila a začínala úplne od piky. Robila som styling pre stovky kampaní, fotení, editoriálov, televíznych projektov, videoklipov, či dokonca celovečerný film. Úprimne, bola to dosť nevďačná práca a veľká fyzická makačka.

Počas materskej dovolenky v roku 2015 som založila IG účet a blog a pridávala som tam módne inšpirácie. Postupne to naberalo na vážnosti a intenzite a k tradičnej práci stylistky som sa už nevrátila. V súčastnosti sa venujem len sociálnym sieťam a kurzom o móde.

Jaká byla vaše nejoblíbenější spolupráce na samém začátku?

Úplne prvá spolupráca bola zároveň prelomová a boli to kočíky Stokke. V tej dobe som bola jediná influencerka na Slovensku a v Čechách, ktorú si táto známa značka vybrala. Mala som necelých 9tis. sledujúcich a bola som na túto spoluprácu veľmi pyšná.

Váš IG FashionSpy je velmi oblíbený, živíte se jako fashion influencerka?

Áno. Tým, že mám módny aj marketingový background, tak moja práca prirodzene vyústila na sociálne siete. Samozrejme mám aj iné projekty, som napr. porotkyňa v pripravovanej televíznej show Nákupné maniačky a tiež robím školenia dress code pre mnoho nadnárodných korporátov.

Popište nám svůj běžný pracovní den a prozraďte, jaká je skutečná Mirka Dobiš?

Každý deň úplne inak (smích). Ranný budíček je skorý, keďže mám doma škôlkara a školáka. Spoločné raňajky sú základ a po nich nasleduje tréning s trénerom, resp. administratívne věci. Doobeda sa snažím vybaviť všetky stretnutia a maily. Poobedia väčšinou strávim točením a fotením doma v štúdiu, či v ateliéroch. Podvečer máme nejaký rodinný program a večer opäť pracujem. Najviac inšpirácie a plánov vznikne u mňa před polnocou. Som typická nočná sova. A aká som v skutočnosti? Úplne rovnaká ako na IG. Keď si ho pozriete bližšie zistíte, že nemám problém ukázať aj tvár bez make-upu, nepodarený tanec, či čokoľvek iné. Som našťastie veľmi otvorená, spontánna a priateľská, preto sa mi robia soc. siete ľahko.

Móda se stala vaší součástí, bez jakého kousku se neobejdete?

Módu milujem, čím som staršia, tým viac ma bavia úplne základné kúsky. Iné v mojom šatníku vlaste ani nenájdete. Bez čoho sa však nezaobídem a na čom si absolútne ulietavam sú slnečné okuliare. Nerada si líčim, a tak často kamuflujem absenciu make-upu okuliarmi a rúžom.

Předáváte své know-how dál, jaké nejčastější dotazy vám z oblasti módy přicházejí?

Väčšinou dokola tie isté. Najčastejšie sa opakujú neznalosť vlastného štýlu, ako sa obliecť podľa postavy a tiež kde kúpiť konkrétne základné kúsky napríklad dobrý vlnený kabát a čierne kožené čižmy, ktoré budete nosiť desiatky rokov. 

Ve svém kurzu spojujete oblékání s psychologií, co si pod tím má člověk představit?

Psychológia obliekania, resp. odevná kognitivita je samostatný odbor v oblasti psychológie. Venuje sa asociáciám a společným znakom, ktoré sú spojené s obliekaním. Oblečenie je váša vizitka, váš najviditeľnejší odkaz do sveta, kterým často robíte prvý dojem. Ten trvá 4-8 sekúnd a vy častokrát počas tejto doby nestihnete ani prehovoriť, no vaše oblečenie áno. Druhú šancu na prvý dojem nedostanete a preto je zásadné čo máte na sebe, v akých farbách, akých strihoch s akým make-upom. Úplne inak sa predsa oblečiete na pohovor ako na rande. A dokonca aj v prípade toho rande by ste sa mali obliecť podľa toho či hľadáte manžela, milenca, sponzora, alebo len zábavu.

Oblečenie je totiž aj prostriedok na ľahšie dosiahnutie cieľa.  O tom je psychológia obliekania.

Na své stránce zmiňujete kurz „kapsulový šatník“, oč jde a v čem může ženám pomoci?

Kapsulový šatník je geniálny v tom, že vám uľačí všetko. Ranné rozhodovanie o kombináciách, ušetrí vám miesto v skrini, odľahčí vašu peňaženku a má pozitívny dopad aj na planétu. Tým, že kupujete menej a premyslene budete môcť kupovať drahšie kúsky. Ja na tento systém nedám dopustiť a mám k nemu veľmi jednoduchý a skvelý e-kurz, ktorý pomáha denno denne mnohým ženám.

Máte nějaký módní vzor?

Nemám jeden vzor, ktorý by ma inšpiroval vo všetkom, je to skôr taká zmes viacerých. Páči sa mi jednoduchosť obliekania a zároveň aj osobnej značky značky Victorie Beckham, tiež sofistikovanost Nicole Kidman, či nadčasovost Coco Chanel a Grace Kelly.

Na závěr nám ještě prozraďte, zdali sledujete situaci na Ukrajině a jaký k tomu máte postoj?

Súčasná situácia vo svete nenechala nikoho chladným, či už sa bavíme o jednotlivcoch, alebo konkrétnych módnych značkách. Myslím si, že je veľmi dôležité nebojovať medzi sebou názormi, alebo presvedčením, ale naopak spojiť sa vo viere v lepšiu budúcnosť a mier. Asi to znie trochu idylicky, ale spojit sily je naša jediná nádej.

 

 

Přidat na Seznam.cz
ROZHOVOR MÓDNÍ GURU SLOVENSKÁ MÓDNÍ SCÉNA MIRKA DOBIŠ TRENDY MÓDNÍ PORADENSTVÍ

Související články

Mybelka - už žádné kabelkové kompromisy

Mybelka je česká značka kabelek na míru. Stojí za ní pár mladých lidí - Agnieszka Kozłowska a Adam Farny. Agnieszka s Adamem spolu chodí, žijí i podnikají. Společně vymysleli koncept, který umožňuje zákaznicím stát se návrhářkou vlastní kabelky.

Celý článek

Úředníci by tu měli být pro nás, ne naopak, říká marketingová ředitelka Mattel Czech Republic

Lenka Helena Koenigsmark je marketingová ředitelka slavné společnosti, která stojí za slavnou Barbie. Jaké trendy společnost reflektuje s novými trendy a hrají si dnešní děti ještě vůbec? Dozvíte se v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Černé legíny nejen do posilovny

Černé legíny jsou již delší dobu módním světem vyzdvihovány. Pokud jde o jejich nošení, jako součást skutečného outfitu (ne, nemluvíme zde o cvičení jógy), buď je milujete, nebo ne. 

Celý článek

Kalhotová královná: trendy střihy letošního roku

Rána bývají stále ještě chladná, takže se na sukni nebo šaty možná ani necítíte. Zlatá střední cesta - kalhoty! A my vám ukážeme ty, které jsou letos opravdu trendy.

Celý článek

Věřím v globální úspěchy českých firem, říká ex-šéfka českého EY Magdalena Souček

Magdalena Souček patří k tvářím českého businessu. Se zkušenostmi ze zahraničí vybudovala v Česku pobočku jedné z největších poradenských společností na světě - Ernst & Young. Povídali jsme si s ní o minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Celý článek

Helena Houdová: Žiju a tvořím to, pro co jsem se narodila

Heleně Houdové trvalo pětatřicet let, než se její život změnil od základů a začala se věnovat koučingu posvátné sexuality. „Vedla mě k tomu potřeba být konečně ve své vlastní síle, tedy následovat sebe. Vyléčit si vztah se svou sexualitou. Být opravdu šťastná,“ říká Helena, která se vzdala kariéry modelky a odstěhovala se na Bali. 

Celý článek

Francouzský designér navrhl kolekci pro JK Klett s názvem Black and White by Dorian Meyer

Úspěšná návrhářka Jitka Klett do svého týmu na půl roku přizvala mladého designéra z Francie. Jak se Dorianovi líbila stáž v Česku a co by rád z české módy přiblížil Francouzkám?

Celý článek

Jeden z mých snů je otevřít si školu založenou na virtuální realitě, říká šéfka české pobočky Deloitte

Deloitte patří mezi největší globální poradenské společnosti. Její českou pobočku řídí již sedmým rokem Diana Rádl Rogerová. Zároveň zastává roli Chief Strategic Officer pro Deloitte Central Europe. Zeptali jsme se jí na fungování společnosti v době pandemie, budoucnosti vzdělávání i na její osobní život.

Celý článek