dnes je 24.02.2021 a svátek má Matěj

Jednoduché tipy na lepší a kvalitnější spánek

Přidat na Seznam.cz
Kvalitní spánek je jednou z největších investic do produktivity a duševního zdraví zítřka. Jen v dnešní, tolik uspěchané době, spánek odsouváme a věnujeme mu stále menší pozornost, a proto máme pro vás několik jednoduchých tipů, díky kterým se opravdu lépe vyspíte.

zdroj: pinterest.com

Není překvapením, že vědci v posledních letech poukazují především na používání telefonů před spaním a půlnočním scrollování na sociálních sítích, které je jedním z největších viníků zhoršeného spánku. Tma vede k uvolňování melatoninu, hormonu, který nám pomáhá usnout. Ale jasné světlo, zejména pak modré světlo z našich telefonů a tabletů, potlačuje produkci tohoto hormonu. Vystavení se modrému světlu hodinu nebo dvě před spánkem tak dokáže v našem těle udělat pěkný zmatek.

Delším a kvalitním spánkem napomůžete ke zlepšení vašeho imunitního systému, zvýšíte svoji produktivitu, ale také třeba snadněji zhubnete. A jak tedy na to?

Vypněte světla

Ideálním případem by bylo tak dvě hodiny před spánkem se úplně vyhnout telefonu, tabletu a televizi, ale chápeme, že je to v současné době občas nemožné. Realističtější tak bude vyhnout se jasnému světlu a modré světlo z obrazovek minimalizovat. V ložnici použijte ztmavovač a u žárovek volte na čtení oranžové světlo. Když budete ovšem nuceni telefon či notebook používat, zvažte investici v podobě brýlí blokujících modré světlo.   

zdroj: pinterest.com

Jezte brzy

Snažte se jíst poslední jídlo dvě až tři hodiny před spaním, pokud by vás přepadl hlad nebo jen chuť, sáhněte po malé svačině v podobě čistých bílkovin. Trocha řeckého jogurtu či proteinový koktejl. Pokud milujete oříšky, dejte si jich pár. Malá jídla složená pouze z jediné makroživiny můžou být ve skutečnosti prospěšná vašemu zdraví i ve večerních hodinách. Studie ukazují, že bílkoviny, snězené před spaním v den, kdy jste byli cvičit, mohou zvýšit přírůstek svalové hmoty a síly.

Sprcha

Tak jako ráno může sprcha tělo rychle nastartovat, před spaním vás naopak skvěle zrelaxuje. Naplánujte si ji tak hodinu až hodinu a půl před tím, než půjdete do postele. Teplá sprcha nebo koupel zvýší teplotu vaší pokožky a následně klesá vlivem prostředí a činností, které děláme. Právě pokles tělesné teploty a přesun do chladnější místnosti, kterou bývá právě ložnice, navodí pocit spánku.

zdroj: pinterest.com

Večerníček

Vytvořte si vlastní rituál, který vám poslouží k tomu, abyste svou mysl a tělo připravili na spánek. Pokud ho budete dělat pravidelně po nějakou dobu, tělo si zvykne a již bude vědět, co dané činnosti předchází. Vypijte si šálek čaje, dopřejte si vaši oblíbenou masku na pleť, odměňte se po celém dni relaxační koupelí, přečtěte si oblíbenou knihu a pomalu se připravte na spánek.

Plány na druhý den

Sepište si před spaní tzv. to do list. Věci, které musíte další den zvládnout. Mělo by se jednat o pár nejdůležitějších věcí, které potřebujete udělat a zařídit. Ne se zbytečně stresovat mnoha nadlidskými úkoly. Tím, že si na papír sepíšete věci, které musíte opravdu udělat, odbouráte večerní stres, protože budete vědět, co vás čeká a na papíře vždy vše vypadá jako lépe zvládnuté.

Přeskočte skleničku

Alkohol vám pomůže rychleji usnout, ale naruší spánek během druhé poloviny noci a způsobí, že se budete probouzet častěji. Druhý den tak budete mnohem více ospalejší a nastartování celého dne bude o dost pomalejší. Pokud se ovšem chystáte dát si alkohol před spaním, zkuste to minimálně tři hodiny před tím, než půjdete spát, abyste minimalizovali narušení spánku.

zdroj: pinterest.com

Přidat na Seznam.cz
SPÁNEK LEPŠÍ SPÁNEK JAK SE LÉPE VYSPAT DNEŠNÍ DOBA MODERNÍ DOBA SOCIÁLNÍ SÍTĚ INSPIRACE ZA LEPŠÍ SPÁNEK MOTIVACE VEČERNÍ RITUÁL LIFESTYLE RADY REDAKCE

Související články

Nákupní tip: příroda, bylinky i hojivé účinky v podobě přírodní kosmetiky

Jak už jsme avizovali na začátku února, sebeláska i láskám k druhým provází měsíc únor od začátku do konce. Nadělte si trošku radosti díky přírodní kosmetice.

Celý článek

Bytové doplňky: Jak jednoduše a levně oživit váš domov

Posledních pár měsíců jsme trávili doma mnohem více času než kdykoli předtím, a tak spousta z nás začala o svůj domov mnohem více pečovat. Zvelebovat a upravovat.

Celý článek

Těšíte se až vyrazíte po Česku? Podívejte se na příběhy o místech s mezinárodními ambicemi

Nejspíš už se nemůžete dočkat, až někam vycestujete, a ne nutně hned za hranice. I v Česku máme spoustu nádherných míst. Tento Start-up vám ukáže, kde se vám bude líbit.

Celý článek

Tělo s příběhem ve spodním prádle české značky Paon

Tak, jak je v poslední době vykreslováno ženské tělo, bývá velice často vzdálené realitě. Spodní prádlo a modelky jdou obvykle dohromady jen v případě, že jsou tyto ženy hubené a celkově perfektní. 

Celý článek

10 účesů, které zvládnete i doma

Možná už vás nebaví každé ráno zamotat vlasy do drdolu nebo jen vyčesat culík. Dali jsme dohromady deset jednoduchých účesů, které zvládnete během chvíle i doma.

Celý článek

Jak upravit ofinu doma

S ofinou to není lehké, ale co si budeme povídat, ten efekt stojí zato. Jednoduchá úprava ofiny ve vaší koupelně s výsledkem jako z kadeřnictví. Pojďte to zkusit s námi. 

Celý článek

Máte rádi dobrou kávu a chcete si ji vychutnat v pohodlí domova? Vyzkoušejte kapsle STARBUCKS

Každý milovník kávy ví, že STARBUCKS je na vrcholu kvalitních horkých nápojů. A co teprve STARBUCKS by NESPRESSO®, kávové kapsle, za kterými nemusíte nikam chodit a vychutnáte si je v pohodlí svého domova. Pojďte se s nimi pořádně seznámit.

Celý článek

České osobnosti pod ledem! Otužování hýbe Českou republikou. Které známé tváře praktikují ledovou koupel?

Otužování v posledních týdnech skloňujeme ve všech možných pádech, alespoň tak vypadá čas trávený v zimních měsících v Česku. A je jedno, jestli máte za domem rybník, na zahradě barel s vodou nebo se vyběhnete vyválet ve sněhu. Podívejte se, jak na to jdou známé osobnosti.

Celý článek